Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak funguje tovární imobilizér u vozu Felicia?

Od: zdenek2® odpovědí: 3 změna:
Pokud vím, tak součástí továrního imobilizéru u Felicie je RFID čip v startovacím klíčku. Dále tam logicky musí být RFID anténa v blízkosti klíčku, která přijme rádiový signál z klíčku, pak tam musí být elektronika, která RFID signál vyhodnotí a jestliže je správný nebo nesprávný RFID kód něco dalšího se provede. A otázka je co? Spolupracuje RFID elektronika s řídící jednotkou ECU? Jak? Nebo jaký je další postup?

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Kolem spínačky je snímací cívka (fotky jsi dostal v minulém dotazu o demontáži spínačky). Stíněným kabelem pak vede cívka do krabičky tzv. immoboxu.

Immobox komunikuje izolovanou linkou (tuším) W-line s ECU motoru po jednom drátu proti kostře.

V ECU motoru je eeprom pamět, kde se tuším přímo přepisuje hodnota na jednom řádku. Díky tomu Jednotka ECU je odblokovaná a začne fungovat vstřikovač nebo u Simos 2P (MPi) palivové čerpadlo. Ale tam si nejsem jistý, co přesně immo blokuje, zda vstřikovač či čerpadlo.

Takže immobox a ŘJ motoru má přímí jeden komunikační drát pro vzájemné komunikování.

Obě jednotky (ŘJ motora a immobox) mají také další samostatný drát K-Line, který vede do OBD zásuvky pro nasatvení a diagnostiku (šedobílé). Na teto drát šedobílé barvy ještě u Feld vede ŘJ ABS a Airbagů.

Nad pojistkovou skříňkou (po vyjmutí kastlíku spolujezdce) najdeš 4 pinový konektor s 3mi dráty pro přípravu svazku Airbagů a je tam i šedobílý drát K-Line pro komunikaci s diagnostikou a jak jsem psal, vede dále do OBD zásuvky, jednotky immoboxu a ŘJ motoru (popř i ŘJ ABS).

...

Separátní drát pro odblokování a vzájemnou komunikaci W-line najdeš na konektoru za nádobkou s aktivním uhlím, kde mimo jiné jsou napájecí dráty, čidlo teploty a drát k otáčkoměru (Propojovací místo dvou svazků - motoru a hlavního svazku auta).

Immobox je výrobce fy. Siemens a obsahuje procesor s eeprom Motorola. Hodně těžko se z něj doluje LOGIN k přihlášení do immoboxu a pomocí správného pinu (LOGINU) učení nových transpondérů (klíčů).

...

Kolem spínačky je obyčená cívka v kroužku co by anténa.

...

Důležitá je kombinace immoboxu a transpondéru, pokud nemáš LOGIN k immoboxu (býval na origo klíčích na plechové psí známce)

Pokud dáš novou řídící jednotku motoru, musí po K-Line zakomunikovat s oběma jednotkama a vyresetovat je. Pak po prvním spuštění klíčku se jednotky immo a motoru navzájem příjmou.

Bez tohodle procesu se budou navzájem odmítat.

...

Je blbostí při ztrátě klíčů brát ecu motoru, immobox, spínačku s klíčem a cívkou a transpondérem. To se dělá pouze při absenci diagnostiky, ale je to kravina

Stačí při ztrátě klíčů immobox a jeho transpondéry ze starých klíčů kuchnout.

...

Immoboxy jsou stejné na 1.6MPi,1.3MPi a SPi (monotronicky) všechny kW verze a i 1.9D.

Rozdíl je pouze v nastavení kódování benzínů a naftovému motoru. To je nutné dodržet nebo diagnostikou změnit na jinou hodnotu (tak lze použít i immobox z nafty do benzínové verze).

Bez odblokování immoboxem je ECU vpodstatě mrtvá a zablokovaná. Funguje jen zapalování a snímače.

U té tvojí potvory, pokud nemá immo 95 rok je nutná krom těch věcí zmíněných jednotka pro správné kW (tedy monotronic Bosch a 40 nebo 50 dle toho co máš) a i nový kabelový svazek pro motor.

Netuším, zda 94 a 95 Feldy mají za budíky volný nezapojený konektor pro immobox. Můžeš ho za budíky zkusit pohledat a sem vyfotit Má 6 pinů (2x3) a je černý.


doplněno 19.01.21 08:57:

Jo a maximální počet klíčů (transpondéru k nakódování do immoboxu Feldy je 8ks. Sám jsem to zkoušel


Dík za odpověď. Vidím jako důležité zda onen jeden drát pro komunikaci s ECU je jen typu signál ano/ne (např. je napětí = zablokovat start, není napětí nebo je opačná polarita = odblokovat start). Anebo jestli je to datový drát, po kterém běží bity (data).
Já bych řekl, že to nejspíše bude jen drát typu signál ano/ne, protože řídící elektroniku RFID máš už jinde, jak píšeš nazýváš to immobox. Ten nedělá nic jiného než porovná číselný kód v klíčku, který se přijme přes anténu (cívku), s kódem uloženým v paměti immoboxu. Pokud jsou kódy totožné, vyšle do ECU jeden signál (např. plus napětí), pokud jsou kódy rozdílné vyšle opačný signál (např. záporné napětí).
Takže by stačilo jen na správný PIN ECU přivést správný signál a imobilizér by byl trvale odblokován. Pokud by výrobce chtěl mít imobilizér opravdu bezpečný, musel by immobox být součástí ECU a musel by jsi jako zloděj auta řídící jednotku rozdělat a pokud by tam byl jeden plošný spoj, stejně by byl problém vyřadit immobox z provozu.
Můj dotaz byl čistě teoretický, imobilizér tam nemám a myslím, že je to jenom dobře, protože zbytečné problémy navíc. Takhle mi zámečník udělá kopii klíče na počkání za 65 korun.

To právě takto nefunguje. Po drátu W-Line jdou data. Immobox má v sobě relátko, které se připojí z procesoru na ten W-line a pošle ECU motoru data k odblokování.

Kdyby tam bylo ano/ne stylem +12V nebo kostra, tak by zloděj přišel a proklemoval W-Line metrem zvonkového drátku od baterky a neřešil by To by bylo směšně snadné!

W-Line schválně není součástí OBD, aby zloděj měl větší práci se k němu dostat. Sundat budíky nebo otevřít kapotu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]