Nejste přihlášen/a.
To je hodně podobný motor:
Zapalování vyloučíš tak, že po protočení motoru koukneš na svíce a ty budou mokrý od benzínu (tj. palivo jde ale nezapálí)
Vzhled, proměření, zkušenost, metoda pokus - omyl..
U kabelů proměříš odpor, ale ne kvalitu izolace (probíjení), to jde např. ve tmě rozprašovačem postříkáš jemnou mlhou a když lítaj blesky tak kabely probíjí U cívky jde proměřit vinutí, někde na webu byly i hodnoty.. Na svíci vzhled, vzdálenost elektrod (odtrh), svody po probíjení viditelné na porcelánu, praskliny.. Nebo půjčíš z jinýho auta..
U tebe nejdřív volnoběžný ventilů, tlak paliva, čidlo teploty.. Zapalování to může být taky.. Nebo taky palivo - voda a někde zamrzlo (to ověříš změřením tlaku paliva na liště, svíce po startu suchý, nebo vyndáš lištu, pomocník startuje a koukeš jak stříkaj vstřiky (proti kartonu, všechny stejně a rozprašujou - bacha na zapálení benzínový mlhy :D)
Nebo ti skočil rozvod To ověříš změřením komprese, nebo sundat ventildekl 1 válec do HÚ (trn na kliku nebo tyčka místo svíce a najít nejvyšší bod pístu) a do vaček pravítko - stačí ca 3mm plech (pro orientaci)
Přečti si ten odkaz..
Začal bych vyčištěním volnoběžnýho ventilu, někdy vyčištění nepomůže a je nutná výměna (nastavuje množství vzduchu při volnoběhu a i při startu, solenoid ho otevírá a pružina vrací, pokud se vrací ztuha nebo je slabá pružina tak nastavuje špatně a ŘJ to dokáže korigovat jen omezeně)... Obecně začíná se od jednoduchých věcí.. Reaguje na sešlápnutí plyn. pedálu?
Změř i pokles napětí při startu - může klesat pod hodnotu kdy kolabuje ŘJ, pak logicky nenastartuje.. Nesmí klesat pod ca 10V. Přidat VIF do paliva - tim nic nezkazíš a dlouhodobě se mi osvědčilo, jednoznačně to nejsou vyhozený prachy ale úspora (piksla stojí dvě stovky a dává se panák na 20 litrů = vystačí na dlouho, vrátí se to na spotřebě, životnosti lambdy, katu atd.)
Motor pro start potřebuje kompresi (změřit), otáčky (to slyšíš při startu jak rychle točí), jiskru, správnou dávku paliva (tlak paliva, vstřiky, čidlo teploty atd. - hodnoty vidíš diagnostikou na live datech), a vzduchu (volnoběžný ventil) a správný okamžik zapálení směsi (rozvody, čidlo polohy kliky)
Vyčisti acetonem nebo sprejem na čištění karburátorů a klapek, které aceton obsahují.
Pokud ho neumíš najít, tak jak ho chceš demontovat, čistit, atd...
Volnoběžný ventil nasává vzduch před klapkou a přes sebe ho pouští do sání pod klapku na motor.
Takže u výfuku ho nehledej
Na 1,6 je vepředu krásně přístupný, odpojit konektor a dva šrouby 10. Na 1,8 je sání zezadu, takže i volnoběžný ventil.. = "super" přístupný Na 1,4 nevim ale snad vepředu jako 1,6.. Na čistění stačí WD nebo "cokoliv", stačí jen rozhýbat a vyčistit od špíny aby chodil lehce.. Ovšem pokud má unavenou pružinu tak vyčištění nepomůže.. U čištění klapky pozor, je v ní těsnicí hmota která vypadá jako špína (nazelenalý povlak trošku jako silikon) - tu nesundavat!
Ventil je ochoz klapky a řídí množstvní vzduchu při startu a při volnoběhu (tj. situace kdy je klapka zavřená)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.