Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Koupě VW Golf IV

Od: sparcoo* odpovědí: 31 změna:

Golf IV - 1999, 1,9 TDi, najeto 130K +/-
Cena cca 35 tisic.
Pořídit, či nikoliv? Je na něm docela proinvestováno, jen olej a rozvody bude třeba vyměnit a možná seřídit vstřiky.
Jen mě zarazila cena povinného ručení - cca 9 tisíc (nemám žádné bonusy).

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Za dvacet let najeto 130 000? Není to nějak děsně málo?

 


0x

Dvacet let stáří, To bych nebral.

 


0x
Bude to vyskakana prorezlá mrcha do který budeš investovat
Projed to nesmí tlakovat vodu,startovat na brnk za tepla i studena by měla motor by měl tahat nepadat do nouze
Spojka by neměla klouzat a brat u podlahy
Tech 35 mi připada hodně počítej pro začatek tak 10-15 tisíc okamžita investice

 

daniela1

0x

Golf 1.9 TDI z roku 1999 nemá najeto 130 000 km. Tedy alespoň ne takový, který se prodává veřejně a za 35 000 Kč.

Co zkontrolovat, to píše už @dabel. "vyskakana prorezlá mrcha" to dost možná bude, ale nemusí nutně být. Ke klouzající spojce bych přidala ještě dvouhmotový setrvačník - neměl by klepat, neměl by vydávat žádné pazvuky ani při startu, ani při vypnutí motoru. Výměna spojky + setrvačníku je cenově ošemetná záležitost, na které se moc neshodují ani servisy, ani zákazníci, někdo tvrdí do 10 000, dalšímu se zdá v pohodě i 20. Prostě vybírat hlavou a ne očima, případně vzít s sebou někoho znalejšího problematiky, pak by to snad mělo být v pohodě.

Trochu mi chybí informace, který TDI to je. To cenu taky ovlivňuje, AHF a AFN motory (81 kW 1.9 TDI) jsou mnohými považovány za nejlepší motor vůbec. Ke spolehlivosti - například starší 66 kW (AGR) ještě neměly turbo s variabilním náklonem lopatek (tj. odolnější), novější 66 kW (ALH) a všechny 81 kW už ano. Samostatnou kapitolou jsou první TDI-PD.

Že bude třeba seřídit vstřiky, to znamená co přesně? Že teď to špatně startuje a kouří? Nebo co je s nimi za problém?

Povinné ručení, 9000 bez bonusů ještě jde. Mladý řidič kolem dvacítky má i pojistku kolem dvacítky, starší to má holt za méně (třeba těch 9) a starší s bonusy to má skoro za desetinu (+/- 2).

sparcoo*

Špatně startuje za tepla.

berger*

Měl jsem několik 1,9tdi z těch let,venta,octávku,teď galaxy. Všechny kolem 300tkm začaly mít dlouhé starty za tepla - řekl bych,najeto 300tkm a stočeno...

sparcoo*

Rozumím.
Kouknu na to a na všechno se zeptám. Ale asi od toho dám ruce prič
Ještě mám možnost POLO 1,4 za 25 tisíc ale něco klepe v motoru. Tak se zkusím zeptam, že bych s tím zajel k našemu technikovi, jestli se na to rychle podívá a řekl by mi.

sparcoo*

Tak má nalítáno 260 tisíc.
Hůře chytá, mělo by se vyřešit výměnou rozvodů a seřízením předvstřiku.
Jinak vše ok, neni zrezlé nic.
Uvidíme jestli po výměně bude startovat normálně, mělo by to být ok.

