Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Světlá výška vozu

Od: to odpovědí: 17 změna:
Dobrý den
Potřeboval bych zvednou zadní část vozu. Zhruba o 3-4 cm na netu jsem našel hodně dorazu které se vykládaj pod pružiny nebo nad pružiny. Doporučujete nad nabo spíš pod pružiny dát ten doraz Důvod auto vypadá jako bych vezl šutry předek vysoko zhruba na pěst zadek na dva prsty Předek tlumiče péra febi bilstein cc měsíc a půl po výměně Zadek tlumiče péra kyb také nové Renault laguna 2 rok 2002 obsah 1,8 86kw Uvítám veškeré rady děkuji

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1

3x

Na zadek jsou dvě verze péra, normál a pro velké zatížení, např. autodily-cardo.cz/... , podobně bude asi i Sachs apod.

Ověř si podle VIN co přesně tam má být, často je druhovýroba jedno "univerzál"péro pro víc verzí, sice jde namontovat ale není ideální pro konkrétní auto, správně tam ale má být jiné. Pak to dělá podobný věci jako to tvoje..

 

smutnyklaun*

3x

Mrknul bych na vrakáč a koupil 2 zadní origo pružiny a hned bude sedět výš alespoň o 5cm.Tyhle jsou v poloze jak kdyby bylo v kufru 150kg.

xenofob

ty zadní jsou fakt mrtvé, vyměnil bych i tlumiče

asd1

Umíš číst? Píše že jsou nové = budou tam jiný péra než maj být. Tlumič výšku těžko sníží, to by musel mít omezený zdvih a to asi těžko...

to

Takže se přiklánite sehnat origo pružiny třeba i z vrakače a problém by měl být vyřešen až o 5 cm bez použití různých dorazu hmm
No tak to ušetřím na těch dorazech a kopím teda ty origo pružiny, ty dorazy jsou dražší než ty pružiny díky kluci
asd1

Nejdřív ověř co tam má být a cos tam namontoval.. Potřebuješ VIN tvýho auta a zjistit OEM číslo dílu co tam má být.

Na origo z vrakáče bych se vykašlal, obvykle za to chtějí skoro stejně jako kvalitní nový péro = nesmysl, namontuješ a za rok ti prdne protože je stoletá olítaná...

 

jenda2*

0x

Podložte vzadu auto tak, aby se tam dal zasunout zvedák a změřte třeba výkroj v zadním blatníku před zvednutím a po zvednutí na vaši požadovanou výšku. O tento rozdíl můžete podložit tu část zadní pružiny, která má rovnou stranu. Nevím jestli jsou rovné obě nebo jen jedna, někdy končí v závitu v pryžovém sedle. Jako materiál lze použít třeba hliník aj. podle vnějšího průměru uvedené části pružiny. Nezmění se tvrdost ale jen poloha. Jakékoliv montování jiných pružin rozhodí tvrdost pérování a funkci tlumičů. Tlumič má rezervu ale je potřeba vše odměřit. Právě zvednutím na zvedáku kola na volno poznáte krajní polohu tlumičů. Tímto problémem trpěla Škoda Garde a tam jsem použil písty z tanku.

 

