Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Toyota Aygo emulze pod víčkem

Od: anonym32 odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

máma má Toyotu Aygo (nově koupené 2014, motor 1.0 VVT-i 1 KR-FE). Měnili jí čelní sklo, do opravy auto stálo 14 dní a byl docela problém ho nastartovat (do té doby chytalo bezproblémově), ale od výměny už zase chytá dobře. Ale od té doby motor za studena docela hlasitě cvaká, po zahřátí je to lepší ale je to stejně slyšet. Na internetu jsem četl že to dělají "hydroštely". No zkontrolovali jsme olej, na měrce bylo na minimu. Dnes jsme koupili olej (stejný podle cedulky co je na motoru ze servisu z poslední výměny 5W-40).

Ale když jsem otevřel víčko na olej, tak bylo celé pokryté žlutohnědou emulzí, a ta byla i dobře viditelná uvnitř motoru, co jde vidět víčkem na dolití.

Takže jsem zase hledal na internetu různé příčiny tohoto, včetně prasklého těsnění pod hlavou a tak. No chladící kapalina v nádobce vypadá normálně - růžová, mastná nevypadá, i víčko je čisté a hladina je kousek pod úrovní Max. Nikdy nebylo potřeba dolévat, ani olej, teď jsem chtěl dolít poprvé. Auto teda nemá teploměr na palubce, ale žádná dioda se nikdy na přehřátí nebo na olej nikdy nerozsvítila, auto i normálně topí a po zahřátí nijak zvláštně nekouří.

Mamka jezdí hodně krátké trasy (2km do práce + asi 5 minut na volnoběh před odjezdem zahřívá), může být emulze v motoru i tím, že se v podstatě skoro nikdy motor neohřeje? Teď jsou docela mrazy i -10°C. A třeba nějaká vzdušná vlhkost se tam vysráží a pak se smíchá s olejem? Na internetu jsem četl, že se má auto vzít na delší trasu aspoň 40 km a pak znovu zkontrolovat jestli je pod víčkem emulze. Je to dobrý nápad nebo má mamka rovnou volat do servisu?

Díky moc za rady.

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Motor se ani za ty 2 kilometry neohreje. Olej v motoru se redi benzinem. Udelejte obcas delsi projizdku, at se motor poradne prohreje.

anonym32
To máme v plánu dnes, alespoň 50 km.
k2

Olej v motoru se redi benzinem.

Jak jste na to prisel a proc a jak by se to delo?

@k2 u přímovstřikových benzínů se to za studena děje poměrně běžně. Ale není to příčina tvorby emulze, tou je vlhkost a krátké trasy, kdy se olej nemá šanci prohřát a voda se odpařit.
k2

@mikihans: A motor 1.0 VVT-i 1 KR-FE je primovstrikovy?

@k2 nevím, tento motor neznám, myslel jsem to obecně
k2

@mikihans: A to je prave ten problem...

@k2 tak jako tak jsem napsal, že to není relevantní pro tazatele, protože ten řeší emulzi pod víčkem. A za tu nemůže benzín v oleji.

 


0x

Opatrně si lízni emulze, pokud je to nasládlé, je to chladící kapalina, bohužel!

Pokud ne, je to vysrážená voda z vlhkosti, důsledek krátkodobých jízd, případně máločasté výměny oleje... Tot prvotní zjištění..

anonym32

Děkuji za radu, emulzi jsem si však olíznout netroufl.

Nicméně, právě jsme vzali auto na projížďku, najeto 90 km. Po přijetí vypadá víčko a pohled skrs otvor do motoru takhle viz přiložené fotky.

Bude to trvat déle než se emulze rozpustí/odpaří? Když jsem si k víčku čichnul tak je docela dost cítit benzínem. Chladící kapalina v expanzce neubyla vůbec. Ono také když si auto na výměnu skla byl převzít servisák, tak jak to startoval (po 14 dnech stání) tak hodně během startování přidával plyn. Nemohl se motor nějak "uchlastat" a benzín se nějak do oleje dostat?

anonym32
Vespod na měrce emulze nebyla.

 

xenofob

0x

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]