Nejste přihlášen/a.
Já s milionenm kilometrů /moskvič, lada, vw, toyota, škoda + jawety babety jawy cezety betky piagggio yamaha honda / dávám lepší gumy stejne značky i dezenu vždy na obě nápravy, má to své kouzlo a je to i prakticke
Takze kdyz se Vam pneu na hnane naprave sjedou, tak vyhodite vsechny 4 a jdete pro novou sadu? Co je na tom prakticke a jake je v tom kouzlo?
@milancukrar:hlidate jak? Rovnomerne -mysleno "mezi napravama" se pri trose predstavivosti mohou sjizdet snad u nejake permanentni 4x4 (a to kdovi jestli).
Prostě pravidelně prohazujete pneumatiky mezi nápravama. Tím zajistíte víceméně stejné opotřebení. Pokud je na konci životnosti jeden z párů, tak ten druhý už je na tom +- podobně a jsou na vyhození všechny.
Několikrát za rok kouknu na stav pneumatik a reaguji podle stavu. Při přezouvání zimní - letní vždy změřím šuplérou, popíšu kde byla a příští rok přehodím, pokud je třeba. Nejvíce se sjíždějí přední, páč nejvíce trpí. Nakonec životnosti, jestli je rozdíl 1mm neřeším, koupím nové 4x páč na to mám. Za rok najedu 12-13tisíc. Letos tedy méně, páč sádra a Covid nedovolí jezdit po ČR A Slovensko.
Když mám na opičku, musím mít i na banány.
@milancukrar+nigi:
Takze dle Vaseho popisu davate lepsi gumy vzdy na hnanou napravu.
K opicce gratuluji, ja chtel vzdycky psa, na chov exotickych zvirat moc nejsem.
K jadru me otazky: "xenofob" napsal, ze lepsi gumy dava vzdy na obe napravy. Pominu-li, ze lepsi je druhy stupen pridavneho jmena, tedy nic jako 4 nove (nebo jakekoliv) gumy kde oba pary jsou lepsi logicky neexistuje (protoze jsou stejne, nikoliv lepsi), ze motorka nema napravu a ze zrovna u moto je postup "stejna znacka i dezen na obe kola" diskutabilni, tak je cely jeho prispevek v jadru tvrzeni nesmyslny.
Bohuzel 2 lide si to ocividne nemysleli a diky hodnoceni se tak "vyhoupnul" do cela diskuze. Skoda.
Gene, naprosto správě jste to uhodl. Vždy dopředu lepší, abych zatočil či zabrzdil. A je jedno, kde mám pohon. Páč u Š120 třeba hrabu do kopce, ale zatočím..
Milane, dej si dopředu zimní, dozadu letní a jdi si zabruslit na sníh, pak zjistíš že to sice začne zatáčet nebo brzdit, ale hned potom tě předběhne zadek... Ano přední kola brzdí víc než zadní, ale pokud u toho je auto nestabilní tak ti to je na nic a zastavíš později než když máš lepší gumy vzadu.. Ale pokud máš 4 stejný gumy a rozdíl ve vzorku je malý, tak je to jedno. Taky dávám vyšší vzorek na hannou nápravu, ale nikdy bych nedal dozadu starou gumu s 5mm a dopředu novou (i když tuhle kombinaci bych nedal ani opačně)...
@asd1 a nestačí u toho, když vás začne předjíždět zadel s letníma kolama šlápnout na plyn, aby zimní na hnaný vpředu zabraly a srovnaly to?
Ano stačí a k tomu kontra... Ovšem jen pokud máš kam jet, pokud tam bude překážka tak to bude a) kontra + lehce plyn = vemeš to čelně ale ve velký rychlosti b) budeš brzdit ale půjdeš do hodin = vezmeš to v menší rychlosti a je otázka jestli bokem, zadkem, druhým bokem nebo zase čelně..
A vepředu zimní vzadu letní - to je na klouzavým tak přetáčivý, že se to rovnat moc nedá, rozhodně to nezvládne běžný řidič (ten na 99% přetočí do ztráty kontroly nad vozem)
A ten smyk klidný řidič dostane hlavně při náhlé potřebě brzdit v táhlý zatáčce když se před nim nim něco semele...
Jednoduše mám za to, že mít jakési starší ojeté zimáky kdy dvě gumy jsou pod 4mm tak je sundám, druhý dvě mají ještě 5mm tak je nechám a k tomu pořídim dvě nový - to dobrý nápad neni. Ušetří se 3k a z auta to udělá silně přetáčivou zákeřnost...
asd, proč bych to dělal, mám již léta na to abych dojel kam potřebuji. I bez smyku. Za mlada, to bylo něco jiného, to se dělali smyky z hlouposti, když nebyly zimní pneušky povinné. I přesto se na celoročních letních, bez přehazování dalo jezdit normálně. Bez smyku. Samozřejmě že se smyk stane i na nových zimních, když to řidič přežene. Ale to je o řidiči, nikoliv o pneumatikách.
Jsem přesvědčen že i Vy, klidně na letních, projedete hory bez problémů.
Je to věčné téma, kde se lidé neshodnou. Na škole smyku nám školitel říkal, že u předokolky se má lepší guma dát na zadní nápravu, abyste měla menší šanci, ze vám ustřelí zadek. A dává to smysl... Lepší gumu na předek bych dal, pokud bych žil v místech, kde je častěji sníh a potřeba jistěšího záběru na sněhu.
