Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skučení od rozvodů

Od: dejv111* odpovědí: 6 změna:

Ahoj, měnil jsem rozvody na Citroenu Xsara 1.4i. Měnil jsem vše - řemen, pumpu i napínací kladku, která je zde manuální (byla to sada od SNR). Vačková hřídel a klikovka jsou spasované dobře dle kontrolních otvorů v řemenici vačky a setrváku. Ventily jsem seřídil. Napnutí řemene tak nějak na cit (mezi prsty) - nemám přístoj, co měří jakési SEEMy. A teď problém:Na volnoběh je slyšet takové jakoby skučení (kňourání) a až po zahřátí motoru se z prostoru rozvodů ozývá od asi 2400 otáček stupňující se hučení (pískání) podobné zvuku Tatry 148 (jen pro přirovnání) slyšitelné z kabiny. V příloze posílám zvuk u rozvodů na volnoběh (studený motor). Omluvte kvalitu, je nevalná, ale myslím, že to hlavní tam trochu slyšet je. Prosím Vás mechaniky, co je špatně? Je řemen málo napnutý nebo naopak moc? Mezi prsty ho otočím o víc jak 90° (což by podle návodů mělo znamenat málo napnuté). A po zahřátí je slyšet jako by řemen při přidání plynu z volnoběhu lehce o něco škrtnul na zlomek sekundy a pak ten zvuk zmizí. Nevím, jak to lépe popsat.

Co prosím Vás tipujete, že je špatně?

Děkuji za odpovědi.


rozvody xsara.ogg1.11 MB

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Problém nemusi bejt v tom jak si to udělal ale múže to bejt klidně výrobcem ty sady
Už sem se setkal stim že sady od některých výrobcú po montáži prostě vydavaj divný zvuky bud se ozejvá řemen nebo náká kladka
Osobně preferuju rozvody od INA nebo Bosch

 


2x

Taky se mi ozýval divný zvuk od čerstvě vyměněných rozvodů a nakonec to bylo ložisko alternátoru. Ale fakt to připadalo jako od rozvodů a začalo to pár týdnů po výměně.

 


2x

Tohle se řešilo na peugeot klubu kde jsou stejné motory, a tanhle kňouravý zvuk na volnoběh tam popisuje skoro každý kdo má motor z řady TU. Je to normální, někomu to dělá víc někomu míň, někdo tvrdí že to dělá kryt pod ventilovým výkem a jeho rezonance. Ostatně stačí trošku zvednout otáčky motoru a ten zvuk zmizí.

Co se týká zbytku dotazu a pískání při zvýšených otáčkách, zkuste sundat řemen alternátoru jestli to přestane.

dejv111neprihl

Díky všem za komentáře. Pravdou je, a to jsem zapomněl zmínit, že jsem zároveň s rozvody instaloval jiny (repasovany) alternátor, takže je možné, že to dělá on. Teď jsme s rodinou najeli za víkend cca 360 km a zatím je vše v pořádku, tak se uvidí dál. Ale nerad bych, aby mě auto časem někde nechalo.

 

jenda2*

0x
Remen nesmi jit otocit na 90 stupnu. To je uz volny.
dejv111neprihl

Díky jendo za odpověď. No jo, ale každý máme jinou sílu v prstech, co pak? Myslím tu otázku vážně. Valibuk, co má sílu v prstech, tak otočí i ocelovou pásovinou, ale střízlík ne. Já jen sakra nechápu, proč výrobci řemenů neuvádí správné napnutí pomocí frekvence zvuku. Řemen je po probrnknutí krásně slyšet (jak struna) a bylo by to neuvěřitelně přesně měřitelné i s pitomým chytrým telefonem nebo ladičkou. Možná si dám tu práci a řemen raději dopnu. Ale zas tak volný mi nepřipadá. Ta delší strana, kde se měří napnutí, neplandá, ani nevibruje.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]