Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se zaradit na dalnici z najezdu

Od: bubak* odpovědí: 17 změna:

Dobry den,

nejakou dobu jsem neridila a dnes se stala situace, kde si nejsem jista, zdali to byla ma chyba. Jela jsem prvni v pripojovacim pruhu, za mnou druhe auto. Najela jsem na dalnici do prvniho leveho pruhu, tedy vedle me nalevo byl jeste dalsi pruh, pro auta, ktera jedou rychleji. Ja jsem si myslela, ze auto za mnou se zaradi za me do prvniho leveho pruhu (proste zaradime se spolecne v poradi, ve kterem jsem v pripojovacim pruhu) a pak me zleva objede, bude-li chtit. Ale on v tom pripojovacim pruhu nejspis zrychloval a ode me cekal, ze mu uhnu do druheho leveho pruhu. Nutno dodat, ze v prvnim levem pruhu rozhodne nebylo narvano, mohl se kdykoliv zaradit, za nama vubec nikdo nejel. Takze jelikoz jsem mu neuhla, musel zpomalit a tedy se zaradit a pak me objet, no byl nasrany.

Mela jsem za to, ze pokud ja uz jsem na dalnici, a vidim pred sebou auta, ktera se chteji radit z pripojovacich pruhu, tak ze tem mam samozrejme uvolnit misto.

Takze me zajima, jak to tedy je, mela jsem najet na dalnici az do toho druheho rychleho pruhu?

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hm*

7x

Z připojovacího jsi najela do prvního (pravého) průběžného pruhu a jela dál v něm. Ano, to bylo správně.

Rozhodně by byla blbost přejíždět až do levého pruhu, tam, kromě předjíždění, nemáš, co dělat.

Jinak to uvolnění pruhu, když v připojovacím jsou auta, to je vůči nim taková laskavost. Samozřejmě se to dělá, jednak je to ohleduplné a jednak to zvyšuje bezpečnost provozu. Ale povinnost to není a hlavně musíš dát pozor, abys nevjela do cesty někomu v rychlém (levém) pruhu.

asd1

Naopak to uhýbání je častá příčina nehody. Proto taky např. v Německu mívají mezi pruhama v oblasti připojovacího pruhu plnou čáru.

Správně je neuhýbat ale jet si svoje, příp. jen lehce upravit rychlost aby se mohl snadněji zařadit za/ před tebe. Ten připojovák je na to, aby najíždějící zrychlil tak aby mu to vyšlo do mezery. Ne že automaticky počítá s uhnutím a vytlačí tě do levýho i když v něm zezadu jede rychlý auto - vytlačí tě před něj a prásk... Spousta lidí si to uhnutí vyloženě vynucuje, když mu neuhneš tak ještě prská a má snahu vychovávat..

Agresivních spěchajících psychopatů je víc než dost a chtělo by to vytřídit je... Tj. místo číhání za bukem 5 m za cedulí chytat nebezpečný způsob jízdy podobně jak v D...

 

xenofob

6x

neřešil bych možné osobní pocity psychopata, pokud jste nevybrž´dovala, neměl být dlůvod být nasraný

Příčinou je absence kurzů z defenzivní jízdy, který například v Rakouskuý absolvuje každý řidič povinně...u nás nic podobného nemáme a proto se část řidičů chová podobně agresivně

 


3x

No, nevím, jestli jste se do toho levého zařadila po pár metrech v 50 km/h, tak se mu zas tolik nedivím..

A to já se mu divím. Pokud paní jela 50km/h, měl dost času ji připojovákem podjet (není to přestupek!) a zařadit se. Pokud jela rychleji, nemusel dále zrychlovat a mohl se zařadit rovnou za ni.

 

motak

3x
No a využila jsi celou délku připojovacího pruhu? Nebo se zařadila hned na začátku? kdyz mel ještě prostor te skoro předjet v pripojovacim? Rozjela jsi to dostatecne? Takové experty, co se připojuji sedmdesátkou a hned připojovak opouští miluju...
Kéž by 70... Někteří jsou schopni to na dálnici pustit ve 40. Přitom když v tom připojováku zůstanu, tak nemám absolutně problém připojit se i s částečně naloženým užitkovým vozem ve 130.

