Nejste přihlášen/a.
Mrkni na chytrou tabulku..Podle baterie je zřejmě ve vozidle s motorem na benzín... Tam když zapneš klíček, tak je odběr jen pár ampér...
(Oproti dieselu, kde zpravidla obvykle žhaví). Baterka pokud je v kondici a je nabitá, tek nebere skoro žádný proud.. Dejme tomu tak do 1 ampéru.. Nabíječka vypadá ze zkušenosti, že je typu U, tedy s nabitím proud klesá...
V tom případě doporučím protudovat uživateskou příručku k nabíječce. Pravděpodobně vám tam sdělí jak poznáte, že je nabíjecí proces u konce. Baterku z auta vytahovat nemusíte a ani ji nemusíte odpojovat. Připojení kabelů (kabely zapojujte a odpojujte tak aby černý (záporný) kabel od nabíječky nikdy nebyl sám na baterce. Tzn zapojím červenej a pak černej a odpojím nejdřív černej a pak červenej. To je všechno.
To napětí platí pro baterku bez zátěže = odpojenou. I klidový odběr v mA napětí sníží, aktivní ŘJ po odemknutí o víc
= 12,4 po odemknutí auta (ŘJ není "uspaná") = baterka je skoro plně nabitá.
Při nabíjení neodpojuju, ovšem neodpojit má svoje rizika, hlavně u "blbých" nabíječek - např. zkrat článku = nabíjí naplno i do nabitých článků = plynování, vodík + kyslík jiskra a bum = je třeba nabíjení hlídat.. Lepší jsou chytrý nabíječky. Záleží i na autě, moderní auta mají jiný postup než stará klasika..
Pro bnaterii i její funkci není až tak důležitý údaj napětí naprázdno.Zrovna tak je údaj o hustotě elektrolytu jen okrajový.UPři startování odebírá startér z baterie proud o hodnotě až 200A.Proto při startování klesne napětí až na minimum.Dá se říci,že plně nabitá baterie může nastartovat bez dobíjení auto až 20x(40 Ahod)Co se týče hustoty,telektrolytu,ta se může změnit trochu s teplotou a je určitý rozdíl mezi hustotou nabitého a vybitého akumulátoru.Zásadně velký pokles hustoty hlásí,že jsou elektrody zasulfátované a život aku končí.Ovšem to se projeví i tím,že se baterie už nedá nabít tak,aby vždy nastartovala.Dříve se při poruše nabíjení v autě baterie přebíjela a tím se z elektrolytu odpařovala voda pak údaj o hustotě udával,nutnost dolití destilované vody do baterie.Bezúdržbová baterie se dolévat nemusí.Nabíječku z obrázku mám také,má tu dobrou vlastnost,že při konci dobíjení klesá nabíjecí proud (na měřidle) k nule,takže v podstatě nehrozí přebíjení.Všeobecně při nabíjení platí,že se nabíjí desetinou hodnoty kapacity akumulátoru.Tedy u 40Ah je nabíjecí proud 4 A,Nemá smysl nastavovat proud na vyšší hodnotu.Pak se přehřívají články a baterie se ničí.
JABRAKA
Dobře, takže tady ta moje 9amp nabíječka si to asi bude muset nastavit sama protože tam nikde nevidím, že by se to dalo nastavit :D . Díky za vše .))
Takže kdyby se náhodou stalo, že altík bude špatně dobíjet tak je možnost, že potom nastartuji? To by bylo dobrý :D. Chtěl bych do auta voltmetr.
ra20z, a co pak "reguluje", že se v průběhu nabíjení mění ukazatel odběru "A". Ta ručička na nabíječce se pohybuje. čím to?
Doporučíte prosím autonabíječku do 1700kč?
Tahle se mi zdá dost dobrá battery-import.cz/...
Co myslíte? Popravdě asi jí moc nevužiju, ale zase chápu, že stačí i z lidlu za 600, ale těch 500 si klidně připlatím a koupím nějakou třeba za 1200 až těch 1700kč.
Díky díky
Ten C-tek neni špatněj.
Na běžný dobíjení ta Lidlovka bohatě stačí, šmejd to rozhodně neni naopak patří mezi ty lepší. Za pětikilo neni co řešit, vyskoušej uvidíš, do měsíce můžeš vrátit... Má problém s úplně vytřískanou baterkou, vyhodnotí jí jako vadnou a nezačne nabíjet = musíš baterku chvíli nakopnout tou "blbou" nabíječkou jak máš, pak přepojíš a už to vezme. Nejspíš to vyhodnotí jako zkrat jednoho článku (pak by na konci přebíjela). Může být připojená trvale, tj. nemusíš hlídat konec nabíjení - blbá nabíječka když jí necháš furt tak ti vyplynuje vodu
Mám tu samou na 6A a místo toho měřáku mám tři diody. Až svítí zelená jasně, je nabitá. Při 75% doporučuji dobít. Na prázdno by mela mít 12,8V. Nabíječka samozřejmě nabíjecí výkon snižuje, jak se napětí na baterii zvyšuje.
Chtěl jsem se zeptat.
Dnes jsem měl 12.42V po jednom dni zamčené auto nenastartovaný a studený , normál připojená baterie.
Zkusil jsem dát klíčky do první polohy a změřit a měla 12.28V a kleslo to na 12.25V po pár vteřínách, měl jsem jen zaplé aftermarket kenwood autorádio , nevím kolik si bere, nastavil jsem si to, že se mi vždy zapne a zůstává zaplé dokud nevytáhnu klíčky. Mělo by to tak být? Nic jiného jsem zaplé neměl.
Ještě to můžu testnout bez toho autorádia.
Díky
Jinak zásuvku mám napájenou pořád jsem zjístil, ale do ní nemám zapojeno nic. Mám ještě ve stropním světle ledku, která tam asi nemá co dělat, ale funguje..Ale automatické zapnutí tam nemám. Doporučíte nějakou žárovku místo toho?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.