Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Na kterou nápravu dát nové pneu?

Od: olik odpovědí: 9 změna:

Dobrý den, mám dotaz, potřebuji vyměnit zimní pneu. Ale protože mám jednu sadu OK - stáří 3 roky, dezén aspoň 5mm, koupil jsem jen 2 nové. Mám ty nové dát na přední nebo zadní nápravu? Články jsou rozporuplné. Na přední nápravě je bonus lepší záběr ve sněhu a v kopci. Tím, že jsou zadní staré pouze 3 roky, tak si myslím, že je tam můžu nechat. Co myslíte? díky

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


5x

Minulý týden se to zde řešilo, někdo to najde v historii a výsledek: neshoda kam je co lepší.

Na přední nápravě je bonus lepší záběr ve sněhu a v kopci

Ano to je sice pravda, jen u předního pohonu, ale důležitější je, aby vozidlo zabrzdilo, páč více brzdí přední náprava. Někteří řeší přetáčivý, či nedotáčivý smyk, ale to přeci nejezdíme smyky.

poradte.cz/...

asd1

Víc brzdí přední náprava, ale nesmí jí do toho kecat klouzající zadek = stabilita auta při brždění a spínání ABS...

Olik: nevyráběj kočkopsa a dej nový všechny 4.

Jedna náprava starší 5mm a druhá nová guma 8mm neni dobrá kombinace ani v jednom případě. Horší vepředu hrabe to do kopce, horší vzadu nestabilní při brždění a silně přetáčivý, si vyber.. ESP to nemá a ABS "blbá" která při proklouznutí jednoho kola odbržďuje všechny tj. klouzne ojetá zadní = odbržďuje i ten novej předek = brzdná dráha se prodlouží o hodně. Kdo nevěří může vyzkoušet a změřit to přesně (a bude se divit jaký to je rozdíl...)

@asd1: nedělej z toho vědu. Milan má pravdu.

 

hop®

5x

Dilema bývá u zadního náhonu, zda lepší pneu dát na hnanou nebo řiditelnou nápravu. V případě předního náhonu je problém víceméně vyřešen...

 

odchytova*

3x

Dávám na přední (hnanou) - líp to brzdí, líp to zatáčí, rozráží to tu břečku aji pro zadní nápravu.. a aji se to tam víc sjíždí.

 


3x

Celý profesní řidičský život (55r.) jsem dával lepší gumy dopředu a byl jsem spokojen. Většinou se jednalo o zadní náhon. Loni jsem absolvoval kurz pro seniory "Jedu s dobou" a na klouzajícím povrchu v zatáčce jsem se přesvědčil, proč nám tam doporučovali při teoretické výuce lepší gumy na zadek. Úplné hodiny to sice nebyly, ale moc nechybělo. (Oktávka). Tuto, většinou letní akci , doporučuji.

A když dáš lepší gumy na zadek a šunty na předek, tak při prudkém brždění se ti nemusí povést zatočit a vyhnout se autu nebo stromu. ABS a ESP není všemocné.

Lepší je mít všechny 4 gumy OK.

Ovšem čelní náraz je i tak bezpečnější. Jsou tam deformační nosníky a celý předek je stavěn na spomalený náraz.

Bok auta ti mnohdy moc bezpěčí neposkytuje.

 

olik

Jedná se o vůz Felicia, takže nové dám dopředu.

xenofob

stačí svěřit přezouváni odborníkům, pak se gumy vždy otočí tak že se sjedou rovnoměrně a kupují se nové všechny

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]