Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto někdy nestartuje - problém v baterii nebo alternátoru?

Od: lp* odpovědí: 7 změna:

Zdravím, mám problém s autem Opel Astra G 1.4 16v 66 kw... Problém je ten, že někdy nemůžu nastartovat i když ujedu delší vzdálenost a tak nevím jestli je problém v baterii nebo alternátoru.. Auto musím potom nastartovat přes startovací kabely a ihned naskočí po první otáčce. Stalo se mi to zatím třikrát - když byly v lednu velké mrazy, tak jsem po pár dnech stání nastartoval ihned ale ujel jsem asi 20 km na benzínku a tam už jsem nastartovat nemohl. Podruhé se to stalo při výjezdu z domu, kdy mi auto chcíplo a snažil jsem se hned nastartovat a nenaskočilo.. Potřetí se to stalo dnes zase na benzínce po ujetí cca 10 km.. Pokaždé přes startovací kabely naskočí ihned. Auto mám 4 a půl roku a baterku jsem celou dobu neměnil a jak stará ve skutečnosti je, netuším. Ovšem nerad bych zbytečně investoval do baterie, kdyby to byl ve skutečnosti alternátor. Dokázal by někdo prosím říct, která varianta je pravděpodobnější?

Děkuji za jakoukoliv radu.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jirib

0x
Baterii lze změřit zátěžovým odporem.
Dobíjení taky.
Problémů může být více než jen baterie...(spínač na cívce startéru,kostra motoru,spínací skříňka,imobilizér,řídící jednotka)...

 

zaseja

0x

A co třeba jenom volný nebo zoxidovaný kontakty na baterii? Startovací kabely se připínají na svorky, ale může být špatný kontakt mezi svorkama a baterií.

 


0x

Chybí mi podstatné informace: Točí a nechytne? Netočí nebo jen velmi pomalu? Kontrolky při startování svítí naplno nebo pohasínají? Kam přesně připojujete startovací kabely? Zkuste na tyto otázky odpovědět a pak se nám spíš povede poradit.

Zatím to podle popisu vidím na závadu úplně jinde, např. ve spojích silových vodičů, ve startéru apod.


doplněno 23.02.21 11:37:

Sundejte kontakty na vaší baterii, očistěte jak objímky, tak i kontakty baterie a zkuste znovu. Pokud se stav nezmění, kupte novou baterii. Alternátor by se projevoval jinak a navíc by svítila/blikala/prosvěcovala kontrolka dobíjení.

lp*

Točí jen velmi pomalu, udělá tak 5 pomalých otáček a pak už se motor ani nehne. Kontrolky spíš tak problikávají (se stejnou frekvencí těch otáček) a postupně zhasínají. Startovací kabely normálně z moji baterie na baterii v jiném autě + na + a - na -.

 


0x
Úplně na začátku bych tu baterii zkusil NABÍT NABÍJEČKOU! To jste měl udělat jako první věc.A pak hledat dál..V Lidlu mají super nabíječku za 400kc a tester baterií za asi 150kc.Tyhle věci pak můžete používat několik let a urychlí práci až příště udeří zima

 

sirokko

0x

Já to taky vidím na špatných spojích vysokoproudých vodičů (tlustý káble). Nemusí to být zrovna svorky na akumulátoru, ale třeba na startéru nebo kastli a podobně. Pokud je ve spoji vlivem jeho povolení vysoký odpor, můžee autí taky pěkně blafnout. Taky může být blbý startér. Baterka je evidentně OK, když jinak nastartuje i v mrazu.

 


0x
Musiš měřit hledat
Vemeš voktmetr měříš napětí na baterii při behu motoru na volnoběh
Pak měříš klidový odběr proudu z baterie
Kontroluješ svorky a kontakty baterie zda nejsou zoxidovaný popřípadě očistíš
Kontroluješ ukostření motoru a kastle
Pokud to nechce startovat měříš napětí baterie při startu jak to de pod 8V je zralá na výměnu
Pokud tam máš zn. Starline ani bych to nekoumal a šel pro jinou lepší značku baterie

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma nestartuje auto

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]