Nejste přihlášen/a.
Ahoj, už zase tu jsem s feldou.
Dneska odpoledne jsem odpojil spodní trubku z chladiče a nechal vytéct vodu. Byla tam jen na malý čas voda z kohoutku. Dál jsem nic neodpojoval, ani jsem neprotáčel motor, aby vychrstl zbytek.
Dolil jsem G48 ready 3 litry Fridex , modrou, jako vždy. Dojel jsem domu asi 10 KM, vypl motor a teď vidím, jak se z kapoty kouří. Voda vyhrstla a trošku unikala i z te trubice, co jsem odpojoval kolem O - kroužku.
Je to jen zavzdušněný, ne? Voda je v nádrži u rysky max. Už se mi to jednou stalo před rokem, po čase se z toho vyklubala hlava motoru.
Ale teď? Předpokládám jen vzduch v oběhu. Mělo by se to přes ventil ustálit, ne? Nebo mám s tím něco udělat?
Mockrát díky.
U plastových termostatů roky 96 a vejš musíš vyndat čidlo teploty. (Je u víka ventilů a vede k němu horní tlustá hadice s chladiče).
Pozor na správné uložení O kroužku na čidlo a pak to celé zpět do domku termostatu a zajistit závlačkou.
Neodvzdušnil jsi to, tak ti to prsklo.
...
U kovových termostatů je na talířku nýtek pro odvzdušnění a tam se to odvzdušní samo (jen musíš čekat a hlídat). Ne hned vyrazit 10km...
Čidlo teploty jsem myslel že je dole na chladiči. Je hned vedle ten nejnižší trubky chlad okruhu.
dole je jen termospínač. Spíná kontaktem ovládaným bimetalovým páskem mechanicky saharu/větrák.
nahoře je čidlo teploty na termostatu pro budík a ECU motoru (dvě čidla v jednom pouzdru).
U starých modelů BMM s hliníkovým termostatem je čidlo ECU zezadu sání svodů a na termostatu je mosazné čidlo pro budík. Stejné pro Favorita.
Je to blbost. Ale dotáhl jste pořádně víčko od nádržky? Pokud výčko není dotažený dokonce tlačí to vodu ven.
A spíš bych to viděl na to víčko než termostat. Že by najednou odešel termostat či čidlo po dolití? to se mi nezdá.
No a jak se tomu příště vyhnout? Mám kovovej termostat. Nechat to na volnoběhu, než sepne druhej okruh s otevřeným víčkem o nádrže?
Sakra ta felicie je tak primitivní stroj a pořád se v tom nevyznám. Kdybych věděl, že si tohle auto tak oblíbím, ale budu na tom co chvíle něco řešit, tak byh šel na automechanika.
Ostatně já jsem vždycky měl za to a říkalo mi to i víc lidí, že odvzdušňovací funkci má při i to víčko o nádržky. Ale když teď o tom přemýšlím, je to asi blbost.
Víčko samoodvzdušní, ale né tak velký zavzdušnění. To už je na něj moc. Takovou velkou vzduchovou kapsu prostě nedá. Odvzdušňuje pomalu.
U kovových termostatů je na samotném talířku termostatu kovový nýtek, přes který jde vzduch pryč.
Naleješ kapalinu po MIN a MAX. Zavřeš víčku a promačkáš horní hadici. Pak víčko otevřeš a nastartuješ. Necháš na volnoběh ohřát motor a čekáš, až otevře termostat (horní hadice skokově zteplá, jak do ní vletí voda. Zároveň hlídáš nádobku, protože v ten moment ztratí hodně vody. Tu ztrátu doleješ na MIN a MAX (nikdy se neleje na MAX!). A se správnou hladinou čekáš do sepnutí ventilátoru.
Musíš kontrolovat i cirkulaci vody, zda tou horní hadičkou do nádobky přičůrává voda.
Otevřeš si víčko (opatrně) a koukáš dovnitř, zda voda obíhá!
Pak teprve necháš schládnout motor, povolíš víčko a naposled skontroluješ hladinu na MIN a MAX zastudena.
Pak teprv můžeš jezdit. Jinak díky vzduchové kapse přehřeješ hlavu a foukne ti těsnění motoru pod hlavou.
U kovových termostatů se často ta přepadová malá hadička ucpávala, tak jí zkus i profouknout a nebo jen sleduj, zda voda do nádobky přitéká (jen, když je termostat horkou vodou otevřený, tak koluje).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.