Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Renault Clio 1.2

Od: alex* odpovědí: 6 změna:

Zdravím vás, asi rok řeším takovou trabli. Koupil jsem od známého Clio 1.2 43kw rv 1999. Mělo podpálené ventily a já měl shodou okolností funkční motor doma. Takže jsem ho vyměnil. Nicméně od té doby má pořád bohatou směs a kouří černě. Jede normálně, ale emise katastrofa. Kolem motoru jsem vyměnil veškerá čidla, která mají co dočinění s řízením bohatosti směsi. Při nastartování bez ohledu zahřátí motoru houpe volnoběh a černě kouří. Po prošlápnutí plynu se volnoběh srovná a černý kouř taky úplně ustane. Při akceleraci "do plna" taky černě kouří ale normálně jede. Dynamika jízdy je taky v pořádku. Motorem brzdí úplně ukázkově. Zjistil jsem záhy, že ten známý aby ušetřil, tak kupoval někde kdesi letecký benzín, který obsahuje olovo a má tuším přes 100 oktanů, takže nejspíš proto ty podpálené ventily. Aktuálně přemýšlím, jestli není na vině třeba řídící jednotka. Vzhledem k tomu, že jsem v podstatě všechny čidla a díly, které říkají řj, jakou má udělat směs vyměnil, napadá mně už jen ona. Buhví jak dlouho na to svinstvo jezdil a jestli náhodou se tím ta řj nemohla jaksi rozladit. Je to správná myšlenka? Řekne mi tu někdo svůj názor? Díky

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

petrovic

0x

100 oktanovy benzin znamena, ze vydrzi vyssi kompresi pistu a nedojde k jeho predcasnemu zapaleni. Tomu se rika detonacni horeni. Proste 100 oktan je tomu odolny a "pocka si" az na zapaleni vlastni svickou. Ze zkusenosti vlastnich, si nemyslim ze by byla vada v ridici jednotce. Tipoval bych to na skrtici klapku motoru. Na snimac jeji polohy, na teplotni cidlo, obsazene v tele skrtici klapky. Ona je zodpovedna za chod motoru. Ona urcuje, zda pujde vzduch pres volnobezny ventil v pripade volnobehu. Kdyz slapnete na pedal plynu, tak se klapka pootoci a pusti vzduch do motoru. Ona rekne, jaky je uhel natoceni klapky, jak chladny vzduch skrze ni proudi. Samozrejme je potreba mit cisty vzduchovy filtr a zadne jine prekazky v privodu vzduchu. Kdyz je to bohate, tak tomu chybi vzduch.

 

alex*

0x
Hele je to zvláštní,ale škrtící klapku jsem dal jinou z vrakáče a vůbec žádná změna. No tady jde o to, že ten benzín má snad 107 oktanů a obsahuje olovo. Asi nejlepší by bylo si někde ty díly půjčit nebo tak něco. A vlastně když na to dupnu,tak to taky zakouří.je to divný
petrovic

To tam stale lejete ten jiny benzin?! Ja myslel, ze to delal Vas znamy. Pokud davate natural 95, tak nejspis ten jiny benzin poskodil lambda sondy. Tu jste zkousel vymenit?

 

praivo*

0x

Kontroloval jsi FUNKCI lambda sondy (první - před katalyzátorem)? Tlak paliva je v pořádku (a/nebo je tam nový regulátor)?

alex*
Lambda je tam jen jedna před katem,ale pro jistotu jí zítra změřím. Regulátor paliva tam je na začátku lišty a je nový. Zkusím se podrobněji zaměřit na tyhle věci.jinak čerpadlo v nádrži je taky vyměněné.
petrovic

Cesta do pekel je, kdyz clovek meni dily dokola. Tolik veci a dilu jste vyzkousel, vymenil a vysledek stale zadny. Metoda pokus-omyl. Kolik penez a casu Vas to uz stalo? Je potreba se nad tou zavadou celkove zamyslet. Vyloucit vsechny mozne priciny, vyloucit dily, ktere jsou uz vymeneny. Podle vseho, lambdu jste nemenil. Jejim zmerenim si moc nepomuzete. To byste ji musel merit ve vsech jizdnich rezimech. V rezimu, kdy motor teprve nastartuje, v rezimu, kdy je vyfukove potrubi prohrate na maximum. Neni to tak jednoduche. Idealni vzit diag, jeden ridi, druhy sleduje online data. Pak si vzit grafy z jizdy a hledat a hledat.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]