Nejste přihlášen/a.
Kdyz jedes 90 v pravem pruhu, tak se nediv, ze Te ostatni predjizdi.
Nemaji povinnost Te poustet a prejizdet z pruhu do pruhu samozrejme muzes az kdyz neohrozis a neomezis ridice jedouciho v jizdnim pruhu, do ktereho chces prejet.
Pokud to nevis a v praxi nemumis, zaplat si kondicni jizdy a rekni si specialne o trenovani teto situace.
Když jedete jak "expert" 130, dojedete auto, které jede 90 zpomalíte na těch 90 a pak ho teprve začnete chtít předjíždět tak se nedivte, že to nejde
To víš, levoproudaři jedou vlevo. Buď se přizpůsobíš a pojedeš taky furt levým, nebo holt pojedeš 90 za tim vpravo dokud kolona nepředjede. Příp. silný auto abys do tý kolony vjel v pohodě (nebo kamion kterej se tam na prasáka nacpe a polibte mi
Navíc český styl levoproudaře je toho zprava nepustit, ale naopak jet aby tam nemohl (aby náhodou nejel před nim). Zlatý německo atd., tak me mi jezdí výrazně líp. I když trotlové se tam najdou taky.
Na dálnici je celkem dobrý přehled o tom, jaký je provoz před tebou a za tebou.
Pokud vidíš před sebou pomalejší auto, tak máš dost času na to se rozhlídnout a případně vybrat mezeru v levém jízdním pruhu mezi auty nebo na plynulé zpomalení. Když už čekám, až se levý pruh uvolní, tak když je v levém pruhu poslední předjíždějící auto, tak dám blinkr aby ostatní věděli že budu předjíždět.
Ale vždycky záleží na situaci a na množství aut. Když se třeba dostanu do kolony, tak se po průjezdu omezením na chvilku zařadím za náklaďáky a jedu těch 80 až 90km/h a nechám ostatní divochy, kteří čekali v koloně a nutně potřebují na WC jet , abych se jim tam nepletl.
Pak se třeba začnou předjíždět dva náklaďáky a to ti dává prostor pro předjetí.
Je to ale o neustálém vyhodnocování situace a sbírání zkušeností. A i na dálnici se musíš přizpusobit ostatním řidičům. Takže jezdi plynule třeba i rychlostí 90 až 100km/h a uč se odhadovat mezery mezi auty. Když to budeš zvládat, tak můžeš zrychlovat.
A pokud dáš blinkr, že chceš někoho předjet, tak ten blikr nech zapnutý (ne zapnutý blinkr v levém pruhu!) . On se občas najde i slušný řidič, který ti udělá mezeru na zařazení se a předjetí nebo na tebe blikne světly.
Zařadit se za kamion, který začne předjíždět. On už si vynutí ostatní zpomalit. 10 minut za ním vydržet, než dokončí předjíždění, á jsme v levém pruhu.
Odychotá, nedívám se na Vaše videa. Ty 4 minuty bude taky vyjímka. Každopádně to není tak dlouhý čas, 10 minut, jak se často vše zveličuje, když se to týká ostatních.
Když se k autu blížíte, tak předjeďte. Nesmíte se bát, ale ono když vjedete 90 a zařadíte se do levého pruhu, tak ti rychlejší za vámi musí brzdit. Třeba v sobotu jsem jela, přede mnou šnek, tak ho předjedu a v zrcádku vidím, on vjel do levého, za ním se okamžitě udělala řada, on chtěl předjet kamion, který byl od něj daleko. A 130 máte na tachometru nebo podle skutečnosti. U mě je cca 140 na tachometru, 130 ve skutečnosti.
Zase problém tam, kde není, jen se vyrobí.
Když jedu po dálnici v zahraničí, tak jedu v pravým pruhu, pak se podívám do levého nic tam nejede, dam blinkr a jedu do levého a předjedu auto v pravým a pak se zařadím zpět.
Tak to děláte dobře a dělejte to i nadále.
Musíte v ČR jezdit jako v cizině,
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.