Nejste přihlášen/a.
Opravdu stačí aby dopisovatel tohoto plátku dal článek do google translatoru, aby mu jej vydali a snad i zaplatili? Seznam aby jej dal na sve stranky?
Pokud ano, tak jsme v pěkné žumpě.
Jediným účelem těhle webů je donutit vás tam omylem kliknout na nějakou reklamu. Informační hodnotu zde nehledejte. Jsou to totální bláboly, hoaxy nebo fakenews s ultrahalópsycho clickbajtovými titulky. A těch webů jsou desítky. Namátkou Autoforum, Autozine, Autojournal, OnlyU, AAzdravi, Forum24, Mix24, Život v Česku, Portál řidiče, Flowee... V podstatě skoro všechno, co na vás vyskočí na homepage Seznamu.
Přátelé, tak jsem se donutil to celé dočíst až do konce a nerozumím z toho takřka ničemu. Vždyt to nemá hlavu ani patu.
záporné póly baterií se při nouoém starování kabely vzájemně nepropojují, autpor zřejmě ztratil návod
Ale no tak!
Jak dostanete mínus z jedné baterie na druhou, bez vzájemného propojení? Na jeden drát to fungovat nebude.
Ledaže byste opřel auta o sebe nárazníky (jenže ty dnes bývají plastové ).
to je skutečně hloupá otázka, sám bych se něco podobného stydět napsat, na jednom z aut se svorka kabelu s "černým minus" upevnuje na KOSTRU
ale vy si ty nárazníky můžete od plastů očistit
Píšeš kraviny. Místo, kde jsou spojeny záporné póly, z elektrického hlediska nemá na nic vliv. Až už spojíš oboje na bateriích, jedno na baterii a druhé mimo ni, nebo klidně i obě mimo baterii, fungovat to bude ve všecvhn případech úplně stejně.
Propojení mimo baterii je vhodné (nikoliv nutné) pouze u startovaného auta, pouze v případě, že kabel můžeš připojit někde pod úrovní baterie, a pouze u "klasické" konstrukce baterie s tekutým elektrolytem. Vyhneš se tak riziku, že při pozdním odpojení "uvaříš" potenciálně poškozenou baterii a jiskry při odpojení svorky (kdy tam ještě pořád teče až někoilk desítek A) zapálí vodík, který se uvolní z té "uvařené" baterie (vodík je lehčí než vzduch, takže nikdy nebude níž baterie). To je taky důvod, proč je propojení pod baterií vhodné i v případě "normálního" nabíjení, pokud je podezření, že má zkratovaný článek nebo nedostatek elektrolytu.
U baterie, která není poškozena, je riziko minimální a uzavřených baterií (gelové/AGM) prakticky nulové, ve většině případů tedy připojení obou svorek na baterii nepředstavuje problém, zvlášt pokud kabely po nastartování okamžitě odpojíš (tj. i kdybys baterii okamžitě "uvařil", tak za těch pár sekund tam stejně toho vodíku nebude tolik, aby to byl problém). A třeba lithiové startovací powerbanky mívají tak krátké vodiče, že často ani jinam připojit nejdou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.