Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Registrace motokola

Od: kreidler odpovědí: 31 změna:

Ahoj.

Dovezl jsem si elektroskutra z Německa.Mám k němu CoC ( prohlášení o shodě) V CoC listu mimo jiné stojí v němčině:

Kategorie vozidla : L1e

Kategorie vozidla podle : A

Lze si to vyložit jako kategorii L1e - A tedy motokolo? A musí se vozidlo této kategorie registrovat? STK?... jaké doklady musím k takovému vozidlu mít?

Stroj vzhledem nápadně připomíná skutr. nemá šlapky. má stupačky.elektromotor 3kW, rychlot 45km\h... tedy policejní hlídka by celkem pochopitlně požadovala MTP a SPZ... STK nálepku.

Na ouřadě - dovoz vozidel - tvrdí: nemá to šlapky? není to tedy motokolo a je to moped, nebo skutr a ženou mne na evidenčku, STK, registraci a chtějí vydat SPZ... Já jim říkám: chcete překategorizovávat vozidlo? Německý výrobce udává v CoC kategorii L1e-A a tedy motokolo a tedy bez registrace. Německá a tedy potažmo EU státní zkušebna přidělila vozidlu kategorii a Češi chtějí překategorizovávat? tedy změnit a poopravit rozhodnutí EU?

Děkuji

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Tak ted uz je to jasne.

Jde o moped kategorie L1e podle narizeni 168/2013. Sice neni vyslovne uvedeno, zda jde o L1e-A (motokolo) nebo L1e-B (moped), ale to je zrejme z parametru, kdy ono narizeni jasne rika, ze L1e-B je vse, co parametry neodpovida kategorii L1e-A..

To pismeno A v dalsim radku uz se vztahuje k jinemu predpisu (97/24), ktery v clanku 7 rozdeluje kategorie vozidel pro potreby onoho clanku a kategorie A jsou prave mopedy.

Ty dva radky v CoC tedy spolu primo nesouvisi, nejedna se o motokolo, ale moped a pro provoz na pozemnich komunikacich v CR je potreba registrace, povinne ruceni a skopek na hlavu.

I ta posledni fotka reg. znacky to doklada. V Nemecku jsou tyto mopedy L1e snad provozovany po registraci u pojistovny, kdy primo pojistovna vydava znacku po zaplaceni pojistky, nebo tak nejak podobne to je. Kazdopadne je to registrovane vozidlo.

 

xenofob

2x

Kreidler, co to neustále meleš, nikdo nezpochybňuje žádnou kategorizaci, L1e-A to bylo v době platnosti směrnice 2002/24 ES, podle které je motocykl schválen, L1e-A je to i dnes, v době nařízení 168/2013, která nehradilo starší směrnici

Podívej se do toho COC listu kdy bylo schválení udělilo, pak do českého zákona 56/2001 Sb., kde je uvedeno, jaké vozidlo nepodléhá registraci...je to moped se šlapadly , jehož technická způsobilost byla schválena do 1.7.2001...

nemáš šlapky ( jawetta, stadion, babeta - první typy do r. 2001) , nemáš to schváleno před rokem 2001, takže to registraci podléhá...německá národní výjimka v ČR neplatí

 


1x
Přes to jsou tu jiní zapálení provozovatelé a ti určitě hodí správným paragrafem ale myslím že u nás se do toho vludila malá zákeřnost. Pokud je to kolo s pomocným motorkem pak musí být motor jen jako podpora šlapání což tvoje samozřejmě nesplňuje a navíc je tam omezení maximálního výkonu pomocného motorku který by kolo bez šlapání neměl sám utáhnout a tam bude asi druhý zádrhel.

Totak. Zadna zakernost se nevloudila. Jde o harmonizovane predpisy pro celou EU. V tomto pripade konkretne narizeni evropskeho parlamentu 168/2013.

 


0x

Ofot CoC a dej to sem. Obe stranky.

Nezda se mi totiz pravdepodobne, ze by zkusebna vydala typove schvaleni na jinou kategorii vozidel, nez jake vozidlo technicky skutecne odpovida.

Patri ten CoC skutecne k tomu mopedu?

 

kreidler

dávám detail CoC. Dík za názor. Celkem chápu, že by mé vozítko asi mělo být považováno za motocykl typu skutr... ale proč nezkusit vyhnout se všem nepříjemnostem s STK, registrací a následným z registrace vyplývajícím problémům s likvidací skůtru, až mu chcípnou bateky.

