Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám na Vás dotaz. Vlastním BMW 530d nafták. Chci se zeptat, zda je lepší tankovat obyčejnou naftu, nebo Vervu naftu? Je tam rozdíl sice asi jen 3 koruny, ale někdo říká, že je to lepší ( Na vstřiky, sníží spotřebu apod.) A někdo zase že je to úplně zbytečné. Jak je prosím Vás názor?
Berte mě prosím jako laika, tak mne prosím za otázku neukamenujte, budu rád za každou odpověď. Díky!
Tankuji obycejnou naftu a davam aditivum VIF letni, pripadne zimni. Davam to do tri aut a spokojenost, za x let zadny problem. aditiva.heureka.cz/...
Tankuji jak naftu, tak benzín Vervu, protože vím, že v mém okolí krom EuroOil (tam je taky kvalita) se nedá natankovat palivo, které by nebylo kalné nebo nevábné divné vůně. Palivo nečichám, ale občas v něm meju součástky, jako převodovku nebo olejovou vanu. Verva vše nejlépe rozpouští a myje. Krom toho, že je krásně čistá a čirá, tak se mi zdá, že motor necuká a dobře jede. Možná je to placebo, ale to rozpouštění úsad nebo čirost rozhodně ne. To člověk vidí na vlastní oči.
Někdo palivo řeší a někdo řeší až opravy za x km. Nemusí to být samozřejmě palivem, ale proč to trápit. Rozdíl 3kč nepoznám.
VIF je osvědčený a používám v zimě.
Promone, jestli to nebude tím, že ty tu naftu spálíš a dlouho nezůstane v nádrži. Někteří natankují a pak palivo mají klidně i čtvrt roku v nádrži.
Ale vše je o volbě každého z nás, jak píšeš. Každý at tankuje to, co uzná za vhodné
Výkon neporoste. To je placebo na 100%
S tím se dá souhlasit. Já tankuji denně a poměrně dost paliva - to mě naučili už v ČSLA, že auto musí do autoparku natenkované
Ale je fakt, že dnešní auta s dnešní naftou (tzn kontaminovanou MEŘO) mohou mít při delší nečinnosti problém.
Jo, holt pokrok nezastavíš - ještě nedávno jsem občas jel švagrovým Transitem, auto starý jak svět sám, jezdil s tím výhradně na ekonaftu - čili MEŘO a jelo to furt. Jenže - taková auta prostá různých ekokurvítek už nejsou holt v módě...
Tak já mám zkušenost, že na Seta diesel (tehdy na OMV takto značení naftice ve složení údajně 60%MEŘO a 40 NM) po 6 měsících stání bez nastartovánáí auto chytlo normálně.Jinak po roce nečinnosti jsem motor na rok starý benál od ONO s etanolem a kdoví jestli jsem tam neměl víc etanolu než ve standartní N95 normálně natočil.jen to trvalo cca2x déle.Až se na to dostanu, tak vyzkouším po 3 rocích a pak sem písnu jak se xanta nastartila!
Kamenovat Vás jistě nikdo nebude, nicméně připravte se na to, že se zde objeví příspěvky přísahající na kvalitu ,,prémiových´´ paliv i přesně opačné - takže finální rozhodnuté bude stejně na Vás
Já se řadím k lidem, kteří nevidí důvod pro kupování jiného, než standardního paliva. Je to i tím, že jsem dost ,,polykač kilometrrů´´ s velkými nájezdy km ročně, přičemž od firmy máme příkaz tankovat jen klasiku. No a jestliže firemní auta najezdí stovky tisíc km na standard bez potíží - tak kupuji klasickou naftu i do soukromých aut - ani zde není problém.
Díky A tvrzení, že při prémiových naftách, klesne spotřeba a vyroste výkon, nebude až takové, jak říkají že? Nebude to asi nijak znatelný rozdíl.
Přesně tak. Stejně jako mnozí uživatelé různých aditiv přísahají na lepší chod motoru + jiné naprosto úžasné záležitosti. Ale proč ne? Podle mě je to pouhý placeboefekt, nicméně autu to pravděpodobně neublíží a evidentně to některým stojí za ,,ten pocit´´ když svému mazlíkovi dopřejí něco lepšího.
Já mám auta jako pracovní nástroj, potřebuji aby ujely statisíce km bez přehnaných nároků na cokoliv. Což se evidentně daří i s běžnými palivy, tak proč hledat problém, tam lkde není.
Načerpej Vervu do auta a uvidíš. Ve Vervě by biosrágory být neměly (těžko ale říct). Osobní zkušenost se dvěmi Š Feliciemi na diesel (bez turba): Jedna s nájezdem 250 ooo km, Verva ztiší motor a nárůst výkonu cca o 15 ℅ (prostě je nárůst cítit) , druhá Felda s motorem po repasi, najeto cca 50 ooo km a s Vervou žádná změna, možná ještě nepatrně horší chod motoru- pro tento motor nafta ideálně z čerpaček ONO.
To máte štěstí... já tu Ono nemám. Obvykle jsem brával u Tesca a 2x (v různých letech) bohužel zatuhla.
Nikomu netvrdím, že nemá tankovat obyčejnou naftu. Sám jsem na ni jezdil skoro dvacet let... ale po zkušenostech kdy jsem ráno neodjel do práce, jsem si prostě na zimu připlatil za Vervu.
Já osobně do auta cpu jen vervu a další 2naftáky co máme doma jde taky verva. Zas tak velkje rozdíl v ceně tam taky není.. Ale jestli se to vyplatí to ti nepovím. Tankujeme to tam pro ten pocit že mu dáš něco víc a snad se ti to časem vyplatí.. :D Ale osobně bych tankoval buď vervu nebo obyč s vifem..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.