Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Focus 1.6i - studené starty

Od: simonrodek odpovědí: 40 změna:

Zdravím, koupil jsem si své první auto, a to Ford Focus 1.6i 74kw hatchback (171 000km). Mám problém se studenými starty, auto vždy nastartuje, ale trošku dýl točí a musím dávat plyn. Není to nijak hrozné, ale rád bych se tohoto problému zbavil. Po pár vteřinách kdy motor běží ho vypnu a zkusím nastartovat znovu, to už jde bez plynu na brnk. Motor se po zahřátí nechová nijak divně, ani nesleduju žádné jiné problémy, jen se bojím tužších mrazů. Svíčky mám nové. Může to být špatná zapalovací cívka? Nebo něco s tlakem paliva? Budu rád za každou radu! Díky!

 

 

40 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

5x

Začni tlakem paliva (na čerpadle se vypaluje konektor = přechoďák, čerpadlo pak nedává potřebný tlak..) Prima přístup k čerpadlu :D Můžeš změřit přímo tlak paliva na liště.. Pak regulátor tlaku nebo přicpaný vstřiky (dop. VIF do benzínu, jednoznačně funguje a vyplatí se),

Dál čidlo teploty (nejlíp diagnostikou načíst jakou dává hodnotu). Volnoběžný ventil (vyčistit, neškodí ani preventivně - u klapky na dvou šroubech.

Cívka určitě ne, ta se chová jinak (škube pod plynem v nízkých otáčkách) Nastuduj Fordí fóra, tam se to rozebírá podrobně...

To čerpadlo to dělá hodně často a je nejpravděpodobnější, pokud ho chceš vyndat tak nádrž dolu nebo kuchnout plech pod sedačkou aby přošlo, je tam jen malá díra... (pozor na kabeláž), Pak se to zase zadekluje např. plechem + neutrální silikon..

20.11.20 16:04

 


3x

Pokud za provozu a při zátěži není problém s výkonem, tak čerpadlo a tlak pust rovnou z hlavy! Jinak u FoFo není problém (odzkoušeno )se startem a volnoběhem, bez zátěže na místě i s 1Barem v liště , to mám odzkoušeno.. Spíš to vidím tak na snímač teploty motoru ... Nečistá klapka, hůře průchozí volnoběžný ventil..

asd1

By ses divil kolik lidí mělo problém se startem (po startu OK) a bylo to čerpadlo...

simonrodek

Nějaké tipy jak to zjistit jednoduše, když momentálně nemám k dispoozici diagnostiku?

Rozeber klapku a vyčisti jí acetonem.

asd1

Do klapky zatim nehrabej, a pokud ano tak pozor je v ní těsnicí vrstva tak at jí nesundáš (vypadá jak usazenina). Vyčištěním nic nezkazíš, pak je dobrý resetovat ŘJ (vymažou se adaptace) a znova naučit = na místě nechat ohřát na volnoběh do provozní teploty, pak dvě minuty 1200 otáček a nakonec několik km ve všech režimech včetně vytočení k omezovači (6500, až tak po dalších 5 km kdy je motor kompletně prohřátý)

Vyčisti volnoběžný ventil, stačí WD - vyčistit od svinstva aby chodil lehce. Pak můžeš kouknout na piny v konektoru k čerpadlu (viz fotka od gumidka, origo díra je ta malá, vystřihlej vobdélník je pracovní otvor aneb otvírání konzervy - očistit přiíp. oxidaci, zkontrolovat jestli se netaví plast... Konektor je na fotce odpojenej..)

Svíce zkontroluj odtrh příp. sklepni na 1,0 až 1,1 mm (všechny svíce stejně); na cívce zkontroluj zespoda zalití jestli neni popraskaný (pak jde do cívky vlhkost a probije se vinutí), pokud je tak pořádně vysušit na topení a zadělat trhlinky silikonem.

Do benzínu přilej VIF nebo natankuj prémiový palivo (tam už VIF je, některý prémiový benzíny jsou bez biosložek)

Projdi kabeláž jestli neni někde okousáno (kabely ke svícím), pokud máš diagnostiku tak koukni na hodnotu čidla teploty, pozor jedno je pro budíky druhý pro ŘJ motoru.