A o to vlastně hlavně jde. Je to paradox. Skutr je starej a když byl novej, měl papírovej dojezd cca 40km tedy prakticky 30km. Tedka je baterka stará a možná ujede s větrem v zádech 20km. tedy s ní ani nedojedu na nejbližší STK a zpět. Skutr jsem přivezl jen jako zajímavost. Paní mi ho nabídla, že je rozbitej a že už nebude jezdit., Nesepsali jsme nic. Nic neodhlašovala, protože prý nemusela. Nemusela ho v NĚMECKU REGISTROVAT.. Skutr má malou SPZ na výšku..Dala mi ho a já si ho opravil. a teď co s ním? Já ho nepotřebuji. Je mi k ničemuj. Do rpáce nedojedu... a na výlety to taky není. Snad jen na malé nákupy do sousední vesnice a možná občas na počtu atd. zkrátka jen kolem komína.. Nechci absolvovat ouřední mašinerii při uvádění do provozu a zanedlouho s likvidací.


doplněno 13.01.21 11:01:

Ano.CoC patří ke skutru. V CoC jsou VIN podvozku i číslo motoru, hmotnosti atd... A VIN podvozku se shoduje...


doplněno 13.01.21 11:17:

Ano CoC je neobvyklý. jedna strana je plná technických paramertů a druhá strana má předtištěné kolonky asi pro vyplnění udajů držitele vozidla. Celkem 4 možnosti změny majitele vozidla... to fotit nebudu, protože jsou tam osobní udaje původní majitelky a já to nechci zveřejnovat. Ale to asi není důležité. Na tom listu majitele vozidla je jen adresa a osobní data majitelky. ŽÁDNÉ RAZÍTKO nějakého nouřadu... nic.

Už jen ta RZ (registrační značka) svědčí o tom, že ten stroj je někde nějak registrován. Německé předpisy pro tuto kategorii strojů sice neznám, ale předpokládám, že registrace v Česku bude nutná a bude podobná, jako v Německu.

 

xenofob

0x

německé národní výjimky u nás neplatí, tam registruje motocykly se "sníženým výkonem"( MOFA) místní pojištovna, u které so dotyčnýá skedná povinníé ručení, doloží certifikátem výrobce a potrvzením dekry že se jedná o mofu...pak s euž na úřad nejde...

kdo nevěří ten si to může nastudovat an webu www.kba.de tedy Spolkového úřadu pro dopravu

my EU legislativu dodržujeme a vše, co bylo schváleno po 1.7.2001 registrujeme

xenofobe, prosím, proč je na konci vypláznutý jazyk?

xenofob

to je pro lepší náladu, my se držíme EU harmonizované legislativy která musela být implementována, ale německo má národní výjimky, které nikdo nezpoochybňuje...asi je to tak správně...osobně se domnívám že by to i v SRN na tu STK jezdit mělo..

Když na Vás někdo vyplázne jazyk, máte lepší náladu?

xenofob

to bylo i pro tazatele, proč chodí na úřad, kde se registruje, když se domnívá, že se registrovat nemá?

Chodí se tam hádat?

kreidler

Ano. všechno zní logicky . Je to velká motorka a divil bych se, kdyby měla nějakou výjimku ... No doufal jsem, že když je to ELEKTRO, tak by to mohlo mít nějakou podporu , jakou maj elektroauta... No nic, motorka půjde na prodej na díly. Kdyby jste někdo chtěl, tak je k dispozici., Já to administrativní kolečko podstupovat nebudu. Baterky jsou starý a jen ty baterky by stály tisíce. Nakonec jsem rád, protože celý život jsem se motorkám vyhýbal a teď na stará kolena bych nechtěl pokoušet osud. Mrzáků a mrtvých je díky motocyklům víc než dost. Motorka svítí, troubí, jezdí, brzdí... použitelný je elektromotor s měničem. pěkný kola a gumy... Možná pro někoho, kdo experimentuje s elektromobilitou-

Děkuji za očekávaný rozklad . Dál to pokoušet nebudu. Díval jsem se kolem sebe a po Praze se rozmáhají sdílené elektroskůtry velmi podobné mému a všechny mají SPZ a vylepenou samolepku STK.. Takže sranec na to.

kreidler

Pro xenofoba: vyplázlej jazyk mi nevadí. takoví jsme my v ČEZku. A hádat se na ouřady nechodím, protože tam právě ty jazyky na mne vyplazují a mnohdy přidávají strouhání mrkvičky) Jako že jsou rádi, když mohou někoho zbuzerovat. Užívají si to) Ale chápu to, když se všelijací vychcánkové snaží obejít zákony a ouředník náhodou zná zákony , tak toho vychcánka pěkně zpraží. A když ještě ví, že se jedná o chudého vychcánka a ne bohatého zmrda, který vše uplatí a ouředníkovi by za vypláznutí jazyka na zmrda hrozil za správný výklad zákona nějaký postih... tak si to užije. Takže to beru) a s pokorou děkuji za pravděpodobný správný výklad

