Nejste přihlášen/a.
Při nastartování motoru, se mi již delší dobu, na displayi, objeví krátce hláška "Servis nyní". Nevím, kdy byl na autě (VW Sharan) měněn naposledy olej v servise. Já jej měnil nyní. Ta hláška pak zmizí a na displayi jsou již běžné provozní údaje počítače. Je nutné, po výměně oleje v motoru, nějak nadefinovat jeho další výměnu v počítači, tak aby na to upozornil? Nesouvisí tato hláška třeba s tím, že by měla být tato výměna provedena? Vím, že u některých aut, to takhle bývá. Nebo se jedná o hlášku, související přímo s nějakým problémem motoru?
Ptám se rovněž proto, nebot občas motor tohoto auta, zatím z nezjištěné příčiny, "padá" do nouzového režimu. Na ten je ale pak upozorněno blikáním kontrolky žhavení. Do té doby jde motor dobře a bez problémů. Po vypnutí motoru a opětném nastarování jde motor zase normálně, kontrolka žhavení blikat přestane.
K tomuto problému, dotazovaném ze, na jiném "linku", ještě toliko. Diagnostika motoru, ve značkovém servise VW, původně proběhla bez závad, pouze turbo prý vykazuje nějaký snížený výkon, nedosáhlo maxima (údajně asi 20%). Turbo jsem zkontroloval (otáčení a vůli hřídele a stav lopatek turbíny vzduchu + podtlakovou regulaci a pohyb lopatek turbíny spalin-vše se zdá OK. Pouze k vlastní turbíně spalin jsem se ale nedostal-zarzelá a ještě k tomu velmi špatně přístupná jedna matice). Potrubí a hadice rovněž v pořádku. Zajímalo by mne tedy pak ještě, na jakém základě, údajů jakých čidel, je "vyhodnocován" výkon turba. Domnívám se, že by to mohlo být na základě snímání hodnot čidla váhy vzduchu, případně pak i čidla tlaku a teploty MAP před sací klapkou. Mohlo by jít případně tedy, i o případné závady na těchto čidlech? Obě čidla se chystám čistit. Jaký máte názor? Za reakce, rady a odpovědi opět předem děkuji.
Doporučuji si na internetu (trocha googlení) najít dílenskou příručku pro WV Sharan (odpovidajícího data výroby) V ní poté naleznete instrukce jak na palubním počítači vyresetovat servisní interval při výměně oleje. Definice servisních intervalů se dělá pomocí diagnostiky. Z výroby pravděpodobně budete mít proměnlivý servisní interval pro long-life oleje (30tis km nebo 2 roky). Nicméně není špatné čas od času s tím autem do servisu zajet (těch 30tis km) at máte nějaký záznam v servisce, při prodeji auta se to hodí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.