Nejste přihlášen/a.
Dnes som pomahal roztlacit auto (palivo = benzin), mame tu v horach mrazy okolo -20 v noci. Akumulator nevladal pretocit starter. Majitela som vopred varoval, ci suhlasi s moznym rizikom poskodenia katalyzatora pri startovani tymto sposobom. Motor naskocil temer okamzite. Je tento postup naozaj rizikovy? Pokial si spominam, riziko ma spocivat vo vybuchu zmesi paliva a vzduchu v katalyzatore. Ake su vase skusenosti?
Riziko je v tom, že se do katalyzátoru dostane nespálené palivo, což může kat i zničit. O výbuch nejde, jen o rozžahavení KAT. Dnešní moderní auta s motory ani roztačit ani nejde, protože by se jim přetrhl nebo přeskočiil ozubený řemen. At žije pokrok, hlavně že mají zisky autorizované opravny!
V autach sa prilis nevyznam. Ozubeny remen spaja klukovy hriadel a dalsie ozubene kolesa, ktore ovladaju vacky ventilov? Snazim sa pochopit, ako vznikne sila, na ktoru remen nie je dimenzovany. Pustim spojku, otacanie kolies sa cez prevodovku prenesie na motor, zrejme na klukovy hriadel. Starter roztoci motor rovnako nie? Elektromagnet pritlaci pastorok startera na ozubene koleso spojene s klukovkou. Mylim sa niekde v uvahe?
Jen dodám. V moderních autech s posilovači si řidiči neuvědomují, že po roztlačení z kopce, když nenaskočí motor, se neumí silově zapříčit do brzdového pedálu (předem jim nedojde na mysl) či v zátačce plnou silou rvát s volantem. Viděl se před lety takto do příkopy zaparkované vozidlo.
Zkrátka - vozit startovací kabely a požádat o pomoc vyjde levněji.
@peter: Tento způsob je rizikový především pro riziko poškození rozvodů. Není to sice tak, že by musel rozvodový řemen nutně přeskočit, ale problém může nastat tehdy, když se to udělá způsobem, na který byli zvyklí staří matadoři z dob tisícovek. Protože auto nemělo nic moc kompresi, bylo potřeba roztlačit co nejrychleji, krknout tam dvojku a pustit spojku. Motor tak dostal naráz velkou hybnost a šance byla slušná.
Oproti tomu u auta s rozvodovým řemenem (obzvlášt za tuhé zimy, kdy ten případ nejspíš nastane) je třeba nejprve pomalu motor protočit na vyšší kvalt, aby se vačka rozhýbala a nebyl řemen takovým štosem namáhaný.
Obavy o katalyzátor jsou na místě spíše při delším roztahování autem, kdy se může do toho katalyzátoru dostat opravdu větší množství paliva (takhle nám kdysi chytla Laguna plamenem), při roztlačení nebo s kopce bych se toho nebál.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.