 

xenofob

0x

chtěl jsem vložit část nařízení 168/2013 ale nechce tom vzít formát PDF

Myslíte z tohoto? Kterou část?

eur-lex.europa.eu/...

xenofob

je to v článku 4, jak bylo psáno už v jiném příspěvku...definice kategorií a podkategorií...a v článku 2 na co se nevztahuje

kreidler

No pročítám ty odkazy na EU normy a předpisy... Ano, dá se vyvodit, že můj elektroskůtr opravdu nesplňuje žádnou podmínku, aby mu mohla být přiřazena podkategorie A. Tedy motokolo na které se nevztahuje povinnost registrace, STK...ALE ve směrnici je článek 40 , který odkazuje na možnost udělit výjimku na vozidlo " nové koncepce" . A v době výroby méhu elektroskutru byla tato koncepce vlastně opravdu novou koncepcí. Je tedy jistě možné, že výrobce " ukecal " schvalovací orgány ( nebo našel nějakou dirku v zákoně ) a výrobku " nové koncepce" byla přidělena podkategorie A ... Doslovný překlad článků 04 a 04.1 v CoC listu k vozidlu je tento:

04 - třída vozidla L1e .

04.1 třída vozidla podle A .

A jaké jiné písmeno definuje kategorii? Buď bez dodatkového písmena, nebo A , nebo B . V CoC listě je uvedeno písmeno A . Co by to mělo být jiného?

Ta směrnice uvedená pod článkem 04.1 je jen odkaz na směrnici která určuje podle kterých podmínek se mohou vyrábět vozidla - v tomto případě dvoukolová... aby mohla být schválena ...Je tedy stále naděje, že moje elektrovozítko má udělenou nějakou výjimku a má tedy správně a " směroplatně " přidělenou podkategorii A - tedy MOTOKOLO a jde o to přesvědčit ůředníka na magistrátu, aby nešpekuloval zda to má šlapky, nebo nemá a věřil CoC listu a nesnažil se být papežtější, než papež. Tedy nezpochybňovat homologaci dle směrnice EU které máme doporučeno, v některých případech dokonce nařízeno ,akceptovat, implementovat.. a harmonizovat atd... V případech rozporu mezi směrnicí EU a zastaralou a neaktualizovanou českou normou, směrnicí ( z důvodu lenosti, nebo nedostatku času našich zákonodárců) ... je doporučeno řídit se aktuální platnou normou vydanou orgánem EU. No ještě se tam píše o speciálním přidělení mírné kategorie pro invalidy atd...Pokusím se tedy přesvědčit orgán, aby nešpekuloval a vydal nějakou přenosnou kartičku , které by rozuměli dopravní policisté. Něco jako kartičky MTP který mají některé Babety, či jiné šlapací stroje a nepožadovali po mně pokutu za jízdu na neregistrovaném , vozidle bez platné STK. Ale děkuji za názory, doporučení, a respektuji úsměšky )

kreidler

A k platnosti kategorií ve státech EU : Pokud je přidělena vozidlu kategorie , a neřešme za jakých okolností - je zkrátka přidělena , provoz tohoto vozidla je tedy umožněn a všechny povinnosti provozovatele- vlastníka- řidiče se odvíjejí od přidělené kategorie. Pokud někdo nezasáhne do konstrukce vozidla ...platí přidělená kategorie. A u nás pro vozidla kategorie L1e podkategorie A není požadována registrace atd... jen povinnost přilby a pojištění.Jsme v Evropě a skutr byl vyroben v EU v Německu . Nikoliv v Tanzanii. ! Ano, v jednotlivých státech mohou platit nějaké výjimky. Například nepovinnost přistavení vozidla určité kategorie k evidenci... nepovinnost která jinde obvykle je povinností. . Ale i v Německu platí stejná směrnice , podle které se přidělují kategorie . A pokud v Německu přidělil zkušební ústav tomuto vozidlu kategorii L1e - A , tak to asi nějak šlo. A MĚLO BY TO JÍT I U NÁS. Směrnice EU je nadřazená .. No nevzdám to. Chleba to nežere a je dobré mít v rezervě vozidlo, které v případě kolapsu civilizace a nedostatku nafty, benzinu , nebo v případě totálního zákazu provozu vozidel se spalovacím motorem ... lze užívat , nabíjet např. z elektrosolárních panelů atd...

Pletes dohromady hrusky s jablkama a upinas se k domence, ktera se nezaklada na skutecnosti.

asd1

Ano jsme v Evropě. Ale tady nejsi v Německu, takže registrace, značky, pojištění, technická, řidičák a kokoska..

Jestli to chceš jinak tak nejjednodušší bude přestěhovat se do Německa, tam mají národní vyjímkku a jedou podle svýho...

