Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Napětí na baterii

Od: prochor* odpovědí: 13 změna:
Dobrý den,
v autě mám cca 3/4 roku starou baterii. V poslední době auto párkrát nenastartovalo. Zjistil jsem, že mi během 8 hodin klesne napětí na baterce z 12,8 V na 12,47. Měřil jsem odběr ve vypnutém autě a naměřil jsem 1,6 A, je to vůbec možné? Může mi někdo znalý říct jestli tento odběr sedí s naměřenou ztrátou napětí na baterce?
Díky za každou odpověď

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Co máš za auto?

U VW odběr klesne po půl hodině, až usnou jednotky.

prochor*

Hyundai I30. Odběr jsem měřil cca 2 hod po vypnutí auta.

Pak je problém.

Nesvítí ti světlo v kufru?

prochor*

Nesvítí, vše jsem kontroloval.

 


2x

Buď jsi měřil špatně nebo už druhý den nenastartuješ.

Klidový odběr má být do 30miliAmpér. A klidový odběr musíš měřit nějakou dobu (nejméně 30minut po uzavření a uzamčení všech dveří u auta).

Pokud bys ten proud naměřil i po usnutí všech řídících jednotek, tak potom musíš vytahovat jednotlivé pojistky a tak najít, který obvod ti tu elektriku "žere".

prochor*

Měřil jsem asi po dvou hodinách a to tak, že jsem odpojil mínus a mezi baterii a svorku jsem vložil multimetr nastavený na 10 A. Je to tak správně, ne?

Ty voe, tos ty jednotky zase probudil .

Po novém připojení se načítají a opět najedou ze stand-by do provozního režimu. To je jako by jsi tu půlhodinu neměl a nečekal.

Musíš zapojit ampérmetr a po dobu měření nesmíš odpojovat svorky!

prochor*

Takže jestli chápu správně...Odpojit mínus, zapojit měřák a výsledek zjistit až za půl hodiny, kdy se vše uspí?

Ano. Nesmíš po celou dobu přerušit napájení.

 


1x
Jestli ti to v klidu žere 1.6 A tak se nedivim že rano nenastartuješ
Klidový odbě z baterie by při zamčeném voze a zacvaklím zámku kapoty nemél bejt větší jak 30mA
Nezapojovals do vozu naký zařízení -alarm přídavný světla,radio atd?
Dobíjení vozu je o.k. nepřebíjí to třeba?
Baterii máš od renomovaného výrobce?
prochor*

Baterii jsem kupoval Exide, ta by měla být solidní. Do auta jsem nic nemontoval... Pravda při měření jsem neměl zacvaknuty zámek kapoty, ale že by to ukázalo odběr 1,6 A?

 

mak*

0x

Pokud to jde tak daleko, že auto nenastartuje (nevíme tedy, po jaké době), tak je někde chyba. 1,6A, to je přibližně 20W, tedy např. jedno brzdové světlo. Osvětlení kufru, odkládací schránky nebo interiéru má 5W, takže tím to nebude. Zkusil bych postupně měřit proud na pojistkách, tím lokalizuješ ve které části to je.

Ono těch 1.6A dělá víc věcí (vesměs jednotky). Ne jen světlo kufru a když jsou světla dvě, tak je to 10W.

Mě to dělalo na Fabii 1 světlo v kastlíku. Je tam rozpínač a ten nefungoval při zavření dvířek. Dalších tedy 5W v úvahu. A blbě se to hledá, protože to zahsíná těsně při zavření, ale to už moc nezkontroluješ, když tam není ani škvírka, kudy by šel svit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]