Nejste přihlášen/a.
Zdravím, koupil jsem si své první auto, a to Ford Focus 1.6i 74kw hatchback (171 000km). Mám problém se studenými starty, auto vždy nastartuje, ale trošku dýl točí a musím dávat plyn. Není to nijak hrozné, ale rád bych se tohoto problému zbavil. Po pár vteřinách kdy motor běží ho vypnu a zkusím nastartovat znovu, to už jde bez plynu na brnk. Motor se po zahřátí nechová nijak divně, ani nesleduju žádné jiné problémy, jen se bojím tužších mrazů. Svíčky mám nové. Může to být špatná zapalovací cívka? Nebo něco s tlakem paliva? Budu rád za každou radu! Díky!
Začni tlakem paliva (na čerpadle se vypaluje konektor = přechoďák, čerpadlo pak nedává potřebný tlak..) Prima přístup k čerpadlu :D Můžeš změřit přímo tlak paliva na liště.. Pak regulátor tlaku nebo přicpaný vstřiky (dop. VIF do benzínu, jednoznačně funguje a vyplatí se),
Dál čidlo teploty (nejlíp diagnostikou načíst jakou dává hodnotu). Volnoběžný ventil (vyčistit, neškodí ani preventivně - u klapky na dvou šroubech.
Cívka určitě ne, ta se chová jinak (škube pod plynem v nízkých otáčkách) Nastuduj Fordí fóra, tam se to rozebírá podrobně...
To čerpadlo to dělá hodně často a je nejpravděpodobnější, pokud ho chceš vyndat tak nádrž dolu nebo kuchnout plech pod sedačkou aby přošlo, je tam jen malá díra... (pozor na kabeláž), Pak se to zase zadekluje např. plechem + neutrální silikon..
Pokud za provozu a při zátěži není problém s výkonem, tak čerpadlo a tlak pust rovnou z hlavy! Jinak u FoFo není problém (odzkoušeno )se startem a volnoběhem, bez zátěže na místě i s 1Barem v liště , to mám odzkoušeno.. Spíš to vidím tak na snímač teploty motoru ... Nečistá klapka, hůře průchozí volnoběžný ventil..
Do klapky zatim nehrabej, a pokud ano tak pozor je v ní těsnicí vrstva tak at jí nesundáš (vypadá jak usazenina). Vyčištěním nic nezkazíš, pak je dobrý resetovat ŘJ (vymažou se adaptace) a znova naučit = na místě nechat ohřát na volnoběh do provozní teploty, pak dvě minuty 1200 otáček a nakonec několik km ve všech režimech včetně vytočení k omezovači (6500, až tak po dalších 5 km kdy je motor kompletně prohřátý)
Vyčisti volnoběžný ventil, stačí WD - vyčistit od svinstva aby chodil lehce. Pak můžeš kouknout na piny v konektoru k čerpadlu (viz fotka od gumidka, origo díra je ta malá, vystřihlej vobdélník je pracovní otvor aneb otvírání konzervy - očistit přiíp. oxidaci, zkontrolovat jestli se netaví plast... Konektor je na fotce odpojenej..)
Svíce zkontroluj odtrh příp. sklepni na 1,0 až 1,1 mm (všechny svíce stejně); na cívce zkontroluj zespoda zalití jestli neni popraskaný (pak jde do cívky vlhkost a probije se vinutí), pokud je tak pořádně vysušit na topení a zadělat trhlinky silikonem.
Do benzínu přilej VIF nebo natankuj prémiový palivo (tam už VIF je, některý prémiový benzíny jsou bez biosložek)
Projdi kabeláž jestli neni někde okousáno (kabely ke svícím), pokud máš diagnostiku tak koukni na hodnotu čidla teploty, pozor jedno je pro budíky druhý pro ŘJ motoru.
Změř pokles napětí při startu (může to být i baterkou) jestli nepadá pod ca 10V
Až pokud se to nezlepší tak vymýšlej dál, např. vyndat lištu a kouknout jak stříkaj vstřiky - dáš před ně papír a sleduješ množství/ rozptyl (bacha na zapálení)
Na konektor čerpadla se dostaneš bez kuchání, to je až pro výměnu čerpadla (malou dírou neprojde, správně se sundavá nádrž)... Ale když změříš tlak na liště tak tě to nasměruje (tlak by měl být ca 3 bar). Ten konektor se vypaluje docela často, tak kontrolou nic nezkazíš..
Vypaluje se zkrz zadírání samotného motorku čerpadla či zkraty vybroušeného komutátoru, kdy se zvedá proud a přechoďák v konektoru se pálí?
Jen by mě zajímalo, zda má úvaha je asd1 správná, když ybch na něco takového narazil, tak zda by oprava měla drouhého trvání nebo bych stejně měnil čerpadlo celé?...dík za info
Může být, přetěžovat čerpadlo může i odvětrání a větší podtlak v nádrži (dost lidí to řeší 1mm dírkou do víčka nádrže)
Ale konektor v pořádku by se přehřívat neměl, měla by hořet pojistka, takže velký přechoďák tam je určitě.. Pak má čerpadlo nižší napětí = i výkon a nedá potřebný tlak, tj. může to být jen tim přechoďákem v konektoru a čerpadlo v pořádku.