Sice máte oba pravdu, ale pokud v pravém průběžném nikdo nejel, vůbec nic se nestalo. Nikoho neomezila ani neohrozila.

motak
No jo,jenomže se tak paní naučí najizdet a jednou to nevyjde...

 

 


3x
No, měla byste využít připojovací pruh na pořádné rozjetí a nepřipojovat se v nízké rychlosti. Auta, která se přede mnou zařadí moc brzo v nízké rychlosti taky jako on "předjedu" připojovacím pruhem, ale rozhodně neočekávám, že by mi nějak uhýbali, prostě zrychlím a připojím se před toho druhého.
Takže pochybení bylo v tomto případě na obou stranách

 


2x

nebylo to správně. správně v připojovacím pruhu máte nabrat rychlost a plynule se zařadit mezi vozidla v průběžném pruhu.

pokud jste na dálnici v průběžném pruhu, samozřejmě autům, která jsou v připojovacím pruhu rozhodně uvolňovat místo nemáte. pokud jim chcete pomáhat, pak přizpůsobíte svou rychlost situaci - lehce přidáte a uvolníte jim dálnici nebo sundáte nohu z plynu a umožníte jim zařazení do průběžného pruhu.

a tu poslení otázku nemyslíte vážně, že ne?

pokud jste nějakou dobu neřídila, bylo by dobré si přečíst Zákon č. 361/2000 Sb., případně si domluvit v autoškole kondiční jízdy...

 

mathew

2x

Úplně jednoduše, sešlápnu plyn na podlahu a na konci připojovacího pruhu nebo po dosažení dostatečné rychlosti se zařadím na dálnici. Že cestou tím připojovákem předjedu 10 sebevrahů kteří najeli na dálnici v 30km/h je jejich problém.

Ta plná čára v Německu je většinou z důvodu, aby jste nepřejížděli z levého pruhu do pravého a nesrazili se s těmi co najíždí na dálnici ne kvůli tomu, aby jste jim nemohli uhnout z pravého do levého. Ovšem i tyto případy jsou a záleží na tom z jaké strany ta čára je.

asd1

Nemáš pravdu, velice často je tam ta čára tak, že tam je dvojitá čára, vpravo plná a vlevo od ní přerušovaná, tj. z levýho do pravýho smíš a z pravýho do levýho nesmíš. A je to právě jako zákaz uhýbání do levýho, kvůli tomu že s tim lidi časem začnou počítat automaticky a vytlačí tě před rychíka v levým. Takových nehod už byla spousta.

= správně je dělat místo jen mírnou úpravou rychlosti, uhýbat NE

mathew

Já mám teda pocit, že častěji je to naopak. Tedy plná čára a v pravo od ní přerušovaná. Tedy z pravého do levého můžeš, ale naopak ne. Navíc to dává i logiku, protože z většiny aut je lépe vidět na levou stranu než na pravou

asd1 má pravdu!

 


2x

K vašim "otázkám":

"pokud ja uz jsem na dalnici, a vidim pred sebou auta, ktera se chteji radit z pripojovacich pruhu, tak ze tem mam samozrejme uvolnit misto" Samozřejmě, že ne. Přesně naopak: Vy si pojedete svoje a ten z připojovákuse musí starat, aby se správně zařadil. Pochopitelně pokud se zařazujete vy, musíte počítat s tím, že vám nikdo neuhne a zařadit se v dostatečné rychlosti mezi vozidla v průběžném pruhu.

"Takze me zajima, jak to tedy je, mela jsem najet na dalnici az do toho druheho rychleho pruhu?" Samozřejmě, že ne. Zařazujete se do pravého průběžného pruhu za výše (v mé první odpovědi) uvedených podmínek. Teprve pak můžete uvažovat o tom v dostatečné rychlosti se zařadit do rychlejšího pruhu.

 


0x

Rady jste dostala, jen se zeptám, jak jste poznala, že je: "musel zpomalit a tedy se zaradit a pak me objet, no byl nasrany"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]