Změř pokles napětí při startu (může to být i baterkou) jestli nepadá pod ca 10V

Až pokud se to nezlepší tak vymýšlej dál, např. vyndat lištu a kouknout jak stříkaj vstřiky - dáš před ně papír a sleduješ množství/ rozptyl (bacha na zapálení)

Parádní postup asd1

simonrodek

Díky za vaše cenné rady, zítra mrknu na volnoběžný ventil, sací klapku a cívku. Na stříhání karosérie se zatím ještě necítím. VIF každopádně přichází v úvahu.
asd1

Na konektor čerpadla se dostaneš bez kuchání, to je až pro výměnu čerpadla (malou dírou neprojde, správně se sundavá nádrž)... Ale když změříš tlak na liště tak tě to nasměruje (tlak by měl být ca 3 bar). Ten konektor se vypaluje docela často, tak kontrolou nic nezkazíš..

Vypaluje se zkrz zadírání samotného motorku čerpadla či zkraty vybroušeného komutátoru, kdy se zvedá proud a přechoďák v konektoru se pálí?

Jen by mě zajímalo, zda má úvaha je asd1 správná, když ybch na něco takového narazil, tak zda by oprava měla drouhého trvání nebo bych stejně měnil čerpadlo celé?...dík za info

asd1

Může být, přetěžovat čerpadlo může i odvětrání a větší podtlak v nádrži (dost lidí to řeší 1mm dírkou do víčka nádrže)

Ale konektor v pořádku by se přehřívat neměl, měla by hořet pojistka, takže velký přechoďák tam je určitě.. Pak má čerpadlo nižší napětí = i výkon a nedá potřebný tlak, tj. může to být jen tim přechoďákem v konektoru a čerpadlo v pořádku.

= asi jsou možný obě možnosti, 1) přechoďák = nízký výkon čerpadla 2) čerpadlo se přidírá nebo je v nádrži velký podtlak, to zvyšuje odběr čerpadla a konektor se vypaluje...

 


3x
To je hodně velkej odběr naprazdno
Zkus odpojit rádio a přeměřit znova odběr jestli to neklesne
simonrodek

To jsem zkoušel, rádio to není

Tak odpoj v předu konektor ze zámku kapoty a měř
Pak kontrola kabeláže v prúchodce 5 tych dveří
Nepřipojovals do auta naký přidavný zařízení jako ruzná světýlka alarm nebo plašič kun?
Taky múžeš tahat pojistku po pojistce a měřit a poté koumat co vše je na pojistce zapojený
simonrodek

nic přídavného jsem nepřipojoval, kromě transmitteru do zapalovače, který vypojím když vystupuji

 


2x

Odklop kastlík spolujezdce a rozpoj konektory od jednotky centrálu (zelený a modrý)

simonrodek

zkusím, díky

 

break

0x

Jakej Focus to je popř. emisní norma?

simonrodek

Je to první generace r.v. 1999, emisní normu nevím.

 

simonrodek

Takže... vyčistil jsem volnoběžný ventil, nechal si proméřit baterku, startér i dobíjení. Vše je v pořádku, po dobití baterie jsou studené starty hračkou. Problém je v tom že když je auto pasivní (zamčené, vypnuté), tak baterku pomalu užíra... a to až 190mA.. normál je nějakých 30mA. Tedy po dvou dnech stání je start obtížný. Baterka je stará 2 roky. Někdo nějaký tip na co se kouknout... co to může způsobovat?

Díky

asd1

Klidový odběr je až po "uspání" tj. pokud jen vypneš zamkneš a hned měříš tak uspaný neni (spí až za ca půl hodiny?)

Jinak obecně měřit postupně jednotlivý okruhy kdeš je velký odběr... Pozor odpojením se resetuje ŘJ a rádio chce PIN..

Často to dělá rádio, může být někde prodřená kabeláž že se jednotka neuspí... Dost často je zasviněný tišták v budíkách a stačí ho vyčistit (isopropylalkohol) - nesvítí ti trvale podsvícení displeje?

