Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autoškola divná

Od: kubazolmu odpovědí: 11 změna:
Zdrávím vás staří mazáci v motorismu mám dotaz.Je mi 17 let a rozhodl jsem se že chci udělat řidičák dělám autoškolu a mám za sebou 3 jízdy a jsem zmatenej z instruktoru na první jízdě mi říkaly takový ten základ co k čemu je co dělat kdy a pak nastala malá jízda na uzavřeném parkovišti a vzhledem k tomu že jsem už párkrát neoficiálně řídil tak jsem měl zachycený to že šlápnu na spojku zařadím jedničku pouštím spojku aby zabrala a pak přidávám plyn a jedu (stejný jako u přeřazování) a instruktor div mi nedal bombu na oko že co dělám za pi...u že kde jsem viděl něco takovýho a že nejdřív musím šlapnout na spojku zařadit jedničku šlápnout na plyn at mám aspoň 1000 otáček a pak až pouštět spojku coz mi nejde do hlavy a když jsem to udělal auto logicky chcíplo a na druhé jízdě s jiným instruktorem jsem to udělal podle toho prvního (spojka jednička plynem otáčky na 1000 a pak pouštět spojku)a ten mi taky málem dal bombu že to dělám špatně a říkal že to jak jsem to dělal já je dobře a do třetice třetí jízda třetí instruktor a zas to stejný co první spojka jednička plyn na 1000 otáček pouštět spojku tak se chci zeptat kdo je tady v tomhle malém příběhu za dementa (btw auto golf v v benzínu ale nevím přesně jaký motor) hezký den a díky za odpovědia opatrně na silnicích dneska řídí každý ko..t

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Nebo takové rozjezdové otáčky by si instruktor přál? 37:16

Ona je opravdu pí...ina nastavit 1000ot a pak do tohodle pouštět spojku. Musíš to dělat automaticky obojí dohromady. Tedy tu spojku dát do záběru, kdy šustí lamela o přítlačák a auto má snahu rozjezdu. Je to v době, kdy poklesnou i otáčky a ty ten pokles vykompenzuješ plynem. Kdyby ti měli otáčky víc vyletět, ale auto by stálo, tak více pustíš spojku do záběru a auto se silněji rozjede a otáčky opět poklesnou, pokud je nevykompenzuješ plynem. Pak už jsi rozjetý a otáčky motoru a kol srovnaný, takže spojku úplně pustíš.

Instruktorům asi vadí to, že se to učíš a zkoušíš. Striktně jezdit podle návodu dej 1000ot a pak pouštěj spojku je konina, ale na pochopení principu by to měl tolerovat. Ale né, že tak budeš jezdit dosmrti, jinak dopadneš jak děda ve videu (ale ten neslyšel motor k vůli hluchotě a nekouká na budíky)


 

tommy*

0x
Ahoj,
Neboj, vše se naučíš..
Je mi 20 a hotový řidičák mám jen +- 2 až 3 týdny. Já měl během autoškoly auto Škoda Octavia (nafta) a tam ten rozjezd je úplně jiný oproti benzínu.
U nafty jsem vždy dal spojku až dolu, zařadil jedničku a pouštěl pomalu nahoru, až jsem se dostal do bodu, kdy se auto rozjelo a potom sem až přidal plyn.
Nyní, mám benzín a zde se musí dát spojka na zem, zařadit jedničku a poté přidávat plyn a k tomu dávat spojku nahoru, do bodu, kdy se auto rozjede.
Je to jen o cviku, vše se prostě naučíš. Ono, je právě dobré moc auto před autoškolou neřídit, kvůli tomu, že tě to prostě naučí. Já, když jsem nastupoval, tak jsem říkal paní instruktorce, jestli třeba nemám jet se někam s někým procvičit, jako rozjezd. A právě, že ne. Když mi to někdo vysvětloval, tak to bylo úplně jiné, než v autoškole.
daniela1

A s tou Octavií to tak učili v autoškole? On je to totiž ve většině situací nesmysl, který navíc ničí dvouhmotový setrvačník. Stejně tak s benzinovým motorem, pokud to není úplně malý obsah, není nutně zapotřebí přidávat plyn před puštěním spojky.

