Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Naklápění světel vs STK

Od: pavel22 odpovědí: 33 změna:

Dobrý den,

zanedlouho mě čeká technická kontrola, ovšem na autě mi nefunguje elektrické náklápění předních světel. Seřídit jdou pouze manuálně, myslíte že to je vážný problém kvůli kterému by mi technickou nemuseli dát? Děkuji

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


6x

Vyhl. č. 211/2018Sb., příloha č. 1, osvětlení 4.1.5.2. Závady klasifikované jako "B", tedy vážné, TK na 1 měsíc.

 


2x

Dle mne by takové auto STK nemělo projít.

 


2x
Je velký problém to opravit?
Není, ale stojí to peníze..
No jo. Co nestojí peníze?
pavel22

Problém je v tom že na Xsaře II nejde světlo rozebrat, tudíž jedině koupit nová světla ..

Ty ale taky nestojí svět... granex.cz/...

dejv111neprihl

Tak kupte světlo z vrakáče nebo z bazaru, Ale nezávidím Vám pak výměnu světlometu. Dementi (jinak to napsat nejde) konstruktéři si při faceliftování šlehli a světlo prostě nevyndáte bez demontáže nárazníku a vůbec snad všeho, co je před chladičem. Xsara I, mám tušení, s tímhle problém neměla. Prostě "vývoj"nezastavíš.

 

mathew

2x

Pokud tam půjdete sám, technik si toho všimne a bude potřebovat někoho vyhodit, aby si odškrtl dnešní počet vyhozených aut tak problém bude.

Pokud tam někoho znáte nebo tam s autem pojede někdo, kdo tam někoho zná tak problém nebude.

Díky takovým jezdí plečky na silnicích, které se rozpadají. Nad čím zavře známí technik oko příště? Nad utrženým silenblokem?

Světla, která nejdou seřídit oslňují. On je seřídí, ale kdo zaručí, že nějaký špatný kontakt tu servoregulaci opět nerozhodí a v zatáčce někoho takový člověk oslní a díky tomu někoho přejede nebo narazí?

I když naklápění světel bude funkční, tak to ještě neznamená že uživatel ví k čemu to je a smysluplně to používá.
Rozdíl je samozřejmě u xenonu, kde se to řídí samo.
Tím se nijak ale nechci zastávat obcházení kontrol.

requied: Pokud jsou světla seřízena správně, tak laik nemůže naklápěním nikoho ohrozit. Leda, že by přeložil extrémě zadek auta a měl špinavá nebo poškrábaná skla světel.

Pokud se znefunkční závadou naklápění v poloze př. 2, tak technik seřídí regloskopem správné parametry. Ale co když servo začne fungovat a vyjede z této pozice na nulu? Pak máme hodnotu -2 a světlo svítí nahoru.

Světla se regloskopem vždy seřizují na 0 sklonu. Ovšem u nefunkční servoregulace to nejde zaručit, kde zrovna servomotorek parkuje parabolu.

asd1

To je nesmysl. Správně seřízený světla se seřizujou v prázdným autě na 0. Pokud naložíš vzadu a 0 necháš tak svítí nahoru = oslňujou. Aby ne, tak bys musel mít automatický sklápění podle zatížení..

Přes známé/ servis projde víceméně cokoliv co neni vidět na fotkách (tj. kde není důkaz v jakém stavu to na TK bylo).

mathew

Pokud to nefunguje vůbec tak se to nemůže samo rozhodit což bude většina případů takže to stačí seřídit ručně a reálně není žádný problém. Navíc spousta aut oslňuje už po sjezdu z výrobní linky, protože jsem tak "chytře" navržená a těch je mnohem víc než těch druhých...

asd1 myslel jsem případ, kdy knoflík je an nule, ale motorek se pokazil v době, kdy regulace byla na 2jce.