= asi jsou možný obě možnosti, 1) přechoďák = nízký výkon čerpadla 2) čerpadlo se přidírá nebo je v nádrži velký podtlak, to zvyšuje odběr čerpadla a konektor se vypaluje...
Takže... vyčistil jsem volnoběžný ventil, nechal si proméřit baterku, startér i dobíjení. Vše je v pořádku, po dobití baterie jsou studené starty hračkou. Problém je v tom že když je auto pasivní (zamčené, vypnuté), tak baterku pomalu užíra... a to až 190mA.. normál je nějakých 30mA. Tedy po dvou dnech stání je start obtížný. Baterka je stará 2 roky. Někdo nějaký tip na co se kouknout... co to může způsobovat?
Díky
Klidový odběr je až po "uspání" tj. pokud jen vypneš zamkneš a hned měříš tak uspaný neni (spí až za ca půl hodiny?)
Jinak obecně měřit postupně jednotlivý okruhy kdeš je velký odběr... Pozor odpojením se resetuje ŘJ a rádio chce PIN..
Často to dělá rádio, může být někde prodřená kabeláž že se jednotka neuspí... Dost často je zasviněný tišták v budíkách a stačí ho vyčistit (isopropylalkohol) - nesvítí ti trvale podsvícení displeje?
Na palubce mi svítí kontrolka otevřených dveří.. pořád (když vyndám klíč ze zapalování tak ne). Údajně to dělá čidlo kapoty... může to mít spojitost s tím vybíjením?
Může být, s otevřenýma dveřma se nemusí uspat.. Mikrospínače, kabeláž do dveří (polámaný dráty, může se rozjet izolace a zkratovat, pak si myslí že je seplej mikrospínač... Klasika v průchodce do kufru (vyměnit nejlíp všechy dráty, zakroutit spájet a smrštovačka..) a bývá tam i zlámaná hadice ostřikovače...
PS MK1 čidlo kapoty nemá.. Hledej ve dveřích a začni kufrem (průchodka do 5. dveří) nelekni se co uvidíš :D
Prasklou hadičku ostřiku? Tu jsem měl já u kámošova MK1
Ale musím uznat, že na to mysleli amá tam spojku, takže nemusíš měnit celou až k nádobce nebo spojku dobastlovat. To se Fordům povedlo
Myslíš tu skvělou hadičku která se zalomí prakticky všem? Bez spojky se hadice střihne a dá se spojka to žádná vychytávka neni... Navíc lepší je nedávat tu origo plastovou ale silikon... Zadní ostřikovač jsem prakticky nepoužíval, tak jsem akorát tu hadici zaslepil :D Vodiče v průchodce jsem měnil celý svazek, z výroby je použitá křehká izolace nevhodná na ohýbání (kreténi). Naštěstí to není problém vyměnit.. Jsou i opravný sady, ale to je zbytečně drahý a moc práce to neušetří...
Dobrý jsou spojovačky na horkovzduch/ zapalovač který to rovnou i zaletujou.
Hned pod tím spodním průchozím plastovým obroučkem je pravoúhle kolínko co by spojka těch šmej hadiček .
Taky netuším, zda je to vlastnost, ale při ostřiku předku to pofluše i zadek...
Bacha ověř to, když vidim konektor tak to vypadá že tam je jen jeden motor... Nevim jak je tam řešená volba přední/ zadní ostřikovač.. V každým případě pokud pustíš přední a teče i zadní tak je to chyba..
Jako u Felicie nebo Fabie. Přepólovává se motorek pomocí páčky stěračů. Asi bude uvnitř chlopeň jako ventil a ta odešla.
jj asi jo.. Nejdřív jsem myslel že tam jsou dva motor, ale to by konektor měl tři piny a ne jen dva. Přepoólování = změna směru otáční, dva výstuy a klapka jsou logický.. Pak číslo dílu sedí a problém je tam.. A možná jde rozebrat a vyčistit/ vyměnit prdlou membránu.. Ale za ty prachy smoc nemá cenu se s tim babrat...
Teď nevim jestli u toho nemusí blatník dolu, pak k tomu bude i odrezovač a nátěr spodku blatníku a vnitřní strany Nebo i navaření novýho spodku protože už bude shnilej...
Ten motorek se vycvakává z nádržky směrem ven k blatníku a asi tam je málo místa na vyndání, bych tipnul že blatník dolu musí Ale aspoň ošetříš ten spodek blatníku co rád rezne A i začátek prahu pod blatníkem... Škoda že to neni zinkovaný žárově
Ufff... no nechám si to na léto. Do té doby at to slintá na obě skla
...
možná, kdybych sundal motorek i snádobkou komplet ven a až pak motorek z nádobky...? uvidím, no
Nádobka ven = blatník dolu musí určitě :D
Ten boatník je na pár šroubech, akorát ten dolu u prahu je zadělanej asfaltem, jinak nic hroznýho... A aspoň se podíváš jak rezne ten spodek blatníku, když orezlý natřeš tak ještě chvíli vydrží, když ne tak shnije... Osvědčilo se mi odrezovač + Alkyton a vyvoskovat.. Bohužel rezne to jak Ford
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.