Nejste přihlášen/a.
Golf IV - 1999, 1,9 TDi, najeto 130K +/-
Cena cca 35 tisic.
Pořídit, či nikoliv? Je na něm docela proinvestováno, jen olej a rozvody bude třeba vyměnit a možná seřídit vstřiky.
Jen mě zarazila cena povinného ručení - cca 9 tisíc (nemám žádné bonusy).
Golf 1.9 TDI z roku 1999 nemá najeto 130 000 km. Tedy alespoň ne takový, který se prodává veřejně a za 35 000 Kč.
Co zkontrolovat, to píše už @dabel. "vyskakana prorezlá mrcha" to dost možná bude, ale nemusí nutně být. Ke klouzající spojce bych přidala ještě dvouhmotový setrvačník - neměl by klepat, neměl by vydávat žádné pazvuky ani při startu, ani při vypnutí motoru. Výměna spojky + setrvačníku je cenově ošemetná záležitost, na které se moc neshodují ani servisy, ani zákazníci, někdo tvrdí do 10 000, dalšímu se zdá v pohodě i 20. Prostě vybírat hlavou a ne očima, případně vzít s sebou někoho znalejšího problematiky, pak by to snad mělo být v pohodě.
Trochu mi chybí informace, který TDI to je. To cenu taky ovlivňuje, AHF a AFN motory (81 kW 1.9 TDI) jsou mnohými považovány za nejlepší motor vůbec. Ke spolehlivosti - například starší 66 kW (AGR) ještě neměly turbo s variabilním náklonem lopatek (tj. odolnější), novější 66 kW (ALH) a všechny 81 kW už ano. Samostatnou kapitolou jsou první TDI-PD.
Že bude třeba seřídit vstřiky, to znamená co přesně? Že teď to špatně startuje a kouří? Nebo co je s nimi za problém?
Povinné ručení, 9000 bez bonusů ještě jde. Mladý řidič kolem dvacítky má i pojistku kolem dvacítky, starší to má holt za méně (třeba těch 9) a starší s bonusy to má skoro za desetinu (+/- 2).
Měl jsem několik 1,9tdi z těch let,venta,octávku,teď galaxy. Všechny kolem 300tkm začaly mít dlouhé starty za tepla - řekl bych,najeto 300tkm a stočeno...
Rozumím.
Kouknu na to a na všechno se zeptám. Ale asi od toho dám ruce prič
Ještě mám možnost POLO 1,4 za 25 tisíc ale něco klepe v motoru. Tak se zkusím zeptam, že bych s tím zajel k našemu technikovi, jestli se na to rychle podívá a řekl by mi.
Tak má nalítáno 260 tisíc.
Hůře chytá, mělo by se vyřešit výměnou rozvodů a seřízením předvstřiku.
Jinak vše ok, neni zrezlé nic.
Uvidíme jestli po výměně bude startovat normálně, mělo by to být ok.
@normalguy a @krtek6, to je ověřeno SOUČASNOU praxí, nebo jedna paní povídala? Já to mám totiž ověřené z letošního března, jak vypadá nejlevnější povinné ručení pro mladé řidiče, a tak bych ráda věděla, kde se stala "chyba", abych třeba mohla někomu mladému bez bonusů poradit.
@normalguy, že si někdo koupí šrot, není důvod, proč si jiný nemůže koupit rozumné auto. Golf za 35 000 skoro určitě nebude úplně bez investic, ale každý rok vrazit do servisu v průměru přes 40 000 není standardní stav.
@sparcoo, Polo, kde něco klepe v motoru, bych nebrala, pokud není s jistotou vidět, že je to jenom nějaký uvolněný kryt.
normalguy, kecáš kraviny. Mně stačí ta kritika golfa 4, nasypat do shnilotiny za šest let čtvrt milionu udělá buď tuner nebo blázen, ty jsi podle mě spíš provokatér.
Mně se to taky nelíbí, místo aby se mladí vyjezdili tak radši nejezdí, ale Daniela má pravdu, tak to bylo před několika lety a jestli si myslíš něco jiného, zkus jakékoliv porovnání online a sám uvidíš, kolik stojí pojistka na tohle staré tdičko pro osmnáctiletého začátečníka odkukoliv. Když už píšeš o ČSOB Premiant, ušetřím ti práci a najdu příklad za tebe. A teď vysvětli jak z toho uděláš slevu. ČSOB je sice jedna z dražších pojistek, zase ale rádi dávají slevu, takže se to požere.
@normalguy, to je pořád co bylo, ptala jsem se na to, co je. Není směrodatné, že po letech máte všichni pojistku v normální výši, ale jakou byste asi měli jako začátečníci dneska. Naštěstí se mě to už taky netýká, alespoň nějakou výhodu stárnutí má.