 

xenofob

2x

doufám že to STK neprojde a dáš to sešrotovat, v dnešní době, kdy nás cestou do práce oslňuje každé druhé nové auto a téměř každé ojeté to bude pro nás, co máme vše v pořádku úleva

asd1

V dnešní době nejvíc oslňujou funglovky s diodama

Nefukční naklápění by projít nemělo. Technik má zahýbat kolečkem jestli naklápění funguje, pak nastavit 0 a seřídit. Kdo má Fávo nebo Feldu toho lituju, tam je naklápění paskvil z výroby

Favorit s Feldou nejsou jediní, kdo to užívá, ale tam to tolik lidí neřeší, jako u nich

Navíc je léta vymyšleno, jak to překopat.

sp-el.cz/...

asd1

Holt Schade a DoDo (dodělej doma). Ještě že mám jiný auta kde se to nes...e

asd1, třeba BMW E46, kde se časem vyrve zadní náprava? Nebo Fiat, kterýmu zrezne podvozek? Nebo Peugot, kde časem zadek je do "A". Ford s motory nemluvě. Každé auto má svoje. Ty dva křápy tu jezdí už přes 20 let, takže naklápění je to poslední čeho se vždy někdo chytne. Koroze nepočítám k vůli věku a absenci zinkování. To bohužel.

U Felicie jsem kdysi s tím neprošel. Drahé na opravu (hydraulika u Š Felicie). Na šrotácích nejsou k sehnání, vždy vadné.

 

 


1x

Já jsem u žigulíka prošel technickou respektive emisemi se znánosti - měl je mechanik - před cca 12 lety z důvodu chybějícího katalyzátoru - při příští technické už tam byl.

Nyní u škodovky abych prošel technickou jsem musel měnit světlomety. Vybod jsem se na polské a dal jsem tam hella.

Hella . Tak to má být.

 


0x

Pochybuju, že to vůbec budou testovat. Aspoň u svých STK jsem teda nikdy neviděl, že by s tím laborovali. Prostě kolečko na 0, regloskop OK a víc neřešili.

Já jezdím na 2 STK a poctivě to kontrolujou obě.

 

guma

0x

Naklápění světel - vždy mě u staré felicie vyhodí z STK. Nikdy jsem to naklápění nepoužil, je to úplně na nic. Je to jen buzerace. Zrušit všechny STK.

Opravu mi vždy udělá opravna, která je hned vedle přidružená k STK. Mají pěkný kšeft - zlodějina.

jurajjuraj*

presne tak , zrusit vsechny STK , zrusit vsechny urady a hlavne zrusit vsechny doktory, at zije IQ sumici travy

asd1

Spíš je vyměnit za TUV... Aktuální stav kdy projde kdejaký šrot je jen aby se vlk nažral a vlastník STK si vydělal, příp. technik který si vždy něco najde a přijde a nenápadně si řekne o úplatek. Tak mu to pětikilo dáš, protože to vyjde levněji než opakovaná.. A spočítej si kolik aut mu denně projde rukama...

Zkvalitnit aby šrot opravdu neprošel (kvalitní dohled), maximálně zlevnit aby to nebyla zisková akce ale služba lidem... Celkově bych v tomhle převzal německý předpisy, včetně převozky na dojetí na technickou (s převozkou nemusí na podvalu), termíny technický apod.

Zrušit úřady by se taky hodilo, dvě třetiny úředníků je zbytečných a šlo by to i bez nich. Jsme neskutečně bohatý stát že to utáhnem...

jurajjuraj*

zruseni uradu a zbytecne vysoky pocet uredniku jsou dve rozdilne veci

 

jurajjuraj*

0x

nefunkcni naklapeni je B zavada, takze opravit, nekdy jde vymenit samostatny motorek , nekdy musi menit svetlo , zadny problem v tom nevidim

 

zetka

0x

Zdar, s nefunkčním naklápěním světel jsem byl už 3x na STK a nikdy nebyl problém.Když to chtěl technik zkoušet, hned jsem mu řekl, že nefungují.Ani v závadách se o tom nezmínil.

 

nigi

0x

Stejnou závadu jsem měl na minulým autě. Technik otevřel kapotu vzal imbus, svělo manuálně sešteloval aby svítilo do požadovaného úhlu a dál to neřešil. Doporučil mi abych si to nechal opravit. TK jsem prošel.

dejv111neprihl

Prostě je to o lidech... jako skoro ve všem...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]