Nejste přihlášen/a.
Kolem spínačky je snímací cívka (fotky jsi dostal v minulém dotazu o demontáži spínačky). Stíněným kabelem pak vede cívka do krabičky tzv. immoboxu.
Immobox komunikuje izolovanou linkou (tuším) W-line s ECU motoru po jednom drátu proti kostře.
V ECU motoru je eeprom pamět, kde se tuším přímo přepisuje hodnota na jednom řádku. Díky tomu Jednotka ECU je odblokovaná a začne fungovat vstřikovač nebo u Simos 2P (MPi) palivové čerpadlo. Ale tam si nejsem jistý, co přesně immo blokuje, zda vstřikovač či čerpadlo.
Takže immobox a ŘJ motoru má přímí jeden komunikační drát pro vzájemné komunikování.
Obě jednotky (ŘJ motora a immobox) mají také další samostatný drát K-Line, který vede do OBD zásuvky pro nasatvení a diagnostiku (šedobílé). Na teto drát šedobílé barvy ještě u Feld vede ŘJ ABS a Airbagů.
Nad pojistkovou skříňkou (po vyjmutí kastlíku spolujezdce) najdeš 4 pinový konektor s 3mi dráty pro přípravu svazku Airbagů a je tam i šedobílý drát K-Line pro komunikaci s diagnostikou a jak jsem psal, vede dále do OBD zásuvky, jednotky immoboxu a ŘJ motoru (popř i ŘJ ABS).
...
Separátní drát pro odblokování a vzájemnou komunikaci W-line najdeš na konektoru za nádobkou s aktivním uhlím, kde mimo jiné jsou napájecí dráty, čidlo teploty a drát k otáčkoměru (Propojovací místo dvou svazků - motoru a hlavního svazku auta).
Immobox je výrobce fy. Siemens a obsahuje procesor s eeprom Motorola. Hodně těžko se z něj doluje LOGIN k přihlášení do immoboxu a pomocí správného pinu (LOGINU) učení nových transpondérů (klíčů).
...
Kolem spínačky je obyčená cívka v kroužku co by anténa.
...
Důležitá je kombinace immoboxu a transpondéru, pokud nemáš LOGIN k immoboxu (býval na origo klíčích na plechové psí známce)
Pokud dáš novou řídící jednotku motoru, musí po K-Line zakomunikovat s oběma jednotkama a vyresetovat je. Pak po prvním spuštění klíčku se jednotky immo a motoru navzájem příjmou.
Bez tohodle procesu se budou navzájem odmítat.
...
Je blbostí při ztrátě klíčů brát ecu motoru, immobox, spínačku s klíčem a cívkou a transpondérem. To se dělá pouze při absenci diagnostiky, ale je to kravina
Stačí při ztrátě klíčů immobox a jeho transpondéry ze starých klíčů kuchnout.
...
Immoboxy jsou stejné na 1.6MPi,1.3MPi a SPi (monotronicky) všechny kW verze a i 1.9D.
Rozdíl je pouze v nastavení kódování benzínů a naftovému motoru. To je nutné dodržet nebo diagnostikou změnit na jinou hodnotu (tak lze použít i immobox z nafty do benzínové verze).
Bez odblokování immoboxem je ECU vpodstatě mrtvá a zablokovaná. Funguje jen zapalování a snímače.
U té tvojí potvory, pokud nemá immo 95 rok je nutná krom těch věcí zmíněných jednotka pro správné kW (tedy monotronic Bosch a 40 nebo 50 dle toho co máš) a i nový kabelový svazek pro motor.
Netuším, zda 94 a 95 Feldy mají za budíky volný nezapojený konektor pro immobox. Můžeš ho za budíky zkusit pohledat a sem vyfotit Má 6 pinů (2x3) a je černý.
Jo a maximální počet klíčů (transpondéru k nakódování do immoboxu Feldy je 8ks. Sám jsem to zkoušel
To právě takto nefunguje. Po drátu W-Line jdou data. Immobox má v sobě relátko, které se připojí z procesoru na ten W-line a pošle ECU motoru data k odblokování.
Kdyby tam bylo ano/ne stylem +12V nebo kostra, tak by zloděj přišel a proklemoval W-Line metrem zvonkového drátku od baterky a neřešil by To by bylo směšně snadné!
W-Line schválně není součástí OBD, aby zloděj měl větší práci se k němu dostat. Sundat budíky nebo otevřít kapotu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.