Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kdy přebrušovat motor?

Od: boban® odpovědí: 22 změna:

Musí se přebrušovat hlava nebo blok motoru při jejich oddělení? Nebo se přebrušuje jen blok motoru? Co se přebrušuje a v jakých případech?

Jasně, že je na internetu názorů hodně, ale které jsou ty opravdu správné? Každý si píše, co chce.

Nebudu se zlobit za odkaz na nějaké stránky, kde to píšou opravdu dobře a pravdivě


doplněno 14.02.21 16:31:

tvrdíte, že olej uniká do výfuku přes gufera ventilů. Co se tedy stalo, že je to poškozené, motor má najeto málo, jsem majitelem už 12 let, olej měním, motor zahřívám 10minut opatrnou jízdou.

Je to problém výfukových, nebo sacích ventilů?

dík

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Hlavu, pripadne blok ma smysl prebrusovat pouze v pripade, ze je to potreba.

Tedy, pokud je potreba obnovit rovinnost dosedacich ploch (typicky po svareni, po prilisnem tepelnem namahani pri prehrati, kdy doslo k deformaci atd.) nebo drsnost povrchu (odstranit ryhy, vypalky a pod.)

Samozrejme, ze je tyto parametry vhodne zkontrolovat pri kazdem rozebrani.


@axus

prý je nutné přebroušení po každém oddělení hlavy od bloku, je to pravda? Že je to nějak spolu sednuté a našponované, přizpůsobené a tím oddělením se to mírně malinko zkroutí.

Neni to pravda. Minimalne ne obecne.

Hlavy se sundavaji pravidelne pri udrzbe u spousta motoru (traktory, motorky, zavodni auta) a rozhodne se to pokazde nebrousi.

Proste se vezme ocelove brousene pravitko a zmeri se rovinnost. Prosvicenim a sparovyma merkama. Pak se pohledem zkontroluje rovnomerna kvalita povrchu (drsnost) po cele plose.

Pokud jsou hodnoty v poradku, pak neni duvod brousit, jednoduse proto, ze by se tim nic neziskalo.

U osobaku, s najezdem stovek tisic je mozne, ze je to vuci sobe sedle a dohromady zkroucene a pak samozrejme je nutno brousit. Ale opet plati nejprve merit, pak se teprve rozhodnout o dalsim postupu. Rozhodne je hloupost to poslat na brouseni hned a pouze proto, ze se to rozebralo.


@axus

díky za odpověď. Hodlám měnit těsnění u Felicie 1.3, nájezd jen 120 tisíc km, ale bere olej a z výfuku jde taky namodralý kouř. Extra jsem to netůroval a vžddy zahříval aspoň 10 minut klidnou jízdou. Snad to bude jen těsnění. Olej dávám 10W40


@axus

dostal jsem informaci, že přebrušovat se musí vždy motory typu "open deck", což asi znamená že open deck jsou ty motory, kde je po sundání hlavy vidět i chlazení-chladící kanály...?

asd1

Nechci ti brát iluze, ale modrej kouř = žere olej a to obvykle přes gufera ventilů nebo přes kruhy, takže výměna těsnění pod hlavou ti nepomůže...

Doporučím změnit mechanika nepo úpřestat koukat na ona místa kam chodíte na moudra!

Baští olej a kouří modře není těsněním pod hlavou ale buďto pístními kroužky a hlavně jak psal Asd přes ventily!Znalý a šikovný mechanik (záleží možná na motoru) toto dokáže-vyměnit gufírka ventilů-bez demontáže hlavy!

Kanálky nejen mazání ale i chlazení jsou vidět snad na každém motoru po demontáži hlavy! Jo a ještě kolik Vám ten motor vezme oleje a za jakých podmínek provozu? U těchto motorů je normální spotřeba skoro litr olej na 1000km!

k2

@diesel:Ze Felda mezi intervalem vymeny 2x sezere olejovou napln je normalni stav?

Kam na ta moudra chodite Vy?


@diesel

právě ta žravost oleje byla minimální, v intervalu výměny oleje jsem doléval vždy tak nanejvýš 1 Litr! Proto mi to nejde do hlavy, co se tam mohlo stát, motor jsem občas vytočil i něco přes 5000 otáček, ale až po důkladném zahřátí motoru, tak 10-15 minut jízdy.

