Nejste přihlášen/a.
Před třemi roky jsem si koupil auto Kia Venga.Po dvou letech na garanční prohlídce jsem poukazoval na to,že auto ztěžka startuje.Po prohlídce mi bylo řečeno,že je všechno v pořádku.Za dva měsíce na to jsem auto nenastaroval a musel jem ho dát na nabiječku.Přes léto auto startovalo.Teď jem byl v lázních,cesta tam 50km po 14dnech kdy tam auto stálo jsem ho zase nenastartoval.Musel jsem shánět někoho se startovacíma káblama a auto nastartovat.po řijetí domů jsem ho dal zase na nabiječku.Zajel jem zase do servisu kie a popsal jim situaci.Ptal jsem se,jestli není vadná baterie.Bylo mi řečeno,že to kie dělají,že když nenajíždím větší množství kilometrů,tak si musím dávat auto na nabiječku.V lednu mám jít na garančku po třech letech.Dá se tam nějak argumentovat,že auto by mělo po dvou letech prozu jezdit bez dobíjení. Nebo se s tím mám smířit a auto pravidelně dávat na nabiječku?
Pokud je to auto opatřeno Start/stop systémem, který je právě často doplněn o ,,inteligentní nabíjení´´ tak je prakticky nutné auto pravidelně dobíjet, protože toto ku*vítko způsobuje to, že auto prakticky dobíjí jen při jízdě s kopce, nebo běhu na volnoběh. Z okolí znám několik takových případů.
Jelikož mám služebák s tímto postižením, pořídil jsem si nabíječku s mikropocesorem od Filsonu
prakticky totožnou s tou, která je k dostání v Lidlu . Nabíjím každý víkend - a baterka zatím drží. i když mě potvrdili, že stejně nemá šanci na 8-10let, jako se dožívaly baterie u aut s klasickým nabíjecím systémem.
vaše auto má dozajista Start Stop systém a inteligentní dobíjení baterie
u techto dvou nesmyslů je bězný že baterie dokáže odejít tak brzy
rada je jednoduchá pokud je baterie k.o. tak se koupi nová a u mínusového konektoru baterie je malí konektor ten rozpojíte a uchytíte někde bokem
zbavíte se otravného vypínání motoru a auto začne normálně dobíjet
pro jistotu změřte jestli vůz dobře dobíjí a jestli neni velký klidový odběr z baterie
Baterie po 3 letech provozu na krátkých trasách může být už na konci životnosti. Krátké trasy a delší odstávky (nejen) baterii zrovna nesvědčí a někdy je skutečně třeba dobíjet nabíječkou.
I kondice baterie se dá zjistit, pokud už je vadná, vyměnit. Před výměnou by ale bylo třeba proměřit dobíjení, jestli funguje správně, aby se nová baterie znovu nezničila.
Kombinace Startstop, kratke jizdy a stani 14dni je pro baterii, bez dobijeni nabijeckou smrtici.
Tak to jste měl velkou kliku, že vás v zimě někde nenechala. Rozhodně to není standardní doba životnosti.
To musíte vědět vy jak daleko a často s tím jezdíte. Při normálním provozu není důvod dávat auto na nabíječku a je jedno jak moc je "inteligentní" Jo v případě, že jezdíte 2km trasy a ještě cestou 5x zhasne motor, protože máte zapnutý Start/stop už to asi potřeba je, protože to by nestíhal tak rychle dobít ani 50kW generátor místo alternátoru...
