Nejste přihlášen/a.
GL-5 obsahuje velke mnozstvi aditiv (sira a fosfor) pro velke merne tlaky v ozubenych kolech - typicky diferencialy a obvzlaste hypoidni diferencialy. Tyto aditiva jsou ovsem agresivni vuci medi. Pokud tedy synchrony v prevodovce maji bronzove treci vrstvy, coz bezne mivaji, pak je to muze pomerne rychle znicit.
Tedy GL-5 bud pouze do oddelenych diferencialu a nebo, pokud je jistota, ze povlaky jsou jine nez bronzove (respektive bez obsahu medi).
-
Pokud vyrobce oleje udava, ze je to vhodne do obou (API GL-4 / GL-5), pak jsou aditiva chemicky upravena tak, aby medi neskodila. To ovsem jeste neznamena, ze je GL5 vhodne pouzit. Prisady vytvareji na povrchu zubu povlak chranici kov proti opotrebeni za vysokych tlaku, ktery ale ma tendenci se odlupovat v mikrometrovyh lupinkach, ktere jsou dosti tvrde. Ocel neposkodi, ale jakykoliv mekci kov, s kterym prijdou do kontaktu dokazi obrousit. Typicky opet synchrony.
-
GL-4 size tyto aditiva obahuje take, ale v daleko mensim mnozstvi, take je to obchod nizsi maximalni dovolene tlaky v ozubenych kolech vs. zivotnost synchronu.
-
Takze za mne do beznych automobilovych prevodovek API GL-5 nepouzivat, i kdyz vyrobce oleje bude tvrdit, ze chemicky je to v poradku.
Je žádoucí, aby olej synchron moc nemazal. Odstředivou sillou a tlakem se olej vytlačí s drážek synchronu a ten na kuželu kola převodu zabrzdí a získá jeho točky. Pak se přes synchron a kolo převodu dá rychlost zajistit prstencem a zamknout (zařadit).
Pokud synchron nesrovná otáčky a je stále namazán, tak třením trpí a ubývá materiál.
Já kupuji tento
Ten tvůj Mannol je spíš pro nákladní vozy. Výrobce tam nedeklaruje VW normu. Shell jí deklaruje.
Mannol SPECIFIKACE: SAE 75W-90, API GL 4/GL 5 LS, MAN 342 Type M1/M2/M3, MACK GO-J/GO-J Plus, SCANIA STO 1:0
Převodovka Felicia je konstrukčně natolik stará a blbuvzdorná, že tak můžeš nalít cokoli, co maže a ona to zkousne A v současné době když tam naleješ gl-5, tak se rozsype a půjde do šrotu dřív ta felda, než ta převodovka
@gumidek: Ale nebude. Dej sem jeden příklad, který prokazatelně znáš
PP80 a PP90 byl předepsán pro Favorita. Převodvka po Felicie moc změn neprodělala. Až skříň 14SK, kde přehodily synchron a rachlost 5 stupně seshora dolů, aby se lépe mazalo ložisko. Proto mají Feldy od roku 98 jiná víka skříní. (ono vyboulení z boku je dole místo nahoře).
Mechanika je stejná, proto jim PP řada nevadí.
PP90 v mrazu prý dokáže fungovat jako hydroměnič a na neutrál lze uvést vůz dopohybu
satame, ten příklad jsem zahodil před 8 lety na vrakáč. Pán se mi prsil, že tam cpe to nejlepší, ale stále mu nejde dobře podřazovat. Na synchronech po rozborce už z vnitřní strany neměl ty drážky pro odvod oleje. Normálně je zhobloval. Škoda. tenkrát jsem nefotil. Sehnal jsem mu jinou převodovku a tu jeho jsem rozebíral na hliník a železný šrot, takže jsem to okouk .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.