Nejste přihlášen/a.
Když odchází, může problikávat kontrolka dobíjení. Někdy se rozsvítí a nedobíjí už vůbec. Ne vždy při poruše nabíjení musí svítit kontrolka. Při pochybnostech změřit napětí. Musí být v rozsahu 13,5 až 14,5V. To jsou minimální a maximální hodnoty napětí. Každý typ vozu má trochu jiné nabíjecí napětí.
Na plně nabitou baterii se dá ujet vzdálenost v řádu desítek km. Vždy záleží na spotřebě proudu, kapacitě a stavu akumulátoru. Přesně to říci nelze.
Nejspíše se nijak neprojeví, prostě umře.
Bez světel ujedete na nabitou baterku třeba 100 km, se světly za chvilku končíte. Problém je, že než to většinou zjistíte, máte tu baterku prázdnou.
Neni to vubec dulezite, ale z vlastni zkusenosti...
Mazda 323, 2.0i V6, 110kW, 90Ah baterie...zapla svetla, vyple topeni...100km a jeste startovala.
Ta sama Mazda...zapla svetla, vyhrivani zadniho okna, topeni naplno, zaple sterace, radio...20minut v kolone...konec
Mazda 6, 2.3DISI, 191kW, 75Ah baterie...zapla svetla, lehky ofuk...30km a konec
Nevím jak ostatní výrobci ale mě vydržel Bosch 350 000km. Udělal jsem si na něm sám repas a ujel dalších 60 000km bez problému. Dělal jsem ložiska, uhlíky a nové kroužky a volnoběžnou řemenici. Investice v dílech 750kč.
V AK se nevyplatí nakupovat nic. Ceny mají napálený klidně 2x oproti jiným menším obchodům s autodílama. Životnost alternátoru není nijak pevně daná. Na minulým autě jsem měl najeto 210tis a alternátor byl původní a fungoval bez problémů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.