Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nová autobaterie - jiný typ než minulý

Od: xio odpovědí: 32 změna:

Ahoj, nedávno mi odešla baterka v mém rapidu 1.2 TSI CBZB. Tak jsem šel na e-shop a koupil si novou. Původní baterka byla takový malý tintítko 36Ah říkla jsem si že koupím něco pořádnější, podle vyhledávače baterek přes model auta a motorizace jsem došel na tuhle BOSCHku je to sice EFB baterka, ale všude jsem se dočetl, že EFB je prostě lepší varianta klasiky, která tam byla. No dneska jsem měl auto v servisu, tak jsem jim řekl at mi tu novou baterku přeměří, jestli je po pár měsicích všechno v pohodě. Baterka obstála na jedničku, ale technik mi řekl že ta baterka do auta nepatří a že bude mít zkrácenou životnost, že mu ani nešla do auta nakódovat. Já se před koupí koukal do manuálu a tam u auta baz start-stopu o žádném kódování není ani zmínka natož o nějakém omezení, že tam musím strkat jen obyč zaplavený baterky. Stejně tak jsem v manuálu našel, že parametrizace baterky se dělá jen u vozidel se start-stop systémem a ten já v autě nemám (i když je na kladném pólu něaký velký umělohmotný bazmek). Otázka tedy je, je ta baterka fakt špatně nebo mě jen v autorizáku straší?

 

 

32 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

EFB baterka nese jen samá pozitiva. Nevadí ji cyklování a tak se hodí do obytných dodávek a caravanů jako abterka na žití i start auta.

Dále netrpí tolik na sulfataci a má delší životnost.

V klasickém autě je pouze jedna nevýhoda. Desky jsou totiž dosti hustě natlačeny do boxu baterky a tak je box baterky zesílem tlustší stěnou.

Proto stejně rozměrově velká baterka EFB s klasickou má méně Ah kapacitu.

...

Autorizák starší, protože tomu buď úplně neruzumí a nebo přišli o kšeft prodat svojí.

Třeba u VW a Škoda baterky Economy jsou hrozná šméčka. Sám výrobce tam cpe v továrně AGM a AFB Exide baterky. Kdyby ta economy byla supr, tak jí cpou i na lince ve výrobě.

Bohužel má hodně recyklované olovo na deskách. EXIDE domíchává do desek i nové olovo (ale jen jsem to někde četl). Rozhodně vlastní zkušenost s EXIDE a Banner je dlouholetá najedničku. Oproti tomu Varta už opět změnila majitele a není Johnson Control...

xio

Jo ta minulá malá co jsem tam měl předtím byla exide. Jestli to tedy správně chápu tak ta moje baterka co jsem tam strčil je naprosto v pohodě a normálně v autě vydrží, je to tak?

Přesně tak. Za předpokladu, že jí bude alternátor bezproblému dobíjet na hodnoty kolem 14,2V.

Nebo jí občas dostrkneš nabíječkou na 14,7 - 15V.

Alternátory Bosch a Valeo s tím nemají problém.

Problém mají jen magnetony, ale to už jsou veteráni.

007cz

Baterka bude ve voze dobíjena až 16-17v, každé olovo zde doporučované to odskáče. Ve voze má být pravděpodobně AGM, EFB bude mít jak správně říkal technik kratší životnost.

007

EFB je dokonalejší a stále mokrá baterka. Taková lepší Varta Silver. Hodnoty napětí má na stejný požadavek.

To jen AGM je trochu náročněnjší na dobíjení.

007cz

To je pravda, ale o to tu nejde. Pokud mu technik sdělil že tam baterie nepatří a že bude mít kratší životnost tak na 100% nahradil AGM co tam patří, EFB a ta bude mít kratší životnost...o tohle tu jde.

Jako je mi divné, že u 1.2TSi nebyla použita AGM, ale jestli tam byl takový prcek 36Ah, tak ta se snad v AGM ani nedělá...

Tahle je pro Rapida náhradou a není AGM...

autobaterie.heureka.cz/...

007cz

Také nevím co škodovka do konkrétního vozu namontovala, jsou odlišnosti v r.v.,kw, výbava atd...není rapid jako rapid

xio

AGM tam nebyla, byla tam tahle obyč EXIDE baterka skoda-dily.cz/...

007cz

Pokud je tam ta baterie z výroby, nikdo ji už nenahradil tak jste koupil dobře.

 

kepler*

1x

Klidně si kup i silnější Pb baterii, nejlépe bezúdržbovou. Jediným omezujícím faktorem je, aby se ti tam vešla. Autorizák kecá, aby víc vydělal.

007cz

Autotizak má pravdu.

 


0x

Dávat do auta bez start-stop EFB baterku je blbost.

007cz
22.12.20 23:12

Proč?

Vyhozený peníze.

U nějakého clia nebo citiga ano. Vyhozené peníze. Jinak ne.

