Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Po výměně kapilny v okruhu se po dojezdu kouřilo z mot. a voda vyprskla -FELICIA

Od: sedon* odpovědí: 15 změna:

Ahoj, už zase tu jsem s feldou.

Dneska odpoledne jsem odpojil spodní trubku z chladiče a nechal vytéct vodu. Byla tam jen na malý čas voda z kohoutku. Dál jsem nic neodpojoval, ani jsem neprotáčel motor, aby vychrstl zbytek.

Dolil jsem G48 ready 3 litry Fridex , modrou, jako vždy. Dojel jsem domu asi 10 KM, vypl motor a teď vidím, jak se z kapoty kouří. Voda vyhrstla a trošku unikala i z te trubice, co jsem odpojoval kolem O - kroužku.

Je to jen zavzdušněný, ne? Voda je v nádrži u rysky max. Už se mi to jednou stalo před rokem, po čase se z toho vyklubala hlava motoru.

Ale teď? Předpokládám jen vzduch v oběhu. Mělo by se to přes ventil ustálit, ne? Nebo mám s tím něco udělat?

Mockrát díky.

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sedon*

Hodnoty na teploměru byly v pohodě.

Tehdá jak byl ten podobnej problém ukazoval maximálku.

 

asd1

0x

jmjm.cz/...

Plnění systému - dva druhy termostatu..

 


0x

U plastových termostatů roky 96 a vejš musíš vyndat čidlo teploty. (Je u víka ventilů a vede k němu horní tlustá hadice s chladiče).

Pozor na správné uložení O kroužku na čidlo a pak to celé zpět do domku termostatu a zajistit závlačkou.

Neodvzdušnil jsi to, tak ti to prsklo.

...

U kovových termostatů je na talířku nýtek pro odvzdušnění a tam se to odvzdušní samo (jen musíš čekat a hlídat). Ne hned vyrazit 10km...

sedon*

Čidlo teploty jsem myslel že je dole na chladiči. Je hned vedle ten nejnižší trubky chlad okruhu.

sedon*

Aha kecám. To je čidlo sepnutí sahary. Ou.

dole je jen termospínač. Spíná kontaktem ovládaným bimetalovým páskem mechanicky saharu/větrák.

nahoře je čidlo teploty na termostatu pro budík a ECU motoru (dvě čidla v jednom pouzdru).

U starých modelů BMM s hliníkovým termostatem je čidlo ECU zezadu sání svodů a na termostatu je mosazné čidlo pro budík. Stejné pro Favorita.

sedon*
Už to je v pohode. Stalo se to jen jednou. Dekuju. Do priste vim, že s tím hned nemám jet přes půl města. A díky za užitečné odkazy a informace.

 


0x
Klidně to múže udèlat seklej termostat

 


0x

Je to blbost. Ale dotáhl jste pořádně víčko od nádržky? Pokud výčko není dotažený dokonce tlačí to vodu ven.


doplněno 10.10.20 12:08:

A spíš bych to viděl na to víčko než termostat. Že by najednou odešel termostat či čidlo po dolití? to se mi nezdá.

karhak, dělal novou náplň a zavzdušnil to.

sedon*

No a jak se tomu příště vyhnout? Mám kovovej termostat. Nechat to na volnoběhu, než sepne druhej okruh s otevřeným víčkem o nádrže?

sedon*
11.10.20 09:17

Díky.

sedon*

Sakra ta felicie je tak primitivní stroj a pořád se v tom nevyznám. Kdybych věděl, že si tohle auto tak oblíbím, ale budu na tom co chvíle něco řešit, tak byh šel na automechanika.

sedon*

Ostatně já jsem vždycky měl za to a říkalo mi to i víc lidí, že odvzdušňovací funkci má při i to víčko o nádržky. Ale když teď o tom přemýšlím, je to asi blbost.

Víčko samoodvzdušní, ale né tak velký zavzdušnění. To už je na něj moc. Takovou velkou vzduchovou kapsu prostě nedá. Odvzdušňuje pomalu.

U kovových termostatů je na samotném talířku termostatu kovový nýtek, přes který jde vzduch pryč.

Naleješ kapalinu po MIN a MAX. Zavřeš víčku a promačkáš horní hadici. Pak víčko otevřeš a nastartuješ. Necháš na volnoběh ohřát motor a čekáš, až otevře termostat (horní hadice skokově zteplá, jak do ní vletí voda. Zároveň hlídáš nádobku, protože v ten moment ztratí hodně vody. Tu ztrátu doleješ na MIN a MAX (nikdy se neleje na MAX!). A se správnou hladinou čekáš do sepnutí ventilátoru.

Musíš kontrolovat i cirkulaci vody, zda tou horní hadičkou do nádobky přičůrává voda.

Otevřeš si víčko (opatrně) a koukáš dovnitř, zda voda obíhá!

Pak teprve necháš schládnout motor, povolíš víčko a naposled skontroluješ hladinu na MIN a MAX zastudena.

Pak teprv můžeš jezdit. Jinak díky vzduchové kapse přehřeješ hlavu a foukne ti těsnění motoru pod hlavou.

U kovových termostatů se často ta přepadová malá hadička ucpávala, tak jí zkus i profouknout a nebo jen sleduj, zda voda do nádobky přitéká (jen, když je termostat horkou vodou otevřený, tak koluje).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]