normalguy
Pojistka za 20? Já jsem měl první pojistku ve 22 letech a měl jsem ji za 6 tisic, teď je mi 28 a mám ji za 4 tisíce bez bonusu, jen to chce dělat nerozhodného a hrozit k přechodu jinam a uvidíte, že vám pojištovací kokot dá takovou cenu, jakou má on u té samé pojištovny. Podotýkám, že mám max co jde, u ČSOB premiant 200 milionů, všechny asistence atd.. Jen tam každý rok člověk musí přijít a hádat se o cenu, pac každý rok zdražují. Auto mám golf 4 2000 66kw. Ohledně tohoto auta, určitě se poohledni po jiném, dobře ti radím. Já do něj dal čtvrt mega za 6 let.. Sice motor drží, ale co ostatní věci okolo? Teď zrovna jezdím v nouzaku, auto po rozvodech, nový péra, tlumiče, brzdy, obložení, laky, prahy, blatníky, podtlaky.. Jses tam za 100. Jestli chceš auto do 40 ti, tak něco fakt na dojezd a necpat nikam prachy, určitě nedělej rozvody v 20ti letym autě, já je dělal jen z důvodu, že to byla poslední věc na něm, jinak vše nové krom spojky. A plánuji ještě s jim 5 let jezdit. Jezdi bez investic, jinak prodelas kalhoty. A já mám najeto 350 000 pro srovnání. A to je stoceny o 17 000. A to já jezdím ještě málo... Za 20 let tam můžeš mít i milion.
daniela1

@normalguy a @krtek6, to je ověřeno SOUČASNOU praxí, nebo jedna paní povídala? Já to mám totiž ověřené z letošního března, jak vypadá nejlevnější povinné ručení pro mladé řidiče, a tak bych ráda věděla, kde se stala "chyba", abych třeba mohla někomu mladému bez bonusů poradit.

@normalguy, že si někdo koupí šrot, není důvod, proč si jiný nemůže koupit rozumné auto. Golf za 35 000 skoro určitě nebude úplně bez investic, ale každý rok vrazit do servisu v průměru přes 40 000 není standardní stav.

@sparcoo, Polo, kde něco klepe v motoru, bych nebrala, pokud není s jistotou vidět, že je to jenom nějaký uvolněný kryt.