 

 


0x

nevím jak u rapida ale asi to bude podobné jak VW a slavné inteligentní dobíjení(to je ten bazmekt)Takže jestli jste tam dal 60Ah baterku a původně tam byla cca 40 tak do bude dobíjet tak na 30Ah to je 50% vaší baterie Takže buď skusit nakódovat jinde nebo dobíjet nabíječkou nebo...


doplněno 22.12.20 23:36:

No, to je ekologieAlternátor je nastavený aby dobíjel na cca 80% původní baterie takže to je těch 30Ah.Protože nezatěžuje motor a šetří ovzduší

Snad záleží na voltáži, ne na kapacitě baterky . S dobíjením problém být může zvlášt na krátkých trasách, ale měla by líp točit i při stejných % nabití oproti 40 Ah

xio

No baterku změřili a byla nabitá. Takže to asi nějak nabíjí.

I Dacia a Renault má toto slavné inteligentní dobíjení. Na mínusové svorce jsou "proudové kleště".

Chytré nabíjení zase není až tak chytré... Stav kdy je baterie nabitá je její napětí a zcela určitě nekontroluje kolik do ní šlo a kolik se vybralo z baterie... Tedy když má větší kapacitu, tak se prostě bude nabíjet déle... Pokud je to baterie do Start - Stop , tak je spíš naopak kvalitnější, má zesílené elektrody a je určena k častějšímu startování... Asi bych v tom zádrhel neviděl, spíš kdyby to bylo naopak... Obyčejná baterie ve Start - Stopu...

Jinak jen pro zajímavost... První alternátor co měl chytré nabíjení byl Ford Focus 1999!

asd1

FF MK1 ale to chytrý nabíjení má jen tak, že mění napětí podle teploty baterky, jinak dobíjí klasicky "furt", tj. neni to ta eko píííp kdy se dobíjení pod plynem odpojuje a při brzdění to štouchá plnou palbou.

Akorát je tam vychytávka že kontrolka dobíjení řeší komunikaci s alternátorem, ale nepozná např vysypaný uhlíky - pak auto nedobíjí, ale nic nehlásí a jede do kolapsu elektroniky (první kolabuje ABS tj. nejdřív se rozsvítí kontrolka ABS, o chvilku později auto chcípne , řešení je voltmetr na palubce (do zapalovače)...

Přitom MK1 focus má voltmetr přímo v přístrojovce. Stačí se před startem an něj proklikat skrytím menu. Ale smaže se dení počitadlo km.

asd1

Má, ale to proklikávání je dobrý leda jako nouzovka Kontrolku dobíjení potřebuješ na dlouhý cestě proto to chce vidět furt a ne jen před starem.. Fakt to bez dobíjení jede, nic nesvítí a pak to zdechne Všimneš se leda v noci lehkýho pohasnutí světel když palubní napětí spadne z 14 na 12V...

Holt Fordí vychytávky (to se museli solidně vožrat )

 

tycoon*

0x

a) Parametrizace baterky se dělá u aut, kterí maji řidicí jednotku akumulátoru. Zpravidla takové auto má stop-start, ale není to podmínkou.

b) Nejsem si jistý, zda ten Bosch je typu EFB. Je to na něm někde napsáno? Firmy jako Bosch mají velmi nepřehledné značení produktů. Když jsem se na to teď zběžně díval, tak některé Bosch S4 mají technologii EFB, jiné ne. Zkontrolujte si to.

c) Nejhorší případ by nastal, kdyby ta první baterka byla typu AGM. Pak Škodovka předepisuje, že se musí vyměnit za AGM.

Takže je docela možné, že autorizák nestraší. Přesto nezoufejte. Stačí odpojit konektor z řidicí jednotky akumulátoru, auto pak začne dobíjet "normálně", jako kdyby tam ten nesmysl nebyl.


doplněno 23.12.20 16:52:

Reakce na vlákno: Přechod z obyčejné baterky na EFB by měl být v pohodě. Otázkou však je, proč chtěl autorizák dělat parametrizaci baterie u auta, které mělo obyčejnou baterku, která se dávala do aut bez řízeného dobíjení.

Ano. AGM se musí opět vyměnit za AGM. Tam není o čem diskutovat.

Ovšem klasickou abterku lze zaměnit za lepší EFB bez obav. Používá se i na autech bez startstopu. Hlavně k vůli cyklování (u aut plných elektriky jako vatápěné sedačky, elektrické polohování, elektrická okna, zrcátka, navigace, rádio, cd-changery a co všechno elektrické a náročné...nebo u obytných aut a lodí).

...

Tam, kde je start-stop a plno elektriky je u koncernu automaticky předepisována AGM

xio

Baterka jen 100% EFB má to na sobě nalepené. Původní baterka byla obyčejná zaplavená exide

Mimochodem ta boschka je obyčejná modrá Varta. Tedy nic moc.

Kde čteš EFB?

...

Beru zpět. Ta bosch je EFB sorry

Exide má lepší cenu

bateriecepek.cz/...

Bosch = Varta (stejná linka, stejný obal, jiná nálepka)

xio

Já ji koupil za 1900 + jsem ještě dostal 150,- zpátky za výkup té staré

supr cena za efb

 

jenda2*

0x

U FORD Transit lze inteligentní dobíjené odstranim odpojením od regulačního členu přímo na baterce. Tento výmysl pro zničení akumulátoru dodal výrobce asi záměrně. Akumulátor měl neustále pod 12,5 naprázdno, což je nejvyšší čas pro dobíjení nabíječkou. Po odstranění se napětí naprázdno stabilizovalo na 12,7 V. Nabíjení v autě na 14,4 V.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]