Nejste přihlášen/a.
Pokud bagr stál, tak jste ho pouze objížděl. Pokud jste vypověděl, že bagr na tom zákazu předjíždění jel a vy jste ho předjížděl, tak čemu se divíte?
Nicméně to předjíždění asi nebylo příčinou nehody. Takže pokuta a zákaz ano, škoda ale by měla jít za bagrem.
Takže si uděláme takovej sumář.
Měl jsi nehodu, která nestojí za řeč.
Napráskáš se sám policajtům, dokonce jim předáš důkazy PROTI SOBĚ a co jsi čekal? Že ti hodní policajti se přetrhnou a budou něco vyšetřovat?
Houby. Udělají to tak, aby měli splněno a za co nejméně vynaložené úsilí oholí vovci. A ty se teď divíš. Mě snad hrkne.
To úkáčko má víc rozumu...
Jedinou pravdu máš v tom, že to kuriozita skutečně je
Pokud si predjizdel v zakazu, tak neni co resit.
Nove stavebni stroje pohybujici se po komunikaci registraci a techicke prohlidce podlehaji, ale je mozne je na komunikaci provozovat i bez registrace, na zaklade povoleni pro dany usek komunikace.
Kazdopadne jakykoliv stav stroje a chybejici papiry nijak neovlivnuji spachany zakaz predjizdeni. Stejne tak to neovlivnuje, zda by to tak udelal i kazdy jiny.
Muzes se zkusit odvolat s tim, ze si ho nepredjizdel, ale objizdel ve chvili, kdy tvoril prekazku silnicniho provozu.
Jen tipuji, že tazateli dal správní orgán podškrábnout i to, co nečetl a mezi tím mohla být i taková věc, jako že se vzdává odvolání. V tom případě by se mohl odvolat tak leda na hlavním nádraží do ampliónu. Ale to nevíme, pač nám poskytl málo informací.
Bez dodání konkrétní situace (foto daného místa, popř. GP, a výpovědi druhého řidiče) nelze rozhodnout ani o vašem přestupku a nejspíš ani o vině na nehodě. Základní chyba byla, že jste bez důkazů na straně policie a Správního orgánu přiznal předjíždění na jakémsi zákazu předjíždění. I tak bych se odvolal s tím, že bylo porušeno vaše právo na objektivní řízení, jelikož jste neměl možnost se seznámit se spisem a se všemi důkazy. Maximálně byste odvoláním riskoval 1000,-Kč za náklady řízení, ale spíš si myslím, že byste se z toho při rozumném přístupu Správního úředníka mohl vysekat. Porada s odborným právníkem by neškodila.
Správní orgány bohužel velmi často rohodují i podle toho, jak se dotyčný úředník vyspal a jejich rozhodnutí a doůvodnění postrádají základní logiku. Sám jsem se s tím nejméně 2x setkal.
Pozn. Pokud ten bagřík neměl SPZ, patrně nebyl schválen k provozu na pozemních komuniklacích a tedy tam neměl co dělat. Měl být převážen na podvalníku.
@milancukrar: Myslím že nejde o zavinění nehody, to je celkem jasné. Tazateli jde o jeho "přestupek", který tady bez dalších informací a znalostí nelze posoudit.
@milancukrár: Milane, nejsi tu poprvé. Divím se že jsi tentokrát nežádal GPS k posouzení konkrétní situace. Protože já dokud ten zákaz a jeho umístění neuvidím, neuvěřím.
Stejně zajímavá situace: Pro tebe je nejasné zavinění nehody a jasný přestupek tazatele, já to kupodivu vidím obráceně. Jak vypadá dopravní situace na místě by nám oběma velice pomohlo, nemyslíš?
Milý Pavle,
děkuji že jsi mne opět oslovil poznámkou.
Myslím že nejde o zavinění nehody, to je celkem jasné. ***To taky nijak nehodnotím, páč neznám průběh nehodového děje, což jsem napsal.
Tazateli jde o jeho "přestupek", který tady bez dalších informací a znalostí nelze posoudit.*** Nelze posoudit? Vždyt sám píše, že tam zákaz byl, on ho porušil. Co jiného je třeba dodat?
Gps místa nepotřebuji, stačí, když tazatel sdělil, byt tam zákaz, a že ho porušil.
Pro mne je to jasné. Proto dostal ten trest. co víc si přát, když viník se přizná?
To, že z jednostraného popisu situace a vidíš již viníka, ale z jasného popisu přestupku nevidíš přestupek, je přeci Tvoje právo to takto vidět.
Tak bohužel musím souhlasit s tím, že k přestupku došlo. Ovšem jeho vyřízení je sice možná v duchu předpisu, ovšem ne v duchu objektivního přístupu Správního orgánu. Předjetí skoro krokem jedoucího vozidla je bohužel pořád předjetí. Situace na místě je natolik přehledná, že nikdo z řidičů jedoucích za tím bagříkem by patrně nejel několik set metrů krokem, ale obratem by ho předjel bez jakéhokoli nebezpečí, tedy ani omezení ani ohrožení ostatních účastníků provozu na PK. Z tohoto pohledu je uložená sankce značně nepřiměřená i přesto, že z. č. 361/2000Sb. jinou možnost nepřipouští a sankce byla uložena na nejnižší možné hranici. Přesto si myslím, že i správní orgán má podobnou možnost jako soud, a to uložit trest i pod zákonem stanovenou hranicí v případě, řekněme, zvláštních okolností. Jistotu v této možnosti nemám, nejsem právník, ale mám zato, že trest 2.000,-Kč bez uložení zákazu činnosti by byl v tomto případě naprosto přiměřený.
