Nejste přihlášen/a.
Nedělal bych si starosti-max to vzal ocelovým kartáčem-RU,do vrtačky nebo narozbrusu a poté odrezovaž,základovku a vrchní .Na jednom autě disky staré přes 20 let jsem "postrašil ocelákem,RU, otřel hadrem natřel modrou Hameritte (zůstala mi z jiné práce ) a kola sloužili ještě skoro deset let než na TK zjistili že tam nepatří (4,5" a já měl 5,5",ET a průměr seděl).Jinak kola byla z auta rv 1972 a auto přestalo sloužit cca 2000 (přesněji auto zaniklo 2004)
Hammerite je křehká, na auto se mi víc osvědčil Alkyton.. I když na ráfkách křehký nevadí. Ještě lepší nechat otryskat, ale zase vzhledem k ceně nových plecháčů se to moc nevyplatí, leda pro někoho kdo má známého a otryská mu to za flašku...
Na videu neřeší vnější lem ráfku, to časem rezne těsně u gumy. Ale chápu že nesundaval gumu..
Nelze určit, zda jsou OK, nebot jsi nenafotil to nejdůležitější. Tím je dosedací plocha ráfku pro patku pneu.
Směr otáčení není důležitý pro disk (ráfek), ale pro pneu. Proto by označení směru otáčení mělo být na pneu a ne na ráfku!
A právě z důvodů zachování směru otáčení není vhodné (u směrových dezénů ani možné) přehodit kolo na druhou stranu auta. Pokud přehazovat, pak vždy jen zpředu dozadu a naopak. Toto platí pro moderní radiální pneu s ocelovým kordem, starých diagonálních se to netýká.
Disky OK. Začínající korozi je vhodné vzít odrezovačem + barvou, pak se prodlouží jejich životnost/ vzhled i o několik let.
Označit kde na autě byla smysl má. Má se zachovat směr otáčení, tj pro rovnoměrné ojetí náprav gumy nepřehazovat křížem ale jen přední - zadní (i u nesměrových pneu - není to úplně jedno) U směrových to máš na gumě, u nesměrových to bez označení laik nepozná (profík podle ojetí bloků)
Nechávám si to dělat od minulého roku v servisu , k vůlu vyvážení a dotažení na nm. Až si koupím kvalitní nm za 3k , tak si to udělám klidně sám (vím, že se dá sehnat za 600):D. Ale stejně bych tam musel tak i tak jet občas na vyvážení.
Děkuji chlapi , vím , že je tam šipečka směru rotace
Momentový klíč nahradíš třeba mincířem, např. 90 Nm je síla 9 kg na metru, tj. když máš půlmetrový klíč, tak na jeho konci mincířem zatáhneš silou 18 kg. Nebo na klíč vodorovně pověsíš kýbl s 18 litrama vody... Použitelný momenták seženeš kolem tisícovky, ty za 3k už jsou přesné s kalibrací.. Navíc přesnost si snadno ověříš tim mincířem nebo zátěží (např. balík cukru má 10 kg, na metrový páce nastavíš na klíči 100 Nm a mělo by to sedět s procvaknutím klíče (9,5 kg udrží, lehce přidáš zátěž na 10,5 kg a to už procvakne = je OK)
Šrouby kol navíc není problém dotahovat s citem ručně.. Je to menší zlo než když ti to v servisu dorvou rázovým utahovákem, pak nejen nejde povolit, ale hlavně se časem trhají štefty...
Vyvážit běžně stačí při montáži pneu na ráfek a pak jen když vibrujou kola. Preventivně každou chvíli kontrolovat je celkem zbytečný...
V servisu mi to dotahují právě tím rázovým a taky se mi to moc nezdá no :D Není to špatnej servis..
Po své zkušenosti jsou jen dvě možnosti:
1) rezavé vydrží ještě další 3-6 sezon - občas to horší oškrábat a stříknout hlavně mimo sezonu na skladování WD40 mazivem
2) nechat opískovat a nalakovat - "tryskání pískování" mi nabízel pán z Bučovic za 100,- kus.
Já si myslel své a několik týdnů disky šmirgloval, kartáčoval, stříkal pozinkem a lakem - po roce je stav zase bídný... - NEMÁ SMYSL TO ŘEŠIT!
Zdravím vás @K2 .
To jste byl jistě rád, že jsem vás tak dlouho neobtěžoval svými komentáři. Jsem rád, že jste si všiml nicneříkajících částí a termínů (tj. buď neřešit nebo udělat pořádně a ne svépomocí se šmirglem v ruce).
Pro vaši informaci - kupoval jsem si auta od r. 1998. Každé tak na 2-4 roky (staré levné ojetiny), často fordy. Je asi každému nerejpalovi jasné, že vůz bydrží podle toho, jak se k němu majitel chová a kolik toho najezdí.
Pokud rez nebude ošetřovat vůbec, může na místech proreznout tak, že při drcnutí auta do díry či přejezdu přes obrubník může disk deformovat. Doufám, že si nepředstavíte urvané kolo - jen prostě začne házet a nemusí jít vyvážit.
Můj názor - nikoliv studie - tedy je, že při častých jízdách v soli s kombinací teplou garáží za bídné 3 roky může dojít k takovému poškození korozí, že se disk může nárazem poškodit a bude jej nutné vyměnit. Osobní zkušenost mám právě s jedním Forďáckým diskem kolem roku 2006. Ke zmíněnému poškození by jistě nedošlo, pokud by disk nebyl shnilý. Bohužel vám nemůžu poslat fotku onoho disku - šel ještě ten rok do kovošrotu a já si ho nevyfotil.
Z kolika rezatymi disky mate zkusenost, ze pisete, ze vydrzi 3-6 sezon? Jak jste vlastne k tem cislum dosel? Experimet, zkoumani, statisticky pruzkum?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.