Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Při zahřátí pribrzduji pouze přední kola

Od: lukas1399 odpovědí: 22 změna:
Čau, mám takovéj problém, že po jízdě cca 15km mi pribrzduji přední kola. Je to cítit ikdyz se rozjezdu a vyradim kvalt, tak auto zpomaluje jak kdybych pomalu prislapnul brzdu. Když zastavím u nás v mírném kopečku na červený a pustím pedál, auto dozadu nepopojede ani o milimetr.
Po jízdě když jsem dal auto na zvedák, tak jsem POUZE předními koly neotočil pomalu ani rukou a po pár minutach až to asi vychladlo? Se tocily úplně normálne.
Ve předu nové destičky cca 500km najeto, ale pribrzdovalo to i před výměnou, třmeny promazany takže mají krásný pohyb. Na zadních brzdach to nedělá. Hlavně po jízdě na dálnici je cítit smrad spalenych brzd a spotřeba je tak o 2 litry vetsi

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

2x

Muzou to delat brzdove hadicky. Jsou zevnitr poskozene-zterele a dela se v nich "spunt" a nevraci se kapalina.

lukas2399

Zkusím sundat celý třmen tedy a kouknout na hadice, mohla by to dělat i stará brzdova kapalina?

 

asd1

1x

Nejspíš orezlý pístky resp. orezlá díra v třmenu pod vadnou prachovkou - pístek jde ztuha a nevrací se. Možná ucpaná brzdová hadice (tu ověříš povolením odvzdušnění = odbrzdí se)

Rozhýbávat moc nemá smysl, leda na nouzové dojetí - brzy se opakuje, rovnou vem opravnou sadu kde je prachovka + těsnění a udělej repas třmenu. Nebo nový třmen, je to míň práce, zas tak drahý to neni a máš klid ca 10 let.

S novým obložením je pístek víc zasunutý, proto taky víc drhne.. Repas je na webu popsaný milionkrát..

lukas1399

Jo taky nad tím přemýšlím, že bude nejjednodušší koupit nové trmeny a prostě je vyměnit, jen jsem chtěl vědět jestli to je tema pistkama nebo někde jinde v brzd. Soustavě
asd1

Pokud povolíš odvzdušnění a neodbrzdí se, tak je to ve třmenu, obvykle zatuhlý pístek, čepy apod.

Pokud se tím odbrzdí, tak je to před třmenem, obvykle hadice (uvolněná guma udělá klapku - tam se kapalina protlačí zpět ne), hlavní válec apod.)

Repas třemnu není nic složitého, ale jsou to brzdy a chce to nebýt úplná lama... Zabere to i čas a hodí se dílna.. Třemen přehodíš snadno a je to hned, na druhou stranu ho musíš zaplatit.. Pokud odpojuješ třmen a nanasazuješ hned druhý, tak se hadička zašpuntuje kuželovým špuntem (stačí z klacíku jen pozor na nečistoty), příp. na hadici je oblá svěrka na zmáčknutí, ale ten špunt mi přijde šetrnější.

Jen to rozhýbat zatlačením pístku svěrkou + vyšlapáním, několikrát tam - zpět - to je prasárna, dá se to pochopit když potřebuješ dojet do dílny..

asd1

Něco takovýho:

TRW BHW348E - Brz/...

Záleží co přesně máš za brzdy - průměr pístku, průměr kotouče atd. Je několik verzí, nejlíp dohledat číslo dílu podle VIN + změřit co je na autě (jestli nebylo napadeno kutilem a neni tam něco jinýho než z výroby)

lukas1399

Díky moc, kouknu na net a zkusím tuhle volbu, než kupovat celý třmen nový
asd1

To v odkazu je celý třmen..

Na repas jsou opravný sady např. od Frenkit.. = těsnění + prachovka ca za stovku.. Píst ca další stovka. Těsnění + prachovka se mění automaticky, píst obvykle stačí přeleštit. Pokud máš čas tak sundej, rozeber a uvidíš jestli je píst orezlej nebo ne. (namusíš zatím rozpojovat, stačí sundat třmen z kotouče, vyndat desky, pístek brzdou vyšlapat kus ven, sundat prachovku a podívat se jestli je píst orezlý) Pak objednat díly a odpojit až to budeš dělat. Na brzdách se vše dělá párově, takže obě strany. Spojil bych to s výměnou brzdovky. Když odpojíš třmen tak hadici zašpuntovat aby se ti nezavzdušnil okruh (hlavně kostka ABS). Návod na repas najdeš na webu.. Pozor brzdovka je silně korozivní = co poblemcáš tak umýt., hlavně nepolejt desky - nacucaj se a už to neumeješ = do koše..

