Nejste přihlášen/a.
Souhlas s Xenofobem - pošli to do áček a pořiď motor 1,4/ 63 kW (pokud chceš Fobii)
Ucpanej filtr, při krátkých jízdách nestihneš regeneraci a zanáší se.. Servis nejspíš jen smázne chyby, příp. přes diagnostiku spustí regeneraci. Pokud nejde vyčistit tak musíš dát nový. A pokud už nemáš motor v top stavu (vstřiky, váha vzduchu, regulace turba, EGR.., tak "čudí" a i nový filtr se rychle zanese znovu.
Částečně pomůže styl jízdy - po kompletním ohřátí motoru (minimálně 15 km) "Italská údržba" = vysoká zátěž a otáčky. Když se spustí regenerace tak jí nechat doběhnout do konce. Do paliva VIF, výchozí naftu kvalitní = nejlíp tankovat v D, A, tady Čepro, OMV... Olej měnit po 10kkm/ 1 rok. atd. atd. Ovšem to dost budeš otrokem auta, takže nejlíp fakt naftu poslat z domu a pořídit benzíňák.. A mmch. jsou i jiný auta než Schade...
Diagnostikou odstraní... Předpokládám, že smažou pouze chyby, ale primární závadu neodstraní. S největší pravděpodobností to odhaduji ze zkušenosti už na ucpaný filtr pevných částic, který regenerace zcela "nevypálí", nebot jeho životnost taky není neomezená. Ten se dá vyměnit, v lepším případě vyčistit, pokud lze. Má to ale své ale, je třeba prověřit činnost motoru aby byl v kondici a nezanášel nové, či vyčištěné DPF brzo... Viděl jsem vadný motor (vstřikovače, čerpadlo), že nový filtr byl po 15 km prostě "plný"...Proto je tomu třeba odborně pověnovat a vyřešit zřejmě, pravděpodobně celý řetězec spalování a odvodu spalin...
"Nejezdím dlouhé vzdálenosti"
Tak proč jste si pořídil diesel?
"Auto vždy pořádně projedu na nižší rychlost a velké otáčky, jak mi bylo doporučeno"
To je špatně. K regeneraci je potřeba dlouhá jízda (aspoň 30 km) při konstatní rychlosti kolem 80 km/h a 2000-2500 otáčkách. Bez vyšší zátěže motoru.
"Co mám dělat, aby mi tato kontrolka nekomplikovala život?"
Začněte podnikat delší rodinné výlety nebo si kupte benzíňák.
Doporučuji servis, který je na tuto problematiku zaměřený.
Možností je mnohem více...
Samotný filtr bude až ta poslední požnost.Spíše může být chyba v diferenčním čidle, nebo klidně si softwarovém zaplnění, prasklá keramická vložka...
Ty 1.6 TDI zvládají krátké vzdálenosti velice dobře a samotná regenerace (nevyvolaná ) proběhně za 3-4 min. jízdy bez povšimnutí.
Jen po městě/ i mimo město, vozíš náklad (potřebuješ velký kufr), jezdíš sama nebo víc lidí, atd. atd.
Do města je jedno z nejlepších aut Panda (motor 1,2 8V) - jednoduchý snadno a levně opravitelný auto, motor je skoro nesmrtelný, do města příjemný, mimo město není problém jet pod 5 litrů, ve městě kolem 6, tj. srovnatelný s tvojí naftou.. Výborný výhled, dobře se nasedá, výborně se parkuje atd. Relativně pohodlný i na delší cesty.. Neni moc na předjíždění (nad 100 kmh nemá zrychlení, ale na dálnici může v pohodě jet trvale 130 (spotřeba při téhle rychlosti ca 6-6,5; při 100 kmh 4,5-5).. Pak třeba Ford Fusion, Focus.. Aut je hodně, chce to vytipovat si vhodný auta a pak si je prohlídnou a projet jestli vyhovují.. Při nákupu se vyznat nebo mít člověka který se vyzná - ze 100 ojetin je 90 problémových asi jak budeš prodávat tu Fobii co furt padá do nouzáku nebo i horších - slepené bouračky, koroze apod.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.