re4zon
@normalguy jestli jsi nacpal do ctyrkoveho golfa crvrt mice za 6 let, tak jsi bud tuner a mas auto komplet predelane, nebo blbec. A to bez urazky. Za ty prachy vymenis prakticky cele auto dvakrat. A 66kw tdi je nesmrtelny motor. Sam mam AVG, takze variabilni lopatky a 300k najeto a menil jsem jen turbo a tesneni pod hlavou, jinak mu neni lautr nic. A to jezdim vetsinu po meste..
normalguy
Ahoj, to s tím povinkem je to u mě tak, jak sem psal, takže ověřeno z praxe. Prostě mi vadí, když ti pošlou kazdej rok povinko o litr drazsi a nikdo ti to tam Nedokáže vysvětlit proč, tak sem se zeptal na tvrdo a bylo mi řečeno, že je to v podmínkách a že jde jen o to, kdo si přijde pro slevu, kdo ne, tak platí. Takže pouze zvednout zadek. Vy jste zákazníci.
Co se týče těch oprav.. Nejsem tuner ani náhodou, jen sem dělal věci, který by asi jiný neměnil. Koupil sem ho v roce 2013 od kolegy v práci. Hned sem dělal rozvody, servis, tlumiče a brzdy. Za rok prahy. Po pár letech sem zjistil, že je to shnily, ale přeci jen sem se právě díky motoru a trochu citu rozhodl, že si ho nechám, ale chtělo to 50 000, dělal sem karoserii i. A to sem měl práci za hovno, od kámoše, a to je to, co sem psal výše. Laky jsou samozřejmě nejdražší. Takže blbec možná.. Taky sem se proklikal. Jenže člověk si vždycky mysli, ze už je to poslední věc a ono hovno.
normalguy
Ale tak to prostě je se starými auty! Tak nevím, co se ti nelíbí. Je jasný, že ekonomický nedávaj smysl, ale já nemám třeba prachy než jednu vyplatu na účtu, abych si mohl hned pořídit jinej 10 let starej kram. Radai si posolichnu 20 let starý auto, který znám. I když je to nesmysl. A to s tím nesmrtelným motorem? Ano, je to jediná věc, kvůli které ho mám ještě, ale to se bavíme pouze o spalovací části, okolí se sere une stejně jako v každým autě. Za ty léta menis různý tyčky na nápravach, silentbloky, ložiska, obložení, brzdy, váhu vzduchu, egr třeba, turbo, teď mám nejspíš v pici snímač na intercooleru, mužem mít zrezlej chladič a bude chcat.. Pátý dveře jsou na výměnu, i když jsou dělaný, to je pořád něco.. Klimoska se ti může vysrat atd, to nejsou levný věci. Řešíš pořád zarostlý stěrače, vymackanej pant u dveří.. Turbo mám původní, píská už 10 let. Jako máš tam hodně věcí, co se vysere, tak se nediv. Počítám do částky i filtry a oleje. Převodovka už je nic moc, spojka zabírá nahoře , to máš taky 20 tisíc minimálně, během pěti let počítám, sklo, výfuk uhnilej, ten stal i s prací třeba 6ku.. Jako auto jede pěkně, na cvrnk chytne i v zimě, vůbec nekouří, tankuju lepší naftu.. Ale jsou to investice. A radit někomu, at si koupí 20 let starý šrot opravdu nebudu. Takhle starý auta se prostě kupují pouze na DOJEZD , takže při prvním hladu dát pryč. Jenže ono jak naschvál, je to většinou do 5ti tisíc, takže si řekneš, že to nemá cenu davat pryč. A pokud to má jenom třeba na ježdění do školy, tak bych doporučil nějaký malý svižný benzín.
daniela1
@normalguy, není rozdíl uzavírání první pojistky v 19/20 a zdražování stávající smlouvy / prodlužování smlouvy?
On to totiž nebyl "litr", ale takových patnáct "litrů". Když tři pojištovny nabídnou pojistku přes 20 tisíc, pak na to někdo dá slevu, takže jsme třeba na 18, je to sice hezká úspora, ale ani náhodou to není 6 a netuším, jak se na takovou částku dostat, nevěřím, že by udělali slevu nějakých 14-19 000. A dělat nerozhodného, no, nevím, jestli někdo uvěří, že když my máme pojistku za 23, jiný ji nabídne za sotva třetinu.
Já taky z vlastní praxe vím, že u ČSOB to jde s G4 TDI i pod dva tisíce, ale to je v padesáti s dlouholetými bonusy a kombinovanými slevami.
normalguy
tak to opravdu slyším poprvé :D pojistka přes 20 tisíc? Na normální auto... Ve kterém kraji žijete? Tomu fakt nerozumím.. Když jsem začínal tak mi předražené Allianz dala za 6 600 Kč, to mi bylo těch 21 asi. Co vím, tak i silná auta kolem mě, kámoši atd mají do 8mi. Felicie 1.3, řidič 30 let za 2500. Středočeský kraj.- kolega. ani havarijní není snad tak drahé, jiný kolega má za 16 tisíc havarijní, ake povinné za 4ku, Octavia 2, ročník 2009 120kw, 2.0 tdi, je mu 21 teď, zařizoval si to v 18ti. Bez bonusu. Tak kde je chyba? Jsou to zloději, určitě nebrat nic, či je přes 7 tisíc.
normalguy
Normálně mu to řekněte, že znáte někoho, kdo to má prostě na stejné auto za 5 tsic a že to chcete taky.. Jinak se jdete zeptat jinam, za zkoušku nic nedáte.
feka

normalguy, kecáš kraviny. Mně stačí ta kritika golfa 4, nasypat do shnilotiny za šest let čtvrt milionu udělá buď tuner nebo blázen, ty jsi podle mě spíš provokatér.

Mně se to taky nelíbí, místo aby se mladí vyjezdili tak radši nejezdí, ale Daniela má pravdu, tak to bylo před několika lety a jestli si myslíš něco jiného, zkus jakékoliv porovnání online a sám uvidíš, kolik stojí pojistka na tohle staré tdičko pro osmnáctiletého začátečníka odkukoliv. Když už píšeš o ČSOB Premiant, ušetřím ti práci a najdu příklad za tebe. A teď vysvětli jak z toho uděláš slevu. ČSOB je sice jedna z dražších pojistek, zase ale rádi dávají slevu, takže se to požere.

daniela1

@normalguy, to je pořád co bylo, ptala jsem se na to, co je. Není směrodatné, že po letech máte všichni pojistku v normální výši, ale jakou byste asi měli jako začátečníci dneska. Naštěstí se mě to už taky netýká, alespoň nějakou výhodu stárnutí má.