Jsou to brzdy, takže pořádně nastudovat celou problematiku a dvakrát měř jednou řež Zároveň koukni jestli nejsou shnilý brzdový trubičky, hadice už popraskaný a podobný radosti..

lukas1399

Tak jsem třmen sundal a prachovka jak nová a pistek po seslapnuti vyjel krásně a šel i parádně nazpět, takže zkusím vyměnit ty brzd. Hadice a jinak pak už nevím
asd1

Hadice se nemění naslepo. ale ověříš to tím odvzdušněním. Kolo jde ztuha, pokud se povolením odvzdušnění odbrzdí (upustíš tlak) tak je to hadice nebo ještě něco před ní).

I když výměnou střarých hadic nic nezkazíš, takže vyhozený prachy to nebudou..

Třmen se může sekat i ve vedení/ čepech..

lukas1399

Čepy jsou rozhybany a promazany, kola všechny 4 odvzdusneny, zkusím to s tou hadici ještě tedy, ale pribrzduji stejně, ne už tolik co jsem si vsimnul, ale když dojíždís k semaforu tak to prostě cítíš jak to zastaví samo bez použití pedálu..
asd1

Jestli se to odvzdušněním neodbrzdilo (jen odpustíš případný tlak z pístku), tak to hadice neni. Jedině že by to dělal jen občas.. Můžese v ní uvolnit kus gumy který funguje jako klapka, kapalinu tam pustí (sešlápnutí brzdy) ale zpět ne (povolení brzdy) to zpět uděláš právě tim odpuštěním přes odvzdušňovák na třmenu..

Nejen čepy, ale i v kluzný plochy kde se šoupou desky/ třmen - pevná/ pohyblivá část třmenu...

Trošku to můžou dělat i starý zkamenělý gumičky v pístku (těsnění) - neni pružný a neodtáhne desky od kotouče (vrací je pružnost těsnění)

Zkus odtáhnout desky jestli se kolo odbrzdí a nedrhne něco jinýho např. ložisko... (kolo zvednout)

Nebo ještě vyjeď na kopec a osahej kotouče, jestli budou studený nebo vlažný tak OK (na kopec protože tam dojedeš setrvačností a neohřeješ brzděním kotouče..)

 

 

jenda2*

1x

Na 99% to je orezlý píst, který se nemůže těch několik desetin mm vrátit. To znamená koupit nové písty a gumičky a nechat repasovat. Např. zde podle auta:

AUTOFREN SEINSA D/...

a

AUTOFREN SEINSA D/...

lukas1399

Super! Díky moc kouknu a podle auta sezenu

 


0x

Kontrola předních brzd je na místě. Někde tam něco "visí", "drhne" apod. Takže komplet rozebrat, vyčistit, promnazat (pochopitelně to, co se má promazat) a znovu složit. Nejčastěji zlobí váznoucí brzdové válečky a přidřené vedení pohybu třmenů.

K příspěvku @k2: Co to je za auto? Některá auta na to trpí, jiná s tím nemají problémy.


doplněno 28.01.21 15:01:

Jestli si s touhle maličkostí neumíš poradit, svěř to odborníkovi!

lukas1399

Auto Fabia 1 2.0mpi
Vedeni trmenu je ok, mohl by to být ten pistek jediné, ten jsem nekontroloval
zaseja

Tohle váznou prasátka- brzdové válečky , jsou asi přirezlé, ale Je divný, že by to dělalo na obou stranách, nenechával sis stáčet kotouče?

lukas1399

Nenechával, pouze jsem měnil destičky, ale problém je že to dělalo i předtím a to ty destičky byly už na pokraji smrti a taky ty kola pribrzdovaly, nebo jediné zkusit nové brzdice? Možná by to bylo nejjednodussi
zaseja

Nejdřív je ale zkus, jestli nejsou zatuhlý, třeba by se ještě dali rozhýbat, vyčistit a máznout

Pokud si to auto koupil starší a dělalo to , tak si je mohl nechat stočit předchozí majitel

lukas1399

Auto máme v rodině dlouho, ale rozchodit je zkusit můžu teda, jen abych je dal v pohodě dohromady

 

zam

0x

Pístky vracejí těsnící kroužky Při tlaku se trochu zdeformují , po uvolnění vrátí píst zpět. Můžou být ztvrdlý ./Kroužky/

asd1

To nejspíš budou taky, ale hlavní příčina to nebude. Tvrdý kroužky přibržďujou jen málo, rozhodně te tak že sotva otočí zvedlým kolem.. Ale neni od věci ca po 10 letech dát nový - líp to odtahuje desky od kotouče = menší odpor a tím i spotřeba, zaplatí se to na palivu víc než bohatě..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]