Běžně jsem to vyčetl v motoristických časopisech! A jinak u tohoto auta bych to neřešil ani za mák,bez ohledu kolik to žere., u některýcm motorů i od škodovky je toto moudro dokonce psáno od výrobce-spotřeba až 1/1000km!

sad1

litr/ 1kkm v návodu - tim se výrobce jen sichruje proti reklamacím normální spotřeba to fakt neni.. Tolerovat se dá tak nějaká ta decka/ 1kkm, víc už je pak problém pro svíce/ lambdy/ kat...

k2

@diesel: Konkretne v kterych motoristickych casopisech se pise, ze 1l/1000km je bezna spotreba oleje u Felicie?

1L/1000km? To pri spotrebe benalu 7/100 uz by byl pomer olej/benal skoro jak u dvoutaktu

asd1

Se koukni do návodu, většinou tam je 0,5L/ 1kkm a někdy fakt i ten litr.. Když si v záruce přijdeš stěžovat že to žere olej tak ti to nalistujou

K2 zrovna skrze tebe nehodlám prohrabovat kdejaký archív knihovny či staré stránky autocz.nebo jiné. Dokonce ani nehodlám hledat dokumenty výrobce, který toto stanovil!Zrovna škodofka od favorita mi nesmí před práh,takže je ani neznám,ale na stařičké 105 jsem měl spotřebu skoro 2 litry na na 5000km a všichni mechanici odmítali toto řešit ,že je to malá spotřeba! Tak asi tak. A je úplně jednio jestli je to tak či ne -otázka zněla -motor papká olej.-je třeba orovnat hlavu a blok?Na dotaz kolik se mu oleje vlastně ztrácí není schopen ani doložit kolik mu žere!Jen že nebral a nyní bere.Sto šestý mi před opravou taky bral asi 3 litry mezi výměnami, po přetěsnění mezi výměnou ani poldeci!

Sad- o tom že se tím kryje výrobce, pokud motor začne brát olej, je jasné, stejně jako, že taková spotřeba je už katastrofální-neúnosná.

k2

@diesel:Z Vasi strany akorat (opet) hromada zaobalenejch kecu. Napred vypraveni o Skoda 105, pak o P106 (u ktereho spotreba vysoka oleje dle Vas normalni neni) a v posledni vete poprete vlastni tvrzeni, ze spotreba 1l/1000km je normalni. Proste jste placnul kravinu, kterou nyni nedokazete obhajit a nespravi to ani vykricnik za kazdou Vasi vetou!

Podobneho mame na Hrade, ten taky cetl nejaky clanek, ale nemuze ho najit. Vlastne ten clanek nemuze najit nikdo, ale on ho urcite cetl...

Chlapi. Chapete, ze tahle debata je uplne o hovnu?

Spis mi vysvetlete, jakto, ze oba Diesel i K2 se zobrazujete stejnou barvou...stejna IP?

99% osob pochopilo oč jde jen K2nechápe.Jak je to možný?!

 

 


4x

Tvrdí se že u nafty po sundání hlavy tuto vždy orovnat-ale vždy záleží asi PROČ se demontuje. Pokud uvaříte pak je asi dobré minimálně změřit rovinnost hlavy a bloku a pak eventuální orovnání. Osobně jsem nechal jen otlakovat a orovnat hlavu,měnit gufírka ventilů a zabroušení sedel a ventilů (Benzín 1,1).Proč se to sundávalo=olej šel do vody a u toho motoru při +-150-200tkm povolí kriotické místo-u mazacích a chladicích kanálků u sebe napravé starně motoru

 


0x

Vždy se rovinost bloku a hlavy musí kontrolovat určeným pravítkem nebo přesným nožem RADEKO.

Brousí se dle potřeby. Nikdy to není pravidlem. Broušení je na škodu, protože se mění kompresní poměr, ale horší je křivá a netěsná hlava.

break

Všimni si někdy, že třeba jsou různý těsnění hlavy podle tlouštky

Ano, těma se to pak dohání.

...

Hlavně pokud to žere olej, tak to jsou gufera ventilů u těch Feld. A jsou dvě velikosti. Na MPi je 7mm (tam, kde jsou konusove kloboučky co drží pružinu, ne ty rovné podložky, ty jsou u starých hlav)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]