Ve screenu od @feka jsou reálné ceny tak pro osmnáctiletého, devatenáctiletého, bez dalších bonusů a slev, možná z nějakého města velikosti Příbrami nebo něčeho podobného. Taky to mohl @feka napsat celé... Věřím, že pod 20 by se to stlačit dalo, každým rokem věku je to o něco (často výrazně) méně. S dalšími připojištěními by to bylo ještě o pár tisíc dražší. Ale kdo věřit nechce, stejně neuvěří, že povinné ručení na vůz typu TDI Golf za šest tisíc je v dnešní době u první pojistky ve dvaceti utopie... Druhá věc je, že první období to bude třeba 23, druhé 15, třetí 11, čtvrté 8 a páté třeba už těch 6. Jde o čísla mnou vymyšlená, nevím, jak rychle a podle čeho to klesá, ale mezi řečí jsem se i tohle v březnu dozvěděla, že takhle šíleně vysoká je jenom první platba a pak to už docela rychle klesá. Jestli je to pravda, nebo jenom tah, jak nalákat na drahé povinné ručení, netuším. Tohle by přesně vysvětlil nějaký pojištovák, který chce radit klientovi a ne pojištovně.

normalguy
Feka tak si naprdte, když to nechcete slyšet no :D já říkám to co jsem zažil, nic víc. Vy jste odsouzení prostě platit no, jako většina lidí, kteří si prostě vyjedou čísla na netu pro všechny ovce. Rok 2013 není zas tak dávno ne? To mi bylo 21 a říkam po třetí, že jsem měl tenkrát pojistku a byla za 6 600. Pokud nevěříte, nevěřte. Už to neřešte a běžte to zaplatit, takoví lidi jsou taky potřeba. To s tím golfem si nechte názor pro sebe, u vašeho auta se nikdy nic nevysralo? Pokud ne, tak vás to čeká, nebo na to auto dlabete. Takže si to spočítejte na netu pěkně, a běžte do pojištovny, že to chcete a oni vám budou líbat nohy, protože takovi plátci se jim tam jistě dlouho neukázali a neukazou.
daniela1

@normalguy, čím víc nad tím přemýšlím, tím víc se ztotožňuji s názorem, že jde o trolling a lituji, že jsem strávila čas nějakým vysvětlováním. Používání různých jmen, používání přezdívky "normalguy", trvání na svém bez pořádného vysvětlení i přes opakované dotazy a upozornění a teď už i urážení, co víc si může troll přát. Výpočty, které poslal @feka, přibližně sedí a jsem si téměř jistá, že by se ve kterékoliv pojištovně velice dobře pobavili, až by sotva dvacetiletý s prvním autem dělal ramena, že chce slevit +/- 80 % (podle pojištovny), jinak půjde jinam. Sice je to tržní nabídka a poptávka, ale 25 a 5 se asi těžko setkají. Plné ceny, které vylezou z kalkulačky, asi nikdo neplatí, pravda, když už za sjednání online může být automaticky 20% sleva. Připomíná mi to dealery nových vozů, kde taky snad nikdo neplatí ceníkové ceny, ale když to právě k vozům připodobním, má to podobnou logiku, jako kdybych se dožadovala nové Fabie za 60 000, protože jenom ovce za ni dá ceníkových 300 tisíc. Nebo tarify mobilních operátorů, tam taky jde srazit cenu až nečekaně nízko, ale za nějakých 80 korun měsíčně asi nemůžu chtít neomezené volání a SMSky + data.

Ke Golfu, znovu zopakuji, že to vážně není standardní stav, během 6 let proinvestovat čtvrt milionu a mít z toho pořád šrot, který neproleze technickou. Samozřejmě jsem si vědoma, že se starší auto kazí, rezaví a opravy něco stojí, ale taky vím, jak vypadají auta lidí, kteří do nich masivně, ale účelně, investují. A k "lajkovu" názoru na ekodaň, jsou to jednou 3000, které už má dost aut zaplacených. Jak už jsem dopoledne psala k údajnému smradu, nevěřím, že někdo pozná AGR od ALH podle čichu. Co jsme úplně zanedbali i při výpočtu povinného ručení, jsou výkonové rozdíly mezi 1.9 TDI, 66 a 110 kW je dost rozdíl.

