Nejste přihlášen/a.
Punto MK2FL (od 2003), motor 1,2 8V
První Fobie 1,4 za 50k bude olítaná plečka se shnilýma prahama, Punto seženeš za 30k ve výborným stavu bez nutnosti větších investic.. Ten motor je jeden z nejlepších malých motorů co existují, velká výhoda je že ventily nedosáhnou na píst = nemůsíš moc řešit rozvody (navíc rozvod je bezproblémový) Největší moucha je servo (vydírá se snímač natočení volantu, repas firmou za 5k, za životnost auta to potká tak třetinu aut). Oproti Fobii prostornější, lepší výhled/ vyšší posez. Díly levný, zásadní chyby to auto nemá.
Nebo Marea 1,9 JTD, něco z posledních let výroby (2002) - za 20k najdeš hodně dobrý stav. Dobrý nedoceněný auto na úrovni Oktávky (výhled a řešení kufru lepší), Zvenku hnusný, to beru jako výhodu - nikdo to nešlohne JTD opět výborný motor který se moc nesype (mmch. slavné TDI je vynález Fiatu)
No.. Najeto do 100 000 km a cena do 50 000 Kč moc nejde k sobě. A sice to neplatí úplně doslova, ale spíš než na nájezdu záleží na tom, jak auto ty kilometry najezdilo - 100 000 km se studeným motorem po městě, častými starty a zanedbanou údržbou může být horších, než 300 000 km najetých při nadstandardní údržbě a péči o vůz po dálnicích.
Jaké to má mít parametry, motor a tak? To se přece odvíjí od účelu, k jakému bude auto sloužit. Pro 5 lidí asi nedoporučím Fiat Punto, i když jinak o špatné auto nejde a pro 1-2 osoby bych ho klidně doporučila, s motorem 1.2 8V bude jezdit, dokud neshnije - a kromě toho, vsadila bych se, že ho tady pár lidí bude protlačovat jako superauto.
Ono je složité takhle poradit něco konkrétního, do 50 000 jde koupit jak hezké auto, tak černou díru na peníze. Něco jako Fabia 1.4 je třeba Renault Thalia (1.4, 1.2 16V), Chevrolet Aveo (1.4 16V), Fiat Punto (1.2 8V),... Nebo třeba přímo Fabia, třeba i s jiným motorem.
Svůj výběr bych svěřila někomu, kdo autům alespoň trochu rozumí a půjde se na konkrétní auto podívat, aby se alespoň trochu omezilo riziko koupě úplného šrotu.
Dám to jako doplnění - než jsem to dopsala, už se tady s Puntem objevil @asd1. Co jsem myslela jako vtip, se stalo realitou.
Ale neplete se, Punto nemusí být špatná volba, ale není to pro každého.
Marea je možná někomu líbí, mně ne, od auta chci víc než jenom přepravu z bodu A do bodu B. Ženská, no. S JTD motorem nevím, motory to sice špatné nejsou, ale na malé nájezdy se nafta nehodí. Navíc jsou dost náchylné na kvalitu nafty, "slavné TDI" z té doby je proti JTD nesmrtelné.
Marea je extra hnusná , ale je to vyvážený cenou (nikdo to nechce stejně jako ty ) jako auto vůbec neni špatná, spíš naopak, jezdilo se mi s ní mnohem líp než s Oktávkou (hlavně výhled a uspořádání kufru). JTD motory na Mařeně jsou obecně bezproblémové - jednoduchý osmiventil... Některý JTD (např. na Puntu) mají vstřiky citlivé na mazivost nafty, to jde ošéfovat VIF kem a nemají problém. Turba bezproblémový, EGR taky, DPF tam neni... Občas váha vzduchu, zatuhlý solenoid ovládání EGR - všechno jednoduše a levně opravitelný... Běžně dávaly půl milionu bez poruchy (ta v rodině byla vybouraná v 350kkm - motor pořád naprosto OK a jezdilo to hezky)
Naftě krátký jízdy až tak nevadí, to je zažitý mýtus. Stačí jednou za 1000km "Italská údržba" (vyhnat pavouky z vejfuku) a není problém..
Punto má výborný poměr výkon/ cena (vákon nemyslim trhač asfaltu), je to jednoduchý snadno opravitelný auto o třetinu levnější než Fobie (přitom je na stejné úrvni, řešením prostoru/ výhledu dokonce lepší)
Třeba tahle vypadá slušně (ovšem za draho - s dovozem ca 45k).. Tady jde podobný stav sehnat za 15-20k... Dobrej je ten sklápěcí nárazník když se nakládají "bedny"
Ale hnusná je víc než dost, to nikdo nešlohne ani s klíčkama ve dveřích (což je docela výhoda)
@asd1, k těm krátkým jízdám, je to sice pravda, ale stejně tak, že jsou na opravdu krátké jízdy vhodnější menší obsahy, třeba tedy i diesel. Ale to už nejsou motory, ale sekačky, "normální" naftový motor nemůže mít malý objem.
Škoda, že se tazatel od včerejška neozval, když hledá "něco jako jedničkovou fabii, motor 1.4", tak co říká na auta tady uvedená. Přiznávám, že na Polo jsem úplně zapomněla, i když je Fabii asi nejpodobnější.