 

simonrodek

Na palubce mi svítí kontrolka otevřených dveří.. pořád (když vyndám klíč ze zapalování tak ne). Údajně to dělá čidlo kapoty... může to mít spojitost s tím vybíjením?

asd1

Může být, s otevřenýma dveřma se nemusí uspat.. Mikrospínače, kabeláž do dveří (polámaný dráty, může se rozjet izolace a zkratovat, pak si myslí že je seplej mikrospínač... Klasika v průchodce do kufru (vyměnit nejlíp všechy dráty, zakroutit spájet a smrštovačka..) a bývá tam i zlámaná hadice ostřikovače...

asd1

PS MK1 čidlo kapoty nemá.. Hledej ve dveřích a začni kufrem (průchodka do 5. dveří) nelekni se co uvidíš :D

Prasklou hadičku ostřiku? Tu jsem měl já u kámošova MK1

Ale musím uznat, že na to mysleli amá tam spojku, takže nemusíš měnit celou až k nádobce nebo spojku dobastlovat. To se Fordům povedlo

asd1

Myslíš tu skvělou hadičku která se zalomí prakticky všem? Bez spojky se hadice střihne a dá se spojka to žádná vychytávka neni... Navíc lepší je nedávat tu origo plastovou ale silikon... Zadní ostřikovač jsem prakticky nepoužíval, tak jsem akorát tu hadici zaslepil :D Vodiče v průchodce jsem měnil celý svazek, z výroby je použitá křehká izolace nevhodná na ohýbání (kreténi). Naštěstí to není problém vyměnit.. Jsou i opravný sady, ale to je zbytečně drahý a moc práce to neušetří...

Dobrý jsou spojovačky na horkovzduch/ zapalovač který to rovnou i zaletujou.

Tepelně smrštitel/...

Hned pod tím spodním průchozím plastovým obroučkem je pravoúhle kolínko co by spojka těch šmej hadiček .

Taky netuším, zda je to vlastnost, ale při ostřiku předku to pofluše i zadek...

asd1
To neni vlastnost ale vada..číslo dílu 7003178

Díky, vyměním mu jej

asd1

Bacha ověř to, když vidim konektor tak to vypadá že tam je jen jeden motor... Nevim jak je tam řešená volba přední/ zadní ostřikovač.. V každým případě pokud pustíš přední a teče i zadní tak je to chyba..

Jako u Felicie nebo Fabie. Přepólovává se motorek pomocí páčky stěračů. Asi bude uvnitř chlopeň jako ventil a ta odešla.

asd1

jj asi jo.. Nejdřív jsem myslel že tam jsou dva motor, ale to by konektor měl tři piny a ne jen dva. Přepoólování = změna směru otáční, dva výstuy a klapka jsou logický.. Pak číslo dílu sedí a problém je tam.. A možná jde rozebrat a vyčistit/ vyměnit prdlou membránu.. Ale za ty prachy smoc nemá cenu se s tim babrat...

Teď nevim jestli u toho nemusí blatník dolu, pak k tomu bude i odrezovač a nátěr spodku blatníku a vnitřní strany Nebo i navaření novýho spodku protože už bude shnilej...

Ježiš nestraš mě těma Fordama . Já měl zato, že jen sundám kolo a plastové nadkolí a jsem tam

asd1

Ten motorek se vycvakává z nádržky směrem ven k blatníku a asi tam je málo místa na vyndání, bych tipnul že blatník dolu musí Ale aspoň ošetříš ten spodek blatníku co rád rezne A i začátek prahu pod blatníkem... Škoda že to neni zinkovaný žárově

Ufff... no nechám si to na léto. Do té doby at to slintá na obě skla

...

možná, kdybych sundal motorek i snádobkou komplet ven a až pak motorek z nádobky...? uvidím, no

 

asd1

Nádobka ven = blatník dolu musí určitě :D

Ten boatník je na pár šroubech, akorát ten dolu u prahu je zadělanej asfaltem, jinak nic hroznýho... A aspoň se podíváš jak rezne ten spodek blatníku, když orezlý natřeš tak ještě chvíli vydrží, když ne tak shnije... Osvědčilo se mi odrezovač + Alkyton a vyvoskovat.. Bohužel rezne to jak Ford

 

joudic*

0x
mam taky focus mk1 a startuje na brnk a v zime o otacku vic, staci do toho lit benzin a ne 95 co se prodava v globusu a u jinych cerpacek pro plebs
nigi

Myslíš ten benzín pro plebs co je na rozdíl od jiných kontrolovaný stanicí SGS a má od nich štempl?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]