Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat na palivový filtr u dieselového motoru. Jedná se o motor 1,9 TDI PD 74 kW. Před 2 lety jsem ráno ujel asi 3 km, poté motor zhasl a už se mi ho nepodařilo nastartovat, opakovanými pokusy o start došlo k vybití akumulátoru. V té době bylo přes noc cca -20 °C, takže nejspíš došlo k vyloučení krystalů parafínu z nafty a ucpání palivového vedení. Druhý den jsem auto nastartoval, natankoval naftu s aditivy a od té doby se nic podobného nestalo. Ten palivový filtr, který byl v autě namontován i v době, kdy došlo k vyloučení parafínu, je v autě dodnes, od té doby jsem najel cca 20 tis. km a auto jezdí pořád bez problémů, nepozoruji žádné problémy s palivovou soustavou. Zajímalo by mě, jestli ty krystaly parafínu v tom palivovém filtru zůstanou trvale nebo se časem rozpustí. Pokud se v zimě stane, že dojde k ucpání palivového vedení kvůli krystalům parafínu, měl by se vyměnit palivový filtr, jinak auto nelze nastartovat, mně ale druhý den nastartovalo normálně a jezdí dodnes bez problémů. Jak je to možné? Stane se něco, když v autě zůstal původní palivový filtr, který se nevyměnil ani po ucpání palivového vedení krystaly parafínu? Děkuji za radu
Palivový filtr u dieselu měním při každé výměně oleje, tedy po 15 tis. km, stejně jako všechny ostatní filtry. Vždyt jsou to jen 3 stovky. A třeba to ani nebyl ten důvod, proč jste tenkrát nenastartoval.
Takže bych vůbec neřešil, jestli se něco rozpustí nebo ne, ale prostě ho při dalším servisu vyměnil.
V době, kdy jsem při silných mrazech nedojel, jsem měl v nádrži naftu od Benziny, ale tu klasickou, tedy Efecta Diesel. Od té doby, co tankuji během silných mrazů Verva Diesel, se mi nic podobného nestalo, takže je možné, že ta klasická nafta od Benziny Efecta Diesel nebyla dostatečně aditivována, přitom ji prodávali v zimním období. Určitě to bylo způsobeno tím, že krystaly parafínu ucpaly palivové vedení, kdyby to bylo způsobeno jinou závadou, nejspíš bych druhý den opět nenastartoval nebo by se ten problém časem objevil znovu. Jak je možné, že ta nafta Efecta Diesel od Benziny nebyla dostatečně aditivována, když ji prodávali v zimním období? Jaká je obvykle životnost palivového filtru u dieselových motorů? Může to být i 60 tisíc km? Jak se projevuje zanesený palivový filtr u dieselového motoru? Může se projevovat i sníženým výkonem motoru? Ovlivňuje životnost palivového filtru i kvalita nafty? Např. když budu tankovat u nějakých neznámých čerpacích stanic s horší kvalitou nafty, sníží se životnost palivového filtru?
Filtru ovlivňuje životnost čistota nafty. Nejvíc těch zbytkových biosložek a parafínů vložku ucpává. Životnost je klidně 30 000km. U nás v ČR obecně nemáme kvalitní paliva.
Nízký tlak paliva za ucpaným filtrem snižuje výkon motoru.
Vložka, která je degradovaná vodou nebo biosložkou ráda v mrazu zamrzá.
Jakým způsobem odpojujete palivové vedení od palivového filtru u dieselového motoru? U mého motoru 1,9 TDI 74 kW jsem měl při poslední výměně palivového filtru trochu problém odpojit palivové vedení od vstupu a výstupu z filtru, šlo to docela ztuha. Jakým způsobem tedy odpojujete to palivové vedení, aby šlo snadno odpojit od filtru? Používáte i speciální kleště pro uvolnění těch spon u palivového vedení?
Na tyto spony stačí siko kleště nebo velké kombinačky. Zmáčkneš a odsuneš po hadici dál. Hadici potom protočíš, aby se pustila trubky z filtru a stáhneš dolů.
Jsou na to tyto kleště pro každodení práce v servisu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.