Ve screenu od @feka jsou reálné ceny tak pro osmnáctiletého, devatenáctiletého, bez dalších bonusů a slev, možná z nějakého města velikosti Příbrami nebo něčeho podobného. Taky to mohl @feka napsat celé... Věřím, že pod 20 by se to stlačit dalo, každým rokem věku je to o něco (často výrazně) méně. S dalšími připojištěními by to bylo ještě o pár tisíc dražší. Ale kdo věřit nechce, stejně neuvěří, že povinné ručení na vůz typu TDI Golf za šest tisíc je v dnešní době u první pojistky ve dvaceti utopie... Druhá věc je, že první období to bude třeba 23, druhé 15, třetí 11, čtvrté 8 a páté třeba už těch 6. Jde o čísla mnou vymyšlená, nevím, jak rychle a podle čeho to klesá, ale mezi řečí jsem se i tohle v březnu dozvěděla, že takhle šíleně vysoká je jenom první platba a pak to už docela rychle klesá. Jestli je to pravda, nebo jenom tah, jak nalákat na drahé povinné ručení, netuším. Tohle by přesně vysvětlil nějaký pojištovák, který chce radit klientovi a ne pojištovně.
@normalguy, čím víc nad tím přemýšlím, tím víc se ztotožňuji s názorem, že jde o trolling a lituji, že jsem strávila čas nějakým vysvětlováním. Používání různých jmen, používání přezdívky "normalguy", trvání na svém bez pořádného vysvětlení i přes opakované dotazy a upozornění a teď už i urážení, co víc si může troll přát. Výpočty, které poslal @feka, přibližně sedí a jsem si téměř jistá, že by se ve kterékoliv pojištovně velice dobře pobavili, až by sotva dvacetiletý s prvním autem dělal ramena, že chce slevit +/- 80 % (podle pojištovny), jinak půjde jinam. Sice je to tržní nabídka a poptávka, ale 25 a 5 se asi těžko setkají. Plné ceny, které vylezou z kalkulačky, asi nikdo neplatí, pravda, když už za sjednání online může být automaticky 20% sleva. Připomíná mi to dealery nových vozů, kde taky snad nikdo neplatí ceníkové ceny, ale když to právě k vozům připodobním, má to podobnou logiku, jako kdybych se dožadovala nové Fabie za 60 000, protože jenom ovce za ni dá ceníkových 300 tisíc. Nebo tarify mobilních operátorů, tam taky jde srazit cenu až nečekaně nízko, ale za nějakých 80 korun měsíčně asi nemůžu chtít neomezené volání a SMSky + data.
Ke Golfu, znovu zopakuji, že to vážně není standardní stav, během 6 let proinvestovat čtvrt milionu a mít z toho pořád šrot, který neproleze technickou. Samozřejmě jsem si vědoma, že se starší auto kazí, rezaví a opravy něco stojí, ale taky vím, jak vypadají auta lidí, kteří do nich masivně, ale účelně, investují. A k "lajkovu" názoru na ekodaň, jsou to jednou 3000, které už má dost aut zaplacených. Jak už jsem dopoledne psala k údajnému smradu, nevěřím, že někdo pozná AGR od ALH podle čichu. Co jsme úplně zanedbali i při výpočtu povinného ručení, jsou výkonové rozdíly mezi 1.9 TDI, 66 a 110 kW je dost rozdíl.
Navíc, bůhví, jestli vůbec nějaká pojistka a Golf existují. Tímhle tady proto končím, nemá to cenu. Já vím svoje, protože jsem se o pojištění letos v březnu zajímala a už i vím, kolik ta pojistka uzavřená v březnu nakonec je, nejen @feka mi moje postřehy částečně potvrdil, a tak trolly krmit nebudu. Původní otázka byla o něčem trochu jiném...
těch 130 tisíc km, to je od poslední výměny oleje?
kdyby to mělo 350 tisíc, řekl bych...kup to za 20 tisíc, pokud je to v dobrém technickém stavu ( na jedničkové O1 z roku 2004 mám 360 tisíc, protože jezdím jen do servisu a v neděli na sachrdort do cukrárny za rohem)
počítej 3000,- Kč za ekodan, má to EURO 2
v roce 2007 kdy si jej kupoval kamarád o rok mladší jak já (dnes 31let) za něj platil pojistku 5tis...někde je chyba...a taky mu nebylo zrovna moc let
Reálný nájezd může být klidně kolem milionu. Prostě shnilý křáp, na kterém se může kdykoliv vysypat cokoliv. Ale jestli nemáš víc peněz, tak stejně nic lepšího nevymyslíš. Snad jen ukecat slevu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.