Nejste přihlášen/a.
Nebo takové rozjezdové otáčky by si instruktor přál? 37:16
Ona je opravdu pí...ina nastavit 1000ot a pak do tohodle pouštět spojku. Musíš to dělat automaticky obojí dohromady. Tedy tu spojku dát do záběru, kdy šustí lamela o přítlačák a auto má snahu rozjezdu. Je to v době, kdy poklesnou i otáčky a ty ten pokles vykompenzuješ plynem. Kdyby ti měli otáčky víc vyletět, ale auto by stálo, tak více pustíš spojku do záběru a auto se silněji rozjede a otáčky opět poklesnou, pokud je nevykompenzuješ plynem. Pak už jsi rozjetý a otáčky motoru a kol srovnaný, takže spojku úplně pustíš.
Instruktorům asi vadí to, že se to učíš a zkoušíš. Striktně jezdit podle návodu dej 1000ot a pak pouštěj spojku je konina, ale na pochopení principu by to měl tolerovat. Ale né, že tak budeš jezdit dosmrti, jinak dopadneš jak děda ve videu (ale ten neslyšel motor k vůli hluchotě a nekouká na budíky)
A s tou Octavií to tak učili v autoškole? On je to totiž ve většině situací nesmysl, který navíc ničí dvouhmotový setrvačník. Stejně tak s benzinovým motorem, pokud to není úplně malý obsah, není nutně zapotřebí přidávat plyn před puštěním spojky.
Já mám zkušenost spíš opačnou, že v autoškole učí jízdu úplných začátečníků, bez citu k autu, hlavně neudělat nějaký prů*er. Neříkám, že to je špatně, každý nějak začíná a spojka se narozdíl od zdraví vymění, ale je důležité se takových zvyků postupem času zbavit. Brzdit s vyšlápnutou spojkou a vysoký rychlostní stupeň (3,4) vyřadit až po zastavení je takový příklad, který mě takhle z hlavy napadá - sice to není pro začátečníka vůbec špatně (nevjede kam nemá), ale z pohledu zkušeného řidiče jde o úchylnost. Něco podobného jsou i rozjezdy bez přidání plynu. Jde to, občas to je vhodné, ale většinou to nedává smysl.
Pokud to není rozjezd do kopce nebo stará Škodovka s karburátorem.
Dnešní auta si volnoběh hlídají a případně si sami "šlápnou na plyn", aby volnoběžné otáčky dohnali. Proto to ve většině případů není třeba.
Hm, ale to pak ani nemusím při rozjezdu v kopci použít kombinaci plynu s brzdou, protože asistent to udělá za mě.
Dle mého názoru si to autoškola dost zjednodušuje, protože k pochopení se to lépe vysvětluje. Kdyby v praxi ukázali princip spojky, tak to musí pochopit i největší trotl, proč se synchroně používají oba pedály k rozjezdu a plynulém stoupání otáček bez zbytečného prokluzu spojky, kdy spojka nejvíce pálí obložení.
stříbrné je setrvačník, černé spojková lamela a oranžové přítlačný talíř. Přítlačný talíř svírá silou proti setrvačníku ten vnitřní černý disk lamely. Zmáčknutím spojky přítlačný talíř přestává dle mačkání spojkového pedálu tlačit proti setrvačníku vnitřní lamelu a dovoluje té vnitřní lamele prokluz nebo zastavení (aby šlo řadit nebo zastavit). Prokluz při mírném tlačení dovoluje rozjezdy, ale pálí se trošku lamela, proto se to nesmí dělat dlouho. Bez sešlápnuté spojky (pedálu) je spojka vždy spojena (přítlačný talíř silou tlačí lamelu). Rozpojení (vypnutí tlačení přítlačáku na lamelu) je jen při držení pedálu na zemi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.