Daniela - nafta = hodně "železa" a málo odpadního tepla = dlouho se ohřívá = voda ze spalin v oleji. Proto ta Italská údržba jednou za 1000km a pak to je v pohodě i při krátkých jízdách. + větší zatížení baterky a nutnost hlídat a případně dobíjet (na to stačí voltmetr do zapalovače z Ali za dva dolary)
VW a koncern obecně jsou drahé protože jsou tu brané jako kvalitní auto. Proto Fobie, Polo i Fox vyjdou mnohem dráž než to Punto. Není to superauto, ale technicky je srovnatelný a kvůli pověsti "FIAT" je tu levný. Polo je prakticky Fobie, Fox je miniautíčko (a Panda je lepší). Prostorově je Punto řešený líp než Fabka - lepší výhled i nastupování (vyšší posez), nemá podběhy tolik vystouplý do kufru. Fiat má i obecně lepší motory, a ta FIRE 1,2 8V má snad nejlepší poměr cena/ výkon na světě (výkon myšleno jeho užitná hodnota = náklady, spolehlivost, životnost). Akorát nad 100 kmh už moc netáhne, ale na běžný ježdění to bohatě stačí. Ve městě je úplně v pohodě.
V podstatě za 30k bude Fabka i Polo olítaná plečka, ale Punto bez větších problémů seženeš v opravdu dobrým stavu bez nutnosti investic.
Do 50 000 se dá sehnat určitě i Felicie v docela pěkném stavu, s airbagy (2 nebo 4), abs, pyropatronou na pásy, občas i palubním počítačem, téměř v plné výbavě, a když se dobře najde, tak i ten nájezd je pod 100 000km. Motory jsou dobré asi všechny, z benzínů je to škodovácka 1.3 v různých variantách (nejlepší asi 50kw MPI) a VW 1.6 (55kw MPI). Diesel je 1.9 47kw. Prý jsou spolehlivé všechny, spotřeba je okolo 8-10 l/100 ve městě (s 1.6 mám 9,5) a mimo něj 6-9 (1.6 cca 7,4) u těch benzínových, u tdi nevim. Ta 1.3 má mezi těmi benzínovými menší spotřebu, ale ani ta 1.6 není nijak špatná. Ta 1.6 má větší odpich, protože má větší točivý moment, v pohodě vystartuju na semaforech rychleji jak 80% aut, a dá se s tím jet i 180, ale to moc nedoporučuju, blbě se to řídí. Na oboje jsou velmi levné díly, všechno, co jsem řešil, byly korunové opravy. Prý z hlediska životnosti mají navrch ty 1.3, ale už jsem viděl i 1.6 co měla přes 480 000km. Většina těch felicií jsou holobyty, ale nad 30 000 se dají sehnat velmi zachovalé nezrezlé garážované kusy, s dostatečnou výbavou a nízkým nájezdem. Konkrétně bych se díval po těch, co mají klimatizaci, protože to je dnes docela nutnost, a jsem rád, že ta moje ji má. Akorát ne každý bere Felicii jako bezpečné auto. Samozřejmě, že vyšší bezpečnost, i co se def. zón týče, nabídne Fabie a Octavia, nebo konkurenční auta ze zahraničí, ale když pořídíte tu s airbagama a abskou, tak bych zas takový strach neměl. S dobrýma gumama drží výborně na silnici, akorát brzdná dráha na mokru je kvůli starší generaci abs delší než u moderních aut (cca o 2/3 delší). A navíc je na ně levné povinné ručení, což u prvního auta je docela dobrá věc. Někteří mě za felicii odsoudili, ale já osobně jsem s ní velmi spokojený, a to jsem koupil za 23K ve velmi slušném stavu a s vysokou výbavou, ale s 230 000km. Motor je ale po generálce a šlape jak nový
1.6ky žerou olej, jsou těžké a bude dražší pojistka pro začátečníka.
1.3jky mají smysl k vůli absenci origo dílů už jen MPi (už se blbě shání origo díly na Bosch systém - potenciometry klapky, vstřikovač, čidlo nasávaného vzduchu (teploty),...). Palivová čerpadla už VDO nesežene.
1.9? Do toho bych nešel. Pružiny předku, které se prodávají nejsou na 1.9 stavěné. Bude častěji měnit ramena na našich silnicích.
Plechařina wan venzel, turecko, čína, polsko a šmejd slovensko, které nelícuje.
Felda už nemá smysl, pokud se do ní necpou origo díly, vznikne vrak a rychle shnije, protože nikdo tu opravenou plechařinu neudělá pořádně a nevyvoskuje.
Fabia je jistota. Je všude plno vraků, ze kterých jako začátečník snadno vymění stěnu chladiče, nárazníky, blatníky pouze běžnou golou. U Felicie musí více vařit a bude mít vše zarezlé, že vše urve.
Felicie už je jen pro odborníky a veteránisty. Laik bude bojovat, pokud začne něco opravovat.
za sebe doporučuju Ford Focus mk2 (1,6 benzin), ten podvozek dokáže zachránit několik začátečnickejch chyb a nerozvážností..
ale tam se asi nedostaneš na cenu do 50k při 100k nájezdu...
a u mk1 ten nájezd nebude už vůbec takhle malej...
@joudic jo, je to trochu kontroverzní vzhled hlavně hatchback, ale mě se třeba hodně líbí
ale chápu, že někomu může připadat jako zadel, no
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.