Nejste přihlášen/a.
Ahoj,
měnil jsem žárovky na budíku, chtěl jsem vyměnit i na tlačítkách, ale zjistil jsem, že to není tak jednoduché.
Mám tu jedno rezervní tlačítko, tak jsem ho rozkuchal a bohužel si stopro nejsem jistý, jestli ta žárovečka je uložená správně.
Na fotkách dole je ukázáno, jak si myslím, že tam ta žárovka byla. Vzhledem k tomu, že vykuchání toho tlačítka není úplně jednoduchý a věřím, že než bych to udělal u všech, tak mi půlka plastu popraská, ale stejně by mě to zajímalo.
Jeden drátek od žárovičky je chyvený / zapřený o vodič, ale o tom druhým si sakra nejsem jistý, jak tam byl. Ale nepletu-li se, byl tam jen volně.
Víte někdo? Lépe se mi to vyfotit nepodařilo.
Njn, bohužel jsou mě znalosti chabé, jinak bych se asi neptal.
Ještě bych se prosím, zeptal, jestli těch 20 žárovak zezadu na budíku je komplet vše podsvícení, co budík má, nebo jestli je ještě něco uvnitř?
Nadále jsem na přístrojovce našel 2 odejmutelné žárovky pod krytem ovládání topení a dále je vše na tlačítkách, což mě teda mrzí, protože jsem chtěl vyměnit vše, ale ty tlačítka se mi fakt dělat asi nechcou.
U spínačů je jeden drátek žárovky pod ten mini plíšek a druhý drátek vede až na vnější stranu kostky a zvenku na něj doléhá jeden měděný hřeben (tedy nesmí být volně někde uvnitř).
Pokud dáváš LEDky, tak pozor na to, že spínač varovných světel má jinou polaritu a žárovkám je to pochopitelně jedno, tam se to neřeší.
Hm, tak jsem zjistil, že mi přestal ukazovat rychloměr. Resp, jen rafička, kilometry ten tachometr počítá. Nemáte s tím prosím zkušennost? Nemůže to být závada na te desce s plošnými spoji budíku? Mám jiný budík, tudíž i jinou desku. Jen jsem přehodil tachometr. Před tím fungoval.
Tachometr je čistě mechanický. Přehození nevadí.
Akorát od roku 99 - 2001 je jiný plexisvětlovod. Mechanika je stále VDO.
Bowden roztáčí v tachometru bubínek a ten pohání šnekem ozubená kolečka KM počítadla.
V bubínku je magnet a bezkontaktně pomocí vířivých magnetických proudů unáší hliníkový bubínek, který je přetlačován vinutou pružinkou pod rafičkou a hejbe tak rafičkou.
Na rafičku jsi nechytal? Hýbe se rafička bez tření volně, když do ní foukneš nebo papírkem oddálíš na třeba 60km/h?
Obdivuju vaše znalosti a přehled. No jako asi jsem s ním trošku hejbl, ale nic drastického. Jinak se zdá, že bez tření se s tím dá hýbat. Volně. Nutno dodat že jsem zapojil jen budík (konektory a náhon) zbytek přístrojové desky mám odpojený. Jen mám nacvaklý spínač na zapnutí osvětlení. Ale to předpokládám nemůže mít vliv.
Poznač si hlavně polohu rafičky. Vem si tenkou lihovku (popisovač na CD) a rafičku natoč na 50km/h. Pak zezadu v díře čmrkni přes oba bubínky (poměděný a ten hliníkový (ocelový).
Teď vůbec nerozumím. Ta rafička je normálně na nule. Na dorazu. Na obou budíkách. Proč bych to dělal? Nebo nerozumím na co reagujete.
Ten systém měření nemá žádný doraz. Bubínek přetlačuje jen vinutá spirálová pružinka. Přesnost je pak +/- 30km/h.
Tedy chápej, nelze sundat jen tak rafičku z osičky a pak jí dát podle dorazu na ciferníku.
Pokud si to rozhodíš, tak pak jedině jezdit kolem radarů v obcích a dle nich to doopravit. Prstem zezadu přidržíš bubínek rafičky a druhou rukou zezhora rafičku přetáčíš na osce.
Nikdy jí nevytahuješ tahem vidličkou ven. Akorát si to dokur...íš.
Pokud nepočítá km a ani neukazuje rychlost, tak nehledej problém v budíku, ale nejprve kontroluj, zda se točí čtyřhran (viz. popis výše diskuze).
Jestli budeš vytahovat náhon z převodovky, tak potřebuješ 9 klíč do malé goly.
Povolíš šroubek a pak tou plechovou příložkou, kterou šroubek jistil šoupeš po ploše o 10° sem a tam, aby jsi nejprve za ta léta tělo náhonu uvolnil. Pak tošíš a zároveň za ten plíšek opatrně táhneš nahoru. Chce to trpělivost a hrozí, že když moc cukneš, tak ti z bowdenu vypadne převod do útrob převodovky a to je potom sranda.
Jinak se stává, že kolečko náhonu uvnitř praskne, ale to zjistíš tak, že se čtyřhran netočí.
na osvětlení budíku slouží myslim 4 žárovky
ty ostatní sou ruzné kontrolky
když jukneš do otvoru uvidíš symbol kontrolky
kde symbol kontrolky neni tam je jen pruhlednej plast a to je osvětlení přístrojovky
ty žárovičky netušim musel bych to vidět naživo ale jeden bude kostra a druhej 12v po sepnutí parkovacek což by neměl byt problém změřit
Jo už jsem ty 4 hlavní našel...