Tazateli doporučuji zajít za právníkem a pokud zákon možnost uložení sankce pod spodní hranicí umožňuje, odvolat se a jít do normálního správního řízení.
@milancukrar: Milane, vždyt říká, že ano. Předjížděl až v místě, kde se ten původně snad 6m široký pruh začíná zužovat, tedy dost daleko od toho kruháče.
@milancukrar: Jen doplním, že podle mého pán předjížděl za tou odbočkou doprava, místo zúžení je pak dalších cca 50-80m daleko.
Mmch, neruší náhodou ta odbočka předchozí zákaz? Úplně zřejmé to ze situace není.
Je to úplně jednoduché, buď jste předjížděl v zákazu, jak trvdíte Vy i správní orgán, nebo prokážete, že tam zákaz nebyl. Vpravo je ulice Růžodolská, vyústí do křižovatky Letná. Pokud jste předjížděl až za touto křižovatkou, nepřejel jste plnou čáru, dobrý právník Vás z toho vyseká.
Ulice Růžodolská je z druhé strany značena jako slepá. Pokud by chodník vpravo byla silnice, zákaz předjíždění by měl délku asi pět metrů a dávala by se tam přednost z prava.
To máš sice pravdu, ale jak už jsem tu několikrát psal, dopravní situace by měla být pro řidiče jasná a čitelná, což se o tomto případě říci nedá. A neřeší to ani ten nízký chodníkový přejezd z ul. Růžodolská.
Již jsem zažil (ne osobně naštěstí) nehodu na podobné křižovatce na vesnici a řidič, který jel po předpokládané hlavní silnici zavinil nehodu, když nedal přednost zprava vozidlu, vyjíždějícímu z málo používané komunikace mezi domky, která dokonce měla prašný povrch. Jednalo se však o křižovatku a při absenci dopravního značení platila přednost zprava.
Jojo, tohle znám. U rodičů jsme měli takový pěkně asfaltovaný "výjezd od garáží", který vypadal jako pěkná ulice (dlouhá pár set metrů). Po léta jsme žádali, aby na jeho konci byla umístěna stopka (abychom nemuseli návštěvy upozorňovat na hrozící problém). Město odmítalo, protože podle dokumentace tam žádná komunikace přece nebyla. Dnes už tam stojí "Dej přednost", ale žádná "Hlavní" označena není ..
U nás ve městě nedaleko domu, kde bydlím, jsou přinejmenším 3 vjezdy(?), které by se svým charakterem daly považovat za křižovatky. Není na nich žádné DZ, ale samozřejmě se kolem nich jezdí jako po hlavní a na případnou přednost zprava se nikdo neohlíží. Je to tak desítky let a nikoho to nebolí.
O absenci DZ P2 na několika klasických křižovatkách ve městě ani nemluvím.
Není důležité, zdali bagr měl platnou TK. To co Vás štve je jen Vaše vina. Rád bych slyšel vyprávění bargristy, na průběh nehodového děje, páč Vy ho popisujete, jen jak jste ho viděl Vy.
Vy jste porušil zákaz. Kdo zavinil nehodu, to netuším, páč neznám podrobnosti ze spisu.
Takže se moc nedivte, je to Vaše chyba, že přijdete o řidičské oprávnění.
Nie je bager ako bager. Su velke stroje s pasmi, ktore sa pohybuju po pasoch len v ramci stavby (stavba moze byt aj kus cesty) a nemaju registracnu znacku. Na miesto vykonu ich dovezie tahac s navesom.
Potom su rozne samohybne bagre na kolesach, tie znacku maju a su motorove vozidlo ako kazde ine.
Minibager tiez nema znacku, lebo ho vozia na privese za trochu vykonnejsim osobakom.
Když si to pořádně přečteš a k tomu nahlédneš do zákona (361/2000Sb.), pochopíš a nebudeš potřebovat další informace.
pokud byl bobcat schválen pro provoz na pozemnních komunikacích, musí být registrován...samojízdné pracovní stroje jsou opatřeny žlutou registrační značkou a podléhají registraci...technickým prohlídkám nepodléhá...
to se nevztahuje na stroje, schválené před rokem 2001 ...ty mají mají od výrobce technické osvědčení a nemusí se registrovat...
třetí možnoostí je provozování neschváleného bobcatu na výjimku kterou uděluje silniční úřad...ale platí že při provozu musí být POJIŠTĚN...o pojištovně nepadlo ani slovo
jinak by bobcat neměl na silnici co dělat a jeho řidič MUSÍ také dostat zákaz řízení, za jízdu neschváleným vozidlem bez SPZ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
já bych si zašel na daný správní orgán a vyžádal bych si kopii celého spisu, sehnal bych dobrého právníka a napsal ihned odvolání...v tom spisu se určitě něco najde...pokud odvolání neprojde dal bych to ke správnímu soudu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.