Zajímavý školitel... a mohu vědět, co pan školitel tedy radí, když Vám ustřelí předek, když už máte lepší gumy vzadu? S ustřelenou ,,prd*lí´´ si naše generace odkojená na Š105-120 vcelku poradí, ale fakt mě zajímá, jak tedy řešíte, když Vám uletí předek a mažete čumákem do lesa?
P.Promone-je to jednoduché-zadní,tedy přetáčivý jde sice vybrat,když je prostor,místo a čas,pkd ne jdete na ten strom bokem což je horší než opačný,tedy nedotáčivý smyk-ten sice asi moc vybrat nelze ,ale je lepší (tím víc u soudobých aut) jít na ten pomyslný strom předkem auta.Takhle to vidí všichni, co doporučují lepší na zadek!
osobně dávám raději lepší na předek.
Je to skutečně téma, kde jsou dva tábory, kdy každý má svou pravdu - podobně jako vyřazování kvaltu a pod. Nicméně k věci - já osobně nazouvám u předohrabu lepší gumy vždy na předek. Jednak mám lepší trakci při prohrabávání se sněhem, ale hlavně - když už něco ustřelí, já osobně zvládám smyk na zadní nápravu podstatně lépe, než když ustřelí předek - tam už s tím nejde moc dělat (krom intenzivního modlení )
Čistě můj vlastní názor, daný více jak 1 milionem najetých km na osobácích počínaje Š-1000MB přes např. Š-1203, Š-120, Ford Taunus, Opel Ascona, Š Favorit a Felicia, Fiat Marea a konče (zatím) Dácií Logan: Lepší gumy vždy na hnanou nápravu.
PS: I Mercedes, BMW a Trabant by se v seznamu krátkodobě našly.
Mícháte tu dohromady dvě situace - pořídí se 4 nový gumy a pak se přehazujou ta míň ojeté na hnanou nápravu (obvykle předek) = stejný gumy a rozdíl ve vzorku tak milimetr = Rozdíl ve vlastnostech malý a v krizovce to je ještě čitelné (předokolka je obecně nedotáčivá a přetáčivý smyk nebude až tak výrazný, tj. auto bude místo silně nedotáčivého mírně nedotáčivé nebo neutrální)
Ovšem 4 roky starý zimáky se vzorkem 4mm na jedný nápravě a k tomu pořídit na druhou nápravu nový zimáky s 8mm vzorkem je už rozdíl ve vlastnostech velký, horší pneu vepředu = nedotáčivost ze zvýrazní; horší pneu vzadu = auto se změní na silně přetáčivé. Horší pneu vzadu bude jak stará Schade kde se v zatáčce silně duplo na brzdu a okamžitě to šlo do hodin. A ano jak už tu padlo, na srovnání přetáčivého smyku potřebuješ prostor protože u toho nemůžeš brzdit, pokud jedeš 80 kmh v táhlý zatáčce, tak auto srovnáš minimálně po hooodně metrech... Aneb v krizovce pokud nebudeš mít 200m volný silnice tak je velký problém nevybourat se a nejspíš to nebude čelně ale bokem..
Pro představu si dejte dopředu zimní, dozadu letní a jeďte si zabruslit na zasněžený letiště - jak šahneš na brzdu tak tě prdel předběhne..
V každým případě je lepší nedotáčivě vyjet rovně a napálit čelně, než se přetočit a napálit to bokem..
Shrnuto: Nové a staré zimní není dobré míchat. Vem nově všechny 4. Šetřit na gumách není šetření na správném místě... Ty starý "ještě dobrý" předpokládám něco pár let starýho ojetýho pod 5 mm..
Každý máme svůj názor a odbornost, páč každý z náj již něco najel. Dávat na zimu "...starý zimáky se vzorkem 4mm na jedný nápravě a k tomu pořídit na druhou nápravu nový zimáky s 8mm vzorkem..."
je nesmysl, páč 4mm patří do sběrného dvora, nikoliv na silnici, nebo dojet v létě . Osobně nejezdím na smyk, takže mne nedotočí, ani nepřetočí.
4mm je legální zimní pneu a na silnici může
Smyk nedostanu je odvážný tvrzení - sice tak nejezdíš, ale pokud se něco semele tak na něj dojde i když nechceš. Vyběhne srnka, auto před tebou dostane hodiny a zastaví uprostřed silnice, na dálnici někomu ulítne kolo a budeš se mu vyhýbat, někdo ti nedá přednost, vyjede ze zatáčky do protisměru a musíš rychle uhnout...
asd1: i v CZ je (za jistych okolnosti) legalni pneu pod 4mm. Dokazu si predstavit i casti republiky, kde "okolnosti nelegalnosti" nenastanou nikdy, nebo max par dni v roce...
gene, já vím, že Vám ležím v žaludku, ale když to přečtete pozorně, tak si čtete, že jsem napsal.
nebo dojet v létě
Jsou i tací, co nepotřebují v limě zimní, ale to ja na jiný případ.
@asd1 minimální vzorek je u nás 1,6 mm, lhostejno, jestli u letní nebo zimní gumy. Minulou zimu například v Praze nebyl sníh vůbec, ani jeden den. Zimáky tak nemusely mít ty 4 mm, které jsou povinné jen na sněhu ledě, nebo když se dá očekávat...
@milancukrar: Mýlíte se, Milane. Neležíte mi v žaludku. Naopak - řekl bych, že vás mám víceméně rád. Ale vadí mi vaše špatné rady. Bohužel cítíte potřebu vyjadřovat se a radit i v tématech, o kterých nic nevíte, a vaše "rady" jsou pak nejen špatné, ale i škodlivé. Chtělo by to více soudnosti...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.