Navíc, bůhví, jestli vůbec nějaká pojistka a Golf existují. Tímhle tady proto končím, nemá to cenu. Já vím svoje, protože jsem se o pojištění letos v březnu zajímala a už i vím, kolik ta pojistka uzavřená v březnu nakonec je, nejen @feka mi moje postřehy částečně potvrdil, a tak trolly krmit nebudu. Původní otázka byla o něčem trochu jiném...

feka
Normalguy, nečeká a to na auto nedlabu, mám auto v normálním stavu. To je asi nějaká zásluha, koupit šrot, prodělat na něm kalhoty a mít pořád šrot.
Pojistku si vyhádej sám a buď rád že platíš málo. Garantují ti že jako začátečník bys platil patnáct a skákal radosti, v pojištovnictví se z takovýho frajírka nepose... protože klienty zase tak nutně nepotřebujou. Já sám platím za 1.8 turbo asi tři tisíce, ale jenom protože už nějaký ten pátek jezdím. Do chvíle než uvidím na vlastní oči a uslyším na vlastní uši, jak ti řeknou 30k a ty odmítneš a nakonec tě pojistí za 6k jenom aby měli dalšího rizikového klienta, jsi pro mě jenom provokatér.
normalguy
Rizikový klient? nevím no, měl jsem C+E už v té době a V Allianz brali pojistku hl podle kW, takže těch slabých 66 mohlo hrát roli.

 

 

xenofob

0x

těch 130 tisíc km, to je od poslední výměny oleje?

kdyby to mělo 350 tisíc, řekl bych...kup to za 20 tisíc, pokud je to v dobrém technickém stavu ( na jedničkové O1 z roku 2004 mám 360 tisíc, protože jezdím jen do servisu a v neděli na sachrdort do cukrárny za rohem)

počítej 3000,- Kč za ekodan, má to EURO 2

 

krtek6

0x

v roce 2007 kdy si jej kupoval kamarád o rok mladší jak já (dnes 31let) za něj platil pojistku 5tis...někde je chyba...a taky mu nebylo zrovna moc let

normalguy
Přesně, a vím přesně kde. Neříkám, umět v tom chodit, já sem taky případ, nemám sebevědomí atd, ale přeci jenom tohle je o tom, navštívit tu kancelář, zeptat se na cenu, ze hledate to nejlevnejsi, udělat ze sebe blbce, vymyslet si, že u jiné je to za tolik a za tolik a že váháte a oni vám prostě začnou snižovat. Když sem tam pořád nerozhodný sedel, tak prostě pan pojistka zafunel a procedil mezi fousama, že mi dá ještě teda další slevu, ALE UŽ FAKT POSLEDNÍ :D! Tak říkám to už beru. Bylo to tehdy za 3840 Kč ČSOB premiant, teď mám to samé za 4 a půl a pořád se s ima hádám o cenu, na jaře mám v plánu odstoupit, říct jim to, že už je to zase o litr víc, než před 4 roky, že takhle ne a uvidíme, co se bude dít.

 


0x

Reálný nájezd může být klidně kolem milionu. Prostě shnilý křáp, na kterém se může kdykoliv vysypat cokoliv. Ale jestli nemáš víc peněz, tak stejně nic lepšího nevymyslíš. Snad jen ukecat slevu.

normalguy
Souhlasím, za 30 právě je to z bláta do louže.. Je ale fakt, že je na Sauto stříbrný golf za 35 a vypadá fakt luxusně, taky rotacka, o něm sem přemýšlel, myslím, že tam pořád je. A je to snad druhá nejvyšší výbava

 

normalguy

0x
Ještě dodám, že budeš mít velký problém na STK, nevím tedy, jak je to i vás, stále se dá udělat přes známého, že se na to ani nepodovaji, ale pokud nemáš tuto možnost, tak můžeš mít velký problém, Když narazí na blbce jako já. S takovým vehiklem je pak dobře vědět, kam jet.
feka

Nebo spíš když máš šrot který legálně neprojde, jako máš ty.

 

lajk

0x
Euro 2? Smrdet lidem pod barakama.. Eko daň jak prase.. Vůbec, kup si něco o pár let mladšího, nabídka je obrovská. Golf rv 2000 rotacka je třeba už euro 3. Určitě na na tom nedělej rozvody za 10 ku, pokud neplánujes a máš od nějakého sikuli potvrzeno, že to dá dalších 5 let.
daniela1
A EURO 3, třeba ALH motor, voní? :D Navíc to asi píše @normalguy, že.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]