Jinak, tachometr komplet můžu vyměnit i do jiného budíku, když bude stejný, ne? Jde o to, že mám tu kastli / obal budíku jako takovýho, vylámaný na bodech, kde drží v přístrojovce, tak abych nesháněl budík se stejným nájezdem, stačí, když tam prohodím tachometr, ne?
děkuju
Do prdele.
On asi ani nejede ten náhon. Teď jsem s tim trošku jezdil po dvoře a asi to fakt nepočítá ani km. Nutno dodat, že jsem měl jen zapojenej tachmetr jako takovej samotnej. Zkoušel jsem dva, ani jeden nepočítá a neukazuje rychlost.
NUŽE: zapojoju to tak, že to prostě nacvaknu, natlačím na doraz.. je v tom něco jiného? nějaká finta? prostě ho jen nasadím a docvaknu / dotlačím...
Dá se z fotek poznat, jestli je KO?
Děkuji moc.
tak to je blbost, když to do ted jelo..
s uložením na převodovce jsem nic nedělal.. leda jak jsem za to tahal, jestli se tam něco neuvolnilo.. netuším..
uvažuju správně, že pokud nasadím pouze samotný tachometr bez budíku, tak by měl fungovat, ne?
a způsob zapojení je pouze nasunutí, ne? žádná další finta tam není?
děkuji
Není to zapadlý. Má to doraz. Stačí, aby to správně zapadlo a netrčelo. Pak jen nacvakneš koncovku na tacho a musí to jet.
Jezdi si po dvoře a čum, zda se ten čtyřhran točí (nebo vyheveruj jedno kolo a zařaď dvojku a koukej).
Tak to mi ho teda vyndej. Sundal jsem kolo, dal pod rameno kostku, nastartoval a k mému udivení se roztočil i 4 hran. Což by jako asi neměl ne? Tak jsem přidal zdůrazňuji na volnoběhu plyn, 4hran žádná změna, stále se otáčel. Po tom, co spadly i otáčky se zastavil. Zajímavé. Tak jsem zařadil trojku a už fungoval asi tak, jak by měl. Točil se v závislosti na plynu, při vyřazení se zastavil. Tak jsem nasadil rychloměr a alelujá. Vše fungovalo.
Jako nechápu kde byl problém, ale je to celý trošku zvláštní, ne?
Nemám ten náhon raději vyměnit, když už to je rozdělaný anebo to mám sbouchat dohromady a neřešit?
Kolo se bude točit i na volnoběh. Máš studený olej v převodovce a pravděpodobně strašnou břečku. Funguje to pak jako hydroměnič v automatu.
Částečně je to normální stav.
Takže vše funguje a jen jsi to špatně nacvaknul na budík. Nic víc.
Dobré je vytáhnout z bowdenu směrem od budíků to ocelové lanko s čtyřhranem a vykoupat ho v novém motorovém oleji a dát zpět, aby opět čtyřhran zapadl nadoraz.
Nebude ti skákat rafička.
Olej v převodovce jsem chtěl vyměnit už před 8 letama snad, ale servisák na mě tehdy čuměl jak puk a říkal, že se to nedělá. Přišlo i to blbost, ale od té doby jsem to nějak neřeši. Díky moc.
Ta převodovka vydrží dost, ale zbytečně si oničíš synchrony a zvedáš si spotřebu paliva.
Servisák dělá v JZD traktory, ne?
75W API GL 4
Aha, super vědět. Vydrží to už do léta co budu dělat motoolej anebo ještě včil? Asi tam bude ještě olej z výroby. LOL.
Záleží na tobě. Hlavně je potřeba tu starou srágotu pořádně zahřát. Trvá to dýl než motoru. Tak 60km a nejlépe město/dálnice.
Skvělý. Moc dík, vážně si toho vážím.
Dřív jsem znal borce, co o feldě věděl taky od a do z úplně vše co šlo po slepu .. ale začal bejt nějakej divnej, začal moc chlastat a jednou se mnou projel červenou na 4 proudový křižovatce, tak jsme nějak přerušili kontakt :D
Tak super. Vše v kompletu díky dětské práci a dětské ruce
Akorát mi teda přestaly fungovat hodiny. O tom jsem věděl, jeden kablík na žlutým konektoru to dělal, akorát jak jsou ty kabely relativně tlustý, stačilo jim trošku pohnout a vše valilo. Teď jak jsem to tam rval se zase pohl zpět.
Říkal jsem si, že to je to poslední, ale teď mě to mrzí, když jsem se s tím tak trápil. Nic méně už se mi to nechce oddělávat a chtěl jsem se zeptat, jestli pokud bych oddělal volant (návod už jsem si tu našel na poradte.cz od Gumidek ) a sejmul ten spodní kryt, jestli se nějak do prostoru za budíkama dostanu? Stačí mi se tam dostat nějakou špejlí a s tím konektorem zaverglovat. Respektive prostě nějaký alternativní přístup mimo sejmutí přístrojovku.
Díky díky.
Najdeš na 100% studené spoje.
Sundej budíky a zezadu budíků musíš povolit křížové šroubky, pak matičky na 7 klíč a desku elektroniky opatrně vyjmout.
Pozor, budíky palivoměru, otáčkoměru a teploměru jsou nasunuty na trnu a držela je ta 7mička matka. Pak stačí zatlačit na ten šteftík a budík vypadne.
Proletuj všechny konektory (bílý, černý, žlutý)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.