Nejste přihlášen/a.
Baterka to být může - pokles napětí tak že ŘJ motoru ještě jede ale jednotka ABS/ ESP už ne... Čidlo by spíš hodilo chybu i při druhým startu a ne jen při prvním..
Bez měření a diagnostiky to je věštění z koule..
Baterka to rozhodně být nemůže. Kdyby byla tak špatná, že už by nefungovala ani ŘJ, ani by se nerozsvítily kontrolky. Natož aby vůbec otočila starterem.
To se pleteš. Např. na Fordu se při poruše dobíjení baterka bez altíku vybíjí, jako první se rozsvítí kontrolka ABS (ŘJ ABS zkolabovala kvůli nízkému napětí), ale motor ještě chvíli jede, chcípne až o chvíli potom.. (Proč Ford - je tam geniální kontrolka dobíjení která řeší komunikaci altík - ŘJ, ale už nepozná třeba vysypaný uhlíky , takže skutečná kontrolka dobíjení je až to rozsvícení kontrolky ABS která kolabuje jako první a znamená "rychle zaparkuj, během chvilky zdechne motor"
Startérem ti otočí i 8V, ale už nejde elektronika okolo tak to nechytne (obecně)
asd1 - no jo, jenže jemu jde promrzlý motor norálně nastartovat (údajně "na drc") a následně nic ani během další jízdy nechcípe. To by asi se špatným dobíjením nebo slabou baterkou šlo sotva.
Je to málo pravděpodobné ale ne nemožné... Čidla ABS/ kabeláž k nim jsou pravděpodobnější, ale baterka to taky dovede vyrobit, může to být hranice kdy ABS už hodí chybu ale ŘJ motoru ještě ne a jen při prvním startu - po protočení už je pro druhý start menší odpor a tím i pokles napětí. Navíc zatížení a o startu i chvilka dobíjení baterku nakopne a napětí je vyšší než první start... Si to změř, nastatuj, nech půl minuty běžet, pak chcípni a nastartuj znova. Měř pokles napětí při startu...
Napoví diagnostika - vyčíst chyby co hází
Napětí není problém změřit, orientačně stačí voltmetr do zapalovače za dva dolary, nebo multimetr ze sámošky..
Tipuju čidla ABS u kol nebo kabeláž,k nim (konektory). Příp. přechoďáky v elektrice - kabeláž, studený spoje v elektronice apod.
Baterka to taky může být - pokles napětí při startu = elektronika zkolabuje, proto hází chybu.. Druhý start už je lehčí proto menší pokles napětí a chybu to už nehodí..
Umej to od soli, nech vyschnout, pak projdi konektory k čidlům ABS u kol (bacha křehký) - očistit piny, stříknout kontaktolem, silikonovouvazelínou máznout těsnění konektoru..
U baterky změř napětí v klidu (nad 12V), pokles napětí při startu (nepadá pod 10V) a po startu jestli dobíjí tj. ca 13,5 - 14,5V Neškodí baterku dobít nabíječkou, dobrá levná je Lidlovka.
Nic mimořádného. Podvozek a čidla jsou zahnojená slaným bahnem a ŘJ si s tím neví rady. Mě se teď občasně po nastartování rozsvěcí kontrolky (pokaždé jiná) o kterých ani nevím, k čemu jsou . Po pár vteřinách se všechno vrací do normálu.
Baterií to určitě není. Pokud auto normálně startuje a ty kontrolky nesvítí trvale, tak bych to v tomhle počasí neřešil.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.