Nejste přihlášen/a.
Pošli ho do háje (běžné opotřebení), A pokud chce vracet, tak leda v původním funkčním stavu tj. po opravě turba a + obvyklý nájem za dobu používání (tak pětikilo na den).
Máš povinnost do 10 dnů od změny vlastníka podat žádost o zápis změny, tak zajdi na odbor dopravy a žádost podej ((úřad jí musí přijmout a vyjádřit se k ní). Tu žádost podej i nekompletní, je to důležité! Jinak ti můžou chodit pokuty a zaplatíš je (jsi v registru jako provozovatel a bez podané žádost se z toho kupní smlouvou nevyvlíkneš)
Dnes již ne ale příště -nevěřte cizí osobě,dokonce ani vlastním příbuzným-vždy za spoluúčasti obou stran uskutečnit zápis změny.
Jinak asi dle hesla na grubý pytel hrubá záplata . Třeba takto-ono odkoupím auto od Vás zpět, ale naučtuji si za každý kilometr sazbu jako dročky cca 25-30kč/km,dále polovinu ceny na výměnu turba...
Nebo že jej pojede navštívit ne s auty 5kamarádů ale s deseti kamarády s bejsbolkami.
To je to, že je někdo líný udělat převod sám za sebe.
Je třeba zjistit, zdali je opravdu ta závada, jak on říká.
On Vás má v hrsti, páč vozidlo je vedeno na Vás a všechny sankce za přestupky budou chodit za Vámi. Nejdříve ho dotlačte k přepisu, pak že budete řešit turbo.
Má kupní smlouvu a pokud podá žádost o zápis změny vlastníka tak s ní přesměruje na nového vlastníka jak pokuty tak ČKP apod. V hrsti ho nemá ani omylem (leda pokud se neumí bránit..)
Žádný prachy a přepsat musí ze zákona. Hrozí mu sankce až 50k (tobě taky pokud žádost nepodáš)
Kdo vyhraje?
Vy taháte za kratší provaz. Naložit vozidlo, evidenčka, přepsat, pak do Vašeho servisu, aby zjistili co je za vadu, a pak řešit, kdo to zaplatí.
Proč platit polovinu ceny za opravu, jejíž cenu si stanoví někdo jiný?
Jj, odbor dopravy podat žádost a cigoše poslat do háje - kdoví co tam zmršili, je klidně možný že sebrat tvoje turbo, dal ho do jinýho auta a s tim vadným ti to chce vrátit.. Slušně ho odpálkuj at to vymáhá soudně a dál se s nim nebav, případný vyhrožování si nahrávej, jde to ocenit jako nebezpečné vyhrožování, stalking apod.
Milane jaký kratší provaz? Podá žádost bez evidenčky a techničáku, ukončí POV. Má podanou žádost, má kupní smlouvu. Nový vlastník nespolupracuje, tak mu ještě může prokazatelně poslat výzvu k součinnosti. . Úřad si ho dál bude řešit samostatně. Pokud přijde pokuta tak doloží kupní smlouvou + podanou žádostí, že není ani vlastník ani provozovatel.
Cigoš může leda tak reklamovat vadu, ta se zamítne jako běžné opotřebení, neodborný zásah/ údržba/ použití (pokud se v tom hrabali. lili olej, palivo mimo specifikaci. Dál se s ním bavit vůbec nemusí a že vadné turbo v 250kkm je běžné opotřebení potvrdí i znalec.
Klidně mohli přehodit tvůj motor do jinýho auta (spekulace)... To jde zvládnout i za pár hodin, natož 14 dnů... Vymění olej za nějaký mazut a turbo chcípne.. Atd. Jak píše Dabel - koupil jetý auto, ty mu ho udržovat a spravovat nebudeš a ahoj. Vady může reklamovat, at ti to pošle písemně a ty se mu k tomu vyjádříš. Prokazatelně ho vyzvi k součinnosti s přepisem a sám co nejdřív podej tu žádost na úřadě...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.