Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Regulace turba

Od: turboboost odpovědí: 9 změna:

Dobrý den. Byl by někdo ochotný přesně vysvětlit jak funguje regulace turba u benzinového motoru? Nikdy jsem nepřišel nato jak rozpozná jak má tlačit jak odfuknout a kde, jak a do čeho se zapojují ty malé hadičky. Chci se přiučit a na nternetu to nemužu nějak najít jako vysvětlivku. Děkuji vám moc za trpělivost a odpovědi.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Co vim, tak byly dve moznosti regulace. Obtokove nebo variabilnimi lopatkami. Tyto mechanicke regulace lze ovladat bud pomoci podtlaku, jehoz velikost se dale reguluje elektromagnetickym ventilem, cimz se dosahne pozadovane polohy regulacniho mechanismu. U nekterych aut se dava misto podtlaku servo, ktere hybe regulacnim mechanismem. Je to asi drazsi ale za to presnejsi. Regulace se ridi podle aktualniho tlaku v sani, ktere se porovnava vuci pozadovanemu tlaku pri danych otackach motoru

Ovládání tím el.servem je spíš dražší a myslím si, že bylo zamýšleno jako technicky modernější, ale má zkušenost je, že je to oproti podtlaku dost poruchové, často vytrhané zuby ozubeného kola, špatný snímač polohy... Přesnější? To si netroufnu říct... Podtlakové ovládané PWM regulací je dosti rychlé a lze regulovat dle potřeby, obtokové v podstatě jen uvládá ventil tlakem turba, aby nedošlo k přetlakování. Tento starší způsob se stále používá u traktorů Zetor...

 


0x

U benzínových motorů se využívá podtlaku ze sání. Stejně tak tento podtlak využívá i posilovač brzd.

Jinak dnes už jsou i u benzínových motorů vývěvy podtlaku.

Na trase vývěvy a podtlaku je elektromagnetický ventil ovládnaný dle FW ŘJ motoru a ve vhodný okamžik dochází k regulaci turba.

Na Oplech byla vývěva zezadu na alternátorech. U VW ji pohání většinou vačka nebo je samostatně.


doplněno 10.01.21 23:20:

Píšu blbost, sorry.

U turbomotorů je vždy použita vývěva. At už elektrická nebo mechanická.

007cz

Podtlaku ze sání? U turbomotoru?

Zeptám se hloupě... Proč by u benzinového motoru s turbem musela být vývěva? Nenapadá mě důvod... Kde je klapka, je podtlak! Pouze motory co jsou benzinové a nemají klapku, tam to opravdu problém je! Třeba některé vozy BMW, co mají valvetronic...

Netuším, ale třeba i Citigo jí na brzdový posilovač má. Nebo 1.2 TSI Rapid.

Zatím jsem se s tím setkal jen u toho BMW, mám Turbo Opla (benzín) a ten jí nemá... Asi je to na výrobci... U TSI mrknu jak to aspoňvypadá... Každá informace dobrá... Teď jsem se díval na díly a opravdu to tak je... Zřejmě aby prodali díly...

hiaw... možná by to bralo tomu prckovi moc podtlaku a rozhopalo to volnoběh, tak tam cpou extra vývěvu . Nebo by ochuzenou směs při odsátí podtlaku při mačkání brzdy a couvání na volnoběh a malé otáčky by musel motor dorovnávat palivem a asi by šli emise nahoru, tak tam dají pro klid externí el. vývěvu.

Ale jen moje doměnky. Netuším.

 

turboboost

0x
Děkuji vám všem za rady odpovědi. Ještě bych se chtěl zeptat na mazání turba. Má to mazání nějaký odpor nebo musí tam být nějaký škrtící ventil aby stačil olej i pro zbytek motoru. Děkuji všem.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]