Toto platívalo dříve. Jelikož mám díky své profesi vysoké nájezdy km, nikdy dříve jsem neměl potřebu baterii jakkoliv řešit, prostě z toho důvodu, že když za měsíc ujedete okolo 8tkm tak se baterie prostě MUSÍ dobít sama. Omyl. Ekoterorismus zasáhl i tak elementární věc, jako je nabíjení Pb aku, u svého posledního služebáku jsem rychle zjistil, že není problém ujet 500km a na konci má aku 11,8V. Takže chtěje docílit aspoň jakési životnosti aku, lítám furt kolem auta jako blb s nabíječkou a tak jsem z celé flotily jediný, co má ještě po 3 letech původní aku.Někdy si říkám, že se v tomto případě jedná vlastně o jakýsi plug-in hybrid
Ano, jenže - docela rád bych se dozvěděl, jak upravit tu eko-kravinu třeba na P Partner. Ten nemá žádný ,,slabý drátek´´ který by se jednoduše shodil a nabíjení fungovalo jako za stara, stejně tak mě ještě nikdo neřekl -jo, udělám to přes diagnostiku. Všichni tvrdí, že to z nějakých důvodů nejde.
A koupit si auto bez tohoto kurvítka je sice good idea, jenže mám obavu, že z nových aut to už mají všechny - díky úžasné enviromentální politice EU
Co se týče nové baterie - no doporučoval bych ji změřit zátěžovým testem, ale je velmi pravděpodobné, že se tomu tazatel nevyhne. Ovšem po koupi nové bude zase na stejném bodu - bez dobíjení nabíječkou mu stejně za dva roky odejde...
Martincakl - naprosto přesně! Jenže zrovna Tesla nemá sice ekokurvítko v podobně ,,inteligentního nabíjení´´ zato má hoooodně dlouhý seznam jiných - ono není úplně dobré, když za jízdy upadne tu kolo, tu nárazník, tu střecha, občas to autopilot načudí do odtahovky a pod. O kvalitě provedení auta za nemálo penízů je škoda mluvit, o tom, že lepší slícování kastle měl snad i Trabant vědí snad všichni.
No a řekl bych že i náš takřka domácí producent VW nemá zrovna bezproblémový elektromobil, že...
takže servis zřejmě spatří víckrát, než mnohý diesel
To motak - ta baterka není vadná, zatím ji tak nějak držím na živu. Výměna baterie nic neřeší. Já taky žil v blahé nevědomosti, dokud jsem z loggeru nezjistil, že baterka má takřka pořád 11,5-12,1V, přičemž při jízdě to debilní dobíjení dlouho nic, ale pak do toho chvilkově pere i přes 17V.
Jenže ono nejde o vadu. Probíral jsem to s několika lidmi od autoelektriky a autoelektroniky, kteří mě potvrdili, že to je standardní chování systému.
Vím, že bych to u služebáku nemusel řešit a nechat prostě baterku chcípnout v souladu s zelenomírským záměrem - ale mě to prostě štve, proto šaškuji s tou nabíječkou a zatím to vychází.
ostatně viz třeba zde
Promon, inteligentní dobíjení vymyslel kokot.. Baterku to dosova kurví, Při jízdě se furt střídá vybíjení a nabíjení vysokým napětím/ proudem (dobíjí víceméně jen při brzdění), navíc klidně po 500km dlouhé jízdě dojedeš s napůl vybitou baterkou... U některých aut to jde vypnout snadno, u jiných to prakticky nejde a zbývá to šaškování s nabíječkou po dojetí.. Ovšem to střídání vybíjení/ nabíjení plnou palbou při jízdě, to zůstane a baterka to dlouhodobě stejně nedá.. Na Focusu jsem měnil po 11 letech a to dojela na vybití při delším stání.. O tom se ekodobíjení ani nezdá.. Kde je ta ekologie, když místo jedný baterky se musí vyrobit asi tak čtyři ...
Velmi bude záležet na četnosti a délce tras. I u těch aut co nabíjejí ještě postaru.
Shodou okolností jsem si minulý čtvrtek uvědomil, že bych měl prověřit u své "nové" Toyoty baterku a koupit si nabíječku. Auto mám cca 2,5 roku. V posledních měsících totiž nejezdím dlouhé trasy. Poslední týdny kvůli časté práci z domu i méně ty krátké. Tak jsem ji změřil a baterka je prakticky na pokraji odchodu... Dobíjení při jízdě ve všední dny cca 2 x 30 minut denně evidentně nestačí.
Auto zřejmě nabíjí ještě "klasicky". Při jízdě stabilně cca 14,4 V.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.