Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dolití chladící kapaliny po výměně vodní pumpy

Od: dejv111* odpovědí: 8 změna:

Ahoj rádci,

rád bych měl jasno, jak se dostane voda do bloku motoru při výměně vodní pumpy? Když přeci doliji vodu přes expanzní nádobu, neměla by dojít dál než k mechanickému termostatu, který je ve studeném stavu zavřený. Nad termostatem jsem objevil šroub. Je tento určený k dolití vody do bloku nebo se to řeší jinak? Jak prosím Vás? Jak vodu dostat do bloku?

Díky za odpovědi.

PS: Auto Citroen Xsara 1.4i, 55kW

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x
Tak v termostatu máš malinkou díru, aby mohla voda kolovat a ohřívat termostat, aby měl aktuální teplotu vody. Když naleješ vodu přes expanzku, tak koluje i "na druhou stranu". Tedy naplní se chladič a pak to skrz něj teče do bloku. Správně by u toho měl být otevřený odvzdušňovací ventil (většinou bývá na hadici pro výměník do kabiny).
Já vždy otevřu ventil, leju vodu do expanzky a mačkám přitom hadice u chladiče, voda se celkem rychle dostane kam má. Až poteče skrz ventil, uzavřít. Pak už jen jezdit a když motor vychladne, tak dolít na rysku, po cca 50km už se bubliny dostanou pryč a hladina je ustálená.

 


3x
Xsara má 3 odvzdušňováky. Při dolévání všechny otevřeš a leješ. Jeden je na chladiči. Jeden na trubkách topení vlevo a jeden před termostatem. První voda se ti objeví na chladiči pak ten odvzdušňovák na chladiči zavři a lej dál až ti začne téct nad termostatem. Tím máš vodu v motoru vyřešenou. Zavři šroub na motoru. Nalej další vodu a nastaruj. Pak dolej ještě další vodu než se objeví na trubkách topení. Zavři to chvíli nech motor běžet aby se vyhnaly bubliny a pak můžeš už otevřít jen ten na trubkách topení a dolít dokud bude utíkat vzduch. Chcípni motor a tak za hodinku zkontroluj ještě ten šroub u termostatu jestli z toho nejde vzduch. Už by ale neměl.
Počítej s tím, že po první jízdě trochu vody vyteče přepadem pod zátkou. To je normální protože teplá voda má větší objem než studená. Po týdnu ještě jednou odvzdušňováky při běhu motoru na volnoběh povol kdyby někde zůstala bublina. Samozřejmě dokud je voda studená. At se neopaříš.
Francouzi jsou vyhlášení tím, že ráno se dělá z dílů jednoho dodavatele a odpoledne přijede jiný kamion a jede se z jiných. Některý chladiče nemají odvzdušňovák tak nepanikař pokud ho nenajdeš.

Ještě doplním správně napsaný postup pro motory řady TU od PSA (a nejen ty)-sehnat pokud si kdo toto dělá na uatech sám ,originál přípravek na odvzdušnění.V podstatě stačí PET láhev s uřezaným dnem,která se utěsní do chladiče. .Pak se naleje vodou a viz posutp pTotaka. ještě osobní postřeh-nechám to vrčet až do otevření termostatu +cca 3-5 minut pak je vše OK.přípravek vyjmu a kapaliny nechám vyteci,odsji a...jen pak po další jízdě kontrola a případné dolití chladicí směsi či jen vody.A ještě,topení na to nemá vliv,kapalina u těchto motorů proudí neustále topením,otevřením se otevře jen klapka a vzduch pak proudí přímo přes výměník.

dejv111neprihl

Díky za skvělý návod! Já mám díly asi odpoledni směny, protože odvzdušňovák na chladiči nemám.

Měl jsem dvě xsary asi měsíc od sebe a chladiče ani navzájem nepasovaly. Byly i jiné trubky k bloku.

 


2x

Voda tam nateče "z druhé strany". Problém je, že před termostatem vytvoří vzduchovou kapsu.

Třeba u Felicie a Fabie MPi 8v se v dílenské příručce píše, pro plnění vyjmout na chvilku z termostatu čidlo teploty. Dírou se odvzdušní a voda může dojít až po čidlo k termostatu bez překážek.

Jak termostat poprvé otevře, tak se to odvzdušní samo. Jen je potřeba mít povolené víčko (jinak se udělá větší tlak páry a hrozí opaření). Hlavně do doby odvzdušnění nejezdit. Vzduchoivé kapsy fungují jako izolant a nechladil by se správně blok motoru a vložky.

Většina aut to má podobně.


doplněno 26.09.20 09:07:

V servisech se u dnešních aut hojně užívá pro rychlost plnění vakuová plnička, kdy se systém chlazení přes expanzku odvakuuje podobně jako u klimy a pak se nechá přirozeně hadicí nasát nová kapalina.

Vypouštění je stejné přirozenou cestou sundání hadice nebo vypouštáku u chladiče.


doplněno 26.09.20 09:08:

Sada:

google.com/...

dejv111neprihl

Zajímavá věcička...

U aut s doběhovými čerpadýlky, tlumiči nebo bypassy je to i skoro nutnost na dokonalé odvzdušnění.

Stačí mít tohle a kompresor na dílně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]