Ale moc nechápu proč to řešíš, jestli to má chcíplý baterky tak proč chceš řešit jakousi registraci?

 

kreidler

0x
14 6.5 NĚMECKO Klasifikace elektrokol Od 15. ledna 2013 se směrnice 168/2013 vztahuje na všechna dvoukolová motorová vozidla určená pro silniční dopravu, jakož i komponenty nebo samostatné technické celky. Podle této Evropské směrnice patří elektrokola a S-Pedelecs (Schnell-Pedelecs) s maximálním jmenovitým výkonem 4 kw a maximální rychlostí 45 kilometrů za hodinu do třídy vozidel L1e (lehká dvoukolová vozidla). Tato třída může být rozdělena na L1e-A (jízdní kolo s pohonem) a L1e-B (dvoukolové motocykly). Pedelec Z hlediska evropských a federálních zákonů je vozidlo považováno za jízdní kolo, pokud splňuje zákonné požadavky. V praxi to znamená, že jízda na něm nevyžaduje řidičský průkaz, zákonné pojištění nebo homologaci. Pro jízdu na pedelecích není požadovaná přilba nebo omezení věkem. Umožňuje také přepravu osob v přívěsu a má povolenou jízdu po cyklostezkách. Mohou být použity také jednosměrné ulice s povoleným vjezdem jízdních kol v protisměru (tzv. cykloobousměrky). Přestože kola mohou mít světla napájená z baterie, zákon požaduje trvale instalovaný osvětlovací systém [StVZO] podle 67 Straßenverkehrs-Zulassungs- Ordnung (StVZO). Stejně jako u jízdního kola je zde zákonný limit pro 1,6 promile alkoholu.
xenofob

a kde máš ty pedály?

 

kreidler

Ahojte posměváčci. Už na to kašlu. rozprodám to na díly. Jen vnímám, že téma ohledně samohybů s pedálama, nebo bez... je dost nejasné. V EU jsou různé, jak vy chytří píšete, podmínky provozu ... Ale EU se zatím nerozpadá a možná ještě chvíli bude fungovat a budou trvat i snahy o harmonizaci a sjednocení podmínek mimojiné i provozu na poz. kom.. Poslední můj příspěvek už nebyl o mé snaze uvézt v provoz můj ekoskutr. na to už kašlu. Ale byl to jen příspěvek, který může někomu pomoci se zorientovat. A vlastně i potvrzuje tvrzení některých zde diskutujících ... že v Německu je to jinak.

Všude je to jinak. Vyjimky, vyjimky z vyjimek... a ani na STK nevědí co mají chtít. Dnes už potřebuješ na STK kolikrát známé i na to, abys prošel i s legálním dovozem nepříliš typického auta s veškerou dokumentací ..nebo třeba osobák s přepážkou někde definují jako nákladní auto...

xenofob

to jsou hlouposti

¨@xenofob

Mám po okolí pár STK takže mám zkušenosti jak s motorkama tak s autama.Auto je lepší "poslat" přes někoho, s motorkama chodím sám a je problém že na některých stanicích prostě nevědí co na kterém ročníku musí/nemusí být.

 

xenofob

Ale na všech úřadech mu řeknou to samé, podléhá to registraci, vysvětlil jsem mu to celkem 2x, včetně legislativy, ale on pořád mele něco jiného, nehazejte perly svinim stejně je zaslapou do blata

 

xenofob

0x

dej to rovnou do šrotu a kup si babetu s pedály

 

kreidler

0x

Jojo. kluci už to neřešte. Už to prodávám na díly. volaj mi dost lidi, kteří by to provozovali bez papírů, ale jsem dost poctivej blbec a tlumočím jim vaše chytrosti. tak je vždy odradím. Možná je i zachráním od probléů a od pokut... Je fakt, že po Praze jezděj vosy - evidentně sloboučký skutřiky a maj SPZ a známku STK taky, takže ouřady dělaj opruz... A hádat se s policejní hlídkou že to nemá šlapky ale je to L1e-A a tedy motokolo z Německa a tedy z EU a EU jsme i my... ... na to fakt nemám. Uznávám že motorové vozidlo - i silný skutr - by mělo být registrováno a někdo by měl hlídat jeho technický stav... I když mnohá moderní elektrokola jsou dost silná a rychlá na to, aby se vyrovnala skutrům. ale maj šlapky a tedy jsou to spíše kola a byo by hodně nahovno, kdyby i kola musela na STK, a musela by mít SPZ a být registrována... a prodej by byl opruz jako s autem... a ta ekologická likvidace ... a proto at žijou šlapky)..

xenofob
pojem motokolo legislativa neznáEU, to je především německo

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]