Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zatížení auta

Od: davidx odpovědí: 7 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, co se může stát pokud bude auta dlouhodobě zatěžována na jednu stranu extrémní váhou (např. řidiče nebo spolujezdce)? Jde o dlouhodobé zatěžování, téměř každý den. Případně bych se chtěl zeptat, jak jsou na tom sedačky s nosností? Je lepší když člověk s takovou hmotností sedá spíše vzadu nebo ve předu? Nikde jsem nenašel na jakou váhu jsou vyrobeny, aby jí bezpečně unesli a nezníčily se.

PS: Mám Škodu Fabii, 1. generace

Děkuji za rady a odpovědi

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

k2

1x

Presne hmotnosti nevim. Jak vleze clovek s extremni vahou na zadni sedadlo Fabie si upne nedovedu predstavit, zbyva tedy sedacka predni. Ta se samozrejme nicit bude (prosedi se+ poskozeni bocnic pri vystupovani), ale u Fabie I. generace bych to fakt neresil. I kdyby sedacka vydrzela mene, nez auto, tak peknou jetou sezenete do 1tis.

 

re4zon

1x
A to vazite 300 kilo? Pak nechapu, jak se vejdete do fabie. Pokud mate treba 140, pak to neni zadna extremni vaha a autu to moc neudela. Jinak pretezovani jedne strany ma vliv na nerovnomerne opotrebeni tlumicu, pneumatik a celeho podvozku, pak auto muze byt ve vyssich rychlostech nestabilni v zatackach apod. Ale to se bavim spis o vozeni tezkeho nakladu na jedne strane, ne o jednom pasazerovi.

 


1x
Kolega má 183kg, jezdí denně 50km, sám a jeho Vectra 2.0 si na nic nestěžuje. A měnit auto nechce, protože se dopředu dobře vejde.
Taky jezdím sám (105kg) a pro pocit vyrovnání vozím nářadí vzadu vpravo

 

break

0x

Asi záleží na autě. Transita máme denně o dvě tuny přes a zatím drží vše

k2

Ty "prelozene" 2tuny jsou kvalifikovany odhad, nebo zvazene auto?

Nic proti Transitu, ale bezna dodavka ma uzitecnou hmotnost 1200-1500kg pri celkove hmotnosti 3,2-3,5t. Vy mate tedy 3,5tuny NALOZENO (prelozeno o 130%), coz odpovida parametrum 5,5t nakladaku. Pokud to neni nejaka specialni prestavba s dvojmontazi, na mechach apod. (s ponizenou maximalkou na 3,5t kvuli RP), tak neverim, ze to auto vydrzi. To nemluvim o jizdnich vlastnostech, pokud to takto nalozene vubec ma vlastnosti podobne autu a ne rizene strele...

break

Na váze má "prázdný" auto 3250 kg s nářadím. Pak není problém spočítat materiál. Speciál to není a tahame i vlek . Na váze jsme byli několikrát, máme to kousek od firmy. Vzadu jsou listy pořád na dorazech ...

 


0x

Už 110kg zničí sedačky a to viditelně. Do servisu nám jezdila jedna bobule, tak jsem byl toho svědkem (navíc v autě jedla - spíš žr.la, tak to byl nezkutečný chlív).

Najeto cca 150tkm a sedačka jak na 4 půlky. Anatomické faldy sedačky splihlé a látka plandavá.

...

Zadní sedačky se lépe shání po vrakovištích a navíc jsou v top stavech, pokud není auto po dětech. Přední sedačky jsou většinou více opotřebované vždy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]