Nejste přihlášen/a.
Zdravím, chtěl bych se zeptat kde se dají homologovat díly na auto, například když si dám na auto vlastní nárazník apod.
pokud jde o příslušesntí nebo součást k autu, v ČR jsou celkem 4 technické zkušebny které se tím zabývají... pokud jd eo osobáky, jsou to tyto 3...TZV, TUV a DEKRA
stačí se tam objednat a nechat výrobek posoudit, s protokoly pak požádat kterýkoliv úřad o scvhálení technické zpúsobilosti systému nebo konstrukční části nebo samostatného tehchnického celku
firmy co to vyrábí ve velkém požádají o "hromadné" schválení, které uděluje MInisterstvo dopravy...prostě dostanou jakési povolení k výrobě a k uvádění na trh které bývá časově omezeno...
A proč by jste dělal takovou nesmyslnost?
Bezpečnostní:
1) ohrožení bezpečnosti vlastní a přepravovaných osob
– nedostatečná pevnost – destrukce části v běžných situacích, např. nosiče, upínací soupravy, tažná lana
– špatná konstrukce – destrukce či deformace částí jiným způsobem ohrožující osádku vozidla, především v krizových situacích, např. díly řízení, pérování, ochranné rámy
– nedostatečná funkce – funkce nenaplňuje funkci původní nebo očekávanou např. osvětlení
– nebezpečí požáru – vlastní konstrukce či montáž nedostatečně zabraňuje možnosti přehřátí resp. požáru např. veškeré zařízení s elektrických napájením, nezávislé topení
2) ohrožení ostatních účastníků silničního provozu
– ohrožení vyplývající nehody vozidla z důvodů bodu 1
– osvětlení vozidla – oslnění protijedoucích vozidel, nedostatečná viditelnost vozidla
– úniky provozních kapalin
– poutání nákladu
Finanční:
– narušení záručních podmínek montáží neschválených dílů a z toho plynoucí ztráta záruky vozidla
– neplnění pojištoven z důvodu použití "neschválených" dílů – zákonné pojištění, havarijní, úrazové, další
– odstavení vozidla policií v ČR i v zahraničí z důvodu přímého ohrožení bezpečnosti silničního provozu
– "neprojití" SME – v rámci vizuální kontroly přítomnost neoriginální a neschválení provedení systému ovlivňující emisní systém vozidla – omezení či zamezení provozování vozidla
– vážné a nebezpečné závady na STK – kontrola přítomnosti neoriginální a neschválených dílů – omezení či zamezení provozování vozidla.
Tímhle způsobem nikde.
Přečti si tohle a myslím, že tě myšlenky na "jednoduchou"homologaci rychle přejdou.
Homologace zajištuje i to, aby díl nebyl nebezpečný nebo neovlivnil deformace dalších částí karoserie při nárazu. Většina dílů karoserie prochází crash testy. Až pak je může výrobce dodávat automobilce nebo automobilka sama vyrábět. V interiéru by zase měli být materiály samozhášivé, aby to znesnadnilo možnost požáru.
Takže nelze, jak by jsi chtěl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.