Nejste přihlášen/a.
Nejspíš orezlý pístky resp. orezlá díra v třmenu pod vadnou prachovkou - pístek jde ztuha a nevrací se. Možná ucpaná brzdová hadice (tu ověříš povolením odvzdušnění = odbrzdí se)
Rozhýbávat moc nemá smysl, leda na nouzové dojetí - brzy se opakuje, rovnou vem opravnou sadu kde je prachovka + těsnění a udělej repas třmenu. Nebo nový třmen, je to míň práce, zas tak drahý to neni a máš klid ca 10 let.
S novým obložením je pístek víc zasunutý, proto taky víc drhne.. Repas je na webu popsaný milionkrát..
Pokud povolíš odvzdušnění a neodbrzdí se, tak je to ve třmenu, obvykle zatuhlý pístek, čepy apod.
Pokud se tím odbrzdí, tak je to před třmenem, obvykle hadice (uvolněná guma udělá klapku - tam se kapalina protlačí zpět ne), hlavní válec apod.)
Repas třemnu není nic složitého, ale jsou to brzdy a chce to nebýt úplná lama... Zabere to i čas a hodí se dílna.. Třemen přehodíš snadno a je to hned, na druhou stranu ho musíš zaplatit.. Pokud odpojuješ třmen a nanasazuješ hned druhý, tak se hadička zašpuntuje kuželovým špuntem (stačí z klacíku jen pozor na nečistoty), příp. na hadici je oblá svěrka na zmáčknutí, ale ten špunt mi přijde šetrnější.
Jen to rozhýbat zatlačením pístku svěrkou + vyšlapáním, několikrát tam - zpět - to je prasárna, dá se to pochopit když potřebuješ dojet do dílny..
Něco takovýho:
Záleží co přesně máš za brzdy - průměr pístku, průměr kotouče atd. Je několik verzí, nejlíp dohledat číslo dílu podle VIN + změřit co je na autě (jestli nebylo napadeno kutilem a neni tam něco jinýho než z výroby)
To v odkazu je celý třmen..
Na repas jsou opravný sady např. od Frenkit.. = těsnění + prachovka ca za stovku.. Píst ca další stovka. Těsnění + prachovka se mění automaticky, píst obvykle stačí přeleštit. Pokud máš čas tak sundej, rozeber a uvidíš jestli je píst orezlej nebo ne. (namusíš zatím rozpojovat, stačí sundat třmen z kotouče, vyndat desky, pístek brzdou vyšlapat kus ven, sundat prachovku a podívat se jestli je píst orezlý) Pak objednat díly a odpojit až to budeš dělat. Na brzdách se vše dělá párově, takže obě strany. Spojil bych to s výměnou brzdovky. Když odpojíš třmen tak hadici zašpuntovat aby se ti nezavzdušnil okruh (hlavně kostka ABS). Návod na repas najdeš na webu.. Pozor brzdovka je silně korozivní = co poblemcáš tak umýt., hlavně nepolejt desky - nacucaj se a už to neumeješ = do koše..
Jsou to brzdy, takže pořádně nastudovat celou problematiku a dvakrát měř jednou řež Zároveň koukni jestli nejsou shnilý brzdový trubičky, hadice už popraskaný a podobný radosti..
Hadice se nemění naslepo. ale ověříš to tím odvzdušněním. Kolo jde ztuha, pokud se povolením odvzdušnění odbrzdí (upustíš tlak) tak je to hadice nebo ještě něco před ní).
I když výměnou střarých hadic nic nezkazíš, takže vyhozený prachy to nebudou..
Třmen se může sekat i ve vedení/ čepech..
Jestli se to odvzdušněním neodbrzdilo (jen odpustíš případný tlak z pístku), tak to hadice neni. Jedině že by to dělal jen občas.. Můžese v ní uvolnit kus gumy který funguje jako klapka, kapalinu tam pustí (sešlápnutí brzdy) ale zpět ne (povolení brzdy) to zpět uděláš právě tim odpuštěním přes odvzdušňovák na třmenu..
Nejen čepy, ale i v kluzný plochy kde se šoupou desky/ třmen - pevná/ pohyblivá část třmenu...
Trošku to můžou dělat i starý zkamenělý gumičky v pístku (těsnění) - neni pružný a neodtáhne desky od kotouče (vrací je pružnost těsnění)
Zkus odtáhnout desky jestli se kolo odbrzdí a nedrhne něco jinýho např. ložisko... (kolo zvednout)
Nebo ještě vyjeď na kopec a osahej kotouče, jestli budou studený nebo vlažný tak OK (na kopec protože tam dojedeš setrvačností a neohřeješ brzděním kotouče..)
Kontrola předních brzd je na místě. Někde tam něco "visí", "drhne" apod. Takže komplet rozebrat, vyčistit, promnazat (pochopitelně to, co se má promazat) a znovu složit. Nejčastěji zlobí váznoucí brzdové válečky a přidřené vedení pohybu třmenů.
K příspěvku @k2: Co to je za auto? Některá auta na to trpí, jiná s tím nemají problémy.
Jestli si s touhle maličkostí neumíš poradit, svěř to odborníkovi!
Tohle váznou prasátka- brzdové válečky , jsou asi přirezlé, ale Je divný, že by to dělalo na obou stranách, nenechával sis stáčet kotouče?
Nejdřív je ale zkus, jestli nejsou zatuhlý, třeba by se ještě dali rozhýbat, vyčistit a máznout
Pokud si to auto koupil starší a dělalo to , tak si je mohl nechat stočit předchozí majitel
Pístky vracejí těsnící kroužky Při tlaku se trochu zdeformují , po uvolnění vrátí píst zpět. Můžou být ztvrdlý ./Kroužky/
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.