Já mám zkušenost spíš opačnou, že v autoškole učí jízdu úplných začátečníků, bez citu k autu, hlavně neudělat nějaký prů*er. Neříkám, že to je špatně, každý nějak začíná a spojka se narozdíl od zdraví vymění, ale je důležité se takových zvyků postupem času zbavit. Brzdit s vyšlápnutou spojkou a vysoký rychlostní stupeň (3,4) vyřadit až po zastavení je takový příklad, který mě takhle z hlavy napadá - sice to není pro začátečníka vůbec špatně (nevjede kam nemá), ale z pohledu zkušeného řidiče jde o úchylnost. Něco podobného jsou i rozjezdy bez přidání plynu. Jde to, občas to je vhodné, ale většinou to nedává smysl.

Pokud to není rozjezd do kopce nebo stará Škodovka s karburátorem.

Dnešní auta si volnoběh hlídají a případně si sami "šlápnou na plyn", aby volnoběžné otáčky dohnali. Proto to ve většině případů není třeba.

daniela1

Hm, ale to pak ani nemusím při rozjezdu v kopci použít kombinaci plynu s brzdou, protože asistent to udělá za mě.

To jo. Mimochodem k čemu je dnes autoškola, když jsou auta vesměs šlapací a vše dělají sami...

 


0x
Tak, jak to děláš Ty se rozjíždí do kopce, aby to necouvlo. Na rovince je běžný rozjezd - trošku plynu a pak pouštět spojku. Prostě záleží na situaci a autě. Jinak funguje diesel s silným kroutákem, jinak benzínový motor.

 

teri*

0x
Podle odpovědí přemýšlím, zda vůbec řídím správně. Byl pro mě strašný šok, když jsem z autoškoly řídila auto rodičů. Učili nás rozjíždět se pouze na spojku (auto bylo na naftu) a při přesednutí do benzínu u mě nastal problém, protože jsem se neuměla rozjíždět. Nyní jsem už naučená, že sešlápnu spojku a pomale ji pouštím a přidávám plyn.

Dle mého názoru si to autoškola dost zjednodušuje, protože k pochopení se to lépe vysvětluje. Kdyby v praxi ukázali princip spojky, tak to musí pochopit i největší trotl, proč se synchroně používají oba pedály k rozjezdu a plynulém stoupání otáček bez zbytečného prokluzu spojky, kdy spojka nejvíce pálí obložení.

stříbrné je setrvačník, černé spojková lamela a oranžové přítlačný talíř. Přítlačný talíř svírá silou proti setrvačníku ten vnitřní černý disk lamely. Zmáčknutím spojky přítlačný talíř přestává dle mačkání spojkového pedálu tlačit proti setrvačníku vnitřní lamelu a dovoluje té vnitřní lamele prokluz nebo zastavení (aby šlo řadit nebo zastavit). Prokluz při mírném tlačení dovoluje rozjezdy, ale pálí se trošku lamela, proto se to nesmí dělat dlouho. Bez sešlápnuté spojky (pedálu) je spojka vždy spojena (přítlačný talíř silou tlačí lamelu). Rozpojení (vypnutí tlačení přítlačáku na lamelu) je jen při držení pedálu na zemi.


 

jenda2*

0x

U dieselu se rozjedete i bez přidávání plynu. Motor na 1000 ot. se těžko hlídá a obzvláště v autoškole. To chce jen cvik a hlavně řekněte lektorovi, at se sklidní. Už dávno není doba na vyskakování.

Naopak je doba, kdy ho na závěrečkách podojí nechají ho dělat zkoušky na x-té.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]