Nejste přihlášen/a.
Tady to máte i s obrázkem
těch systémů je však mnoho vč různých nezávislých topení - nicméně většina dnešních aut to má zhruba takto.
Co se týče nastavení teploty - dnes má většina aut klapky, kterými ovládá poměr teplého vzduchu po průchodu radiátorem se studeným vzduchem.
Dříve se často používal ventil, kterým se otevíral a zavíral průtok vody radiátorem - měly to třeba kultovní Škodovky např Š100MB, Š100, stará Octavia atd atd.
Když jse u té historie - některá auta topila tím, že se ofukoval výfuk a to se pak vedlo do kabiny - opět kultovní Praga V3S, podobně to měly i Trabanty
"...se ofukoval výfuk a to se pak vedlo do kabiny - opět kultovní Praga V3S, podobně to měly i Trabanty"
K tomu jen dodám, že motory těchhle aut byly chlazené vzduchem, takže to jinak nešlo. Nebyla k dispozici žádná horká voda.
Ale šlo - třeba T148, která byla současnicí PV3S a částečně sdílela i motor ( pravda vétřieska měla jen ,,půlku´´ motoru Tatry) používala klasický 6BON3 - nezávislé naftové topení, které vétřiesky na našem útvaru měly často také, ale u nich se s tím vytápěla skříň nástavby. Takže řidiči vétřiesek za přesunů mrzli, jelikož za nízkých rychlostí to topilo hodně mizerně. Jak jsem byl rád, že jsem jezdil tehdy se ZiL 131, to byl proti PV3S luxusní koráb - mělo to klasické vodní topení a ještě nezávislý benzinový bufík- jeden malý pro předehřev motoru, druhý větší vzadu na boudě pro vytápění nástavby.
Ono to šlo jinak i u toho Traboše - to bylo první auto mých rodičů, kupovali ho jako ojetinu v roce 1971 a už tehdy měl nezávislý benzínový bufík. V zimě k nezaplacení
A taky je varianta topení kde u A6 jsem se setkal, že má topení dva radiátory ovládané dvěma solenoidy a samozřejmě elektronicky ovládané klapky a přídavné topení Wabesto na naftu a je tam na potrubí trojcestný ventil a pracuje to tak, že má dva stavy: 1)přednost má komfort před motorem, tedy jenom topí a 2) topí a ohřívá chladicí kapalinu...
Trojcestný ventil tam bývá jinak celkem poruchový... Zapnutí přídavného topení má několik aspektů a jedním z nich je hladina nafty v nádrži... Má taky dvě pomocná elektrická čerpadla, jedno honí kapalinu přes výměník Wabesta a druhé tlačí okruh výměníků topení...
Knoflík ovládá klapky topení. Vzduch klapky odkloní but tunelem mimo radiátorový výměník a nebo přes něj.
To je poloha teplá, studená. Pak si vzduch popoženež větrákem na různé rychlosti a nebo na konci vzduch vysměruješ na nohy další klapkou nebo na sklo další klapkou.
...
Při práci v motoru vzniká teplo a to se předává na chladič na předku čumáku auta, aby měl motor stálou teplotu, tak je tam termostat. Na chladič tedy nejde voda stále.
Pak je druhý vodní okruh, kdy voda z motoru proudí topením. I v létě. Ovšem v létě i když je radiátor horký, tak si klapkama odkloníš vzduch mimo něj, aby nešel přes něj a netopil jsi.
...
Některá starší auta vzduch kolem radiátoru neodkloňují, ale jde stále přes radiátor. Potom se knoflíkem studená a teplá nesměrují klapky, ale zavírá vodní kohout, který pak nepouští horkou vodu od motoru topením. Ale tento systém je nespolehlivý a zastaralý (kohouty pak tečou nebo u servomechanik se protočí vrtulka)
Tady to máš popsané dopodrobna:
Ano, u starších mechanická lanka, u novějších elektrické ovládání krokovými motory. To pro to, aby se dalo ovládání vytápění dobře sestavovat a rozebírat - jen se připojí/odpojí konektor narozdíl od neskutečně komplikovaného rozebírání lanovodů.
Pokud je vadný termostat, tak voda sice přes radiátor topení jde, ale poněvadž se vlivem otevřeného termostatu nestačí ohřát (otevřen velký okruh s chladičem), fouká studený nebo vlažný vzduch...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.