Nejste přihlášen/a.
Ahoj lidi,
už delší dobu se potýkám s takovým problémem. Od levýho zadní kola je slyšet uplně brutální pískání...ono to možná není ani pískání ale takovej pazvuk jako kdyby o sebe třely dva kovy. Nejdřív jsem si myslel, že by mohla viset ručka, tak jsem sundal kolo, celý to promazal včetně pístku, párkrát jsem bouch palicou do krytu kotouče a ještě do brzdiče, protože mi přišlo, že ne uplně hladce ten kotouč šel. No a i když ručka nevisí a kotouč šel hladce...problém přetrval.
A teď moje poznatky. Ložisko taky přišlo v uvahu, ale to bych asi vynechal, protože v momentě kdy sešlápnu brzdu tak ten zvuk ihned předstane po celou dobu co tu brzdu držím a brzdím. Dělá to cca po 15km a příjde mi, že když je levotočivá táhlá zatáčka do které stačí jen sundat nohu z plynu, tak se to ozývá víc a naopak když doprava tak míň a nebo vůbec.
A nejvíc zajimavá věc - když jsem v létě jel na wapku a prostě jsem vzal tu pistoli a vzal jsem ti celý kolo, podběhy a hlavně jsem to stříkal na ty brzdy...tak to přestalo na nějakou dobu...třeba tak na 30km.
Jinak jsem to zkoušel i stříknout čističem brzd. Nepomohlo. A teď mi příjde, že když je chladněji tak to nedělá po 15km jak v létě ale po 30km se to začne ozývat.
Ještě je dobrý zmínit, že na zadku jsou komplet měněný kotouče, destičky, včetně prachovek na obou stranách a dělá to jen ta levá. Help.
Jistě, dělal jsem to všechno poctivě. No občas když to stálo tak 3 dny i v létě, tak když jsem odbrzdil ručku a zařadil zpátečku a vycouval z řadky tak při tom prvním pohybu kol bylo slyšet takový lupnutí, jako kdyby tam právě něco bylo zatuhlý a silou to trochu povolilo.
Samozřejmě to může být i to ložisko, ale to si myslím, že by pískalo pořád i když sešlápnu brzdu, ale při brzdění to přestane. Jinak kolo je trochu teplejší oproti ostatním pocitově. Ale vřelé není.
Dabel to jsou perly..
Hřát při jízdě se může i od ložiska
Odpoj lanovod ručky a jezdi - to myslíš vážně? Pokud mu vyteče brzdovka tak mu bude brzdit jediný kolo I přes dva okruhy - prošlápneš trubku, párkrát zabrzdíš a máš prázdnou nádobku = selže i druhý okruh a máš jen ručku. Odpojenou
Vadný ložisko vůli mít nemusí, a případná vůle může být i v zavěšení kola a ne jen v ložisku.
Křivá dosedací plocha kotouče - brzda by kopala do pedálu nebo dělala binec v rytmu otáčení kola ale nepískala tak jak popisuje...
Aspoň ten krycí plech ujde...
(Ložisko je pravděpodobný)
PS Desky od ATE nedoporučuju, hlavně po projetí v soli když to den stojí tak pak na první zabrždění skoro nebrzdí (asi něco v obložení tvoží se solí klouzavou vrstvu - jsem si myslel že mi odešel posilovač Navíc je tvrdý a žere kotouče... TRW nebo Textar jsou mnohem lepší.
Ne, že shnilou trubku prošlápne hned potom co vyjede s odpojenou ručkou a začne sjíždět serpošky
Hlavně nevidim smysl toho odpojení lanovodu, tím dosáhne čeho? Stačí se podívat na polohu páky na třmenu nebo zatočit kolem jestli jde lehce...
Ruplý lanko pozná hned. Zatuhlej lanovod se vrací ztuha = ručka furt přibržďuje, ale pokud zatáhneš tak brzdí. Ověří to na heveru zatočením s kolem jestli odbrzdí. Odpojovat ručku a jet se projet je pííííííp (pokud nemáš privátní okruh).Od tebe bych takovou hovadinu nečekal, to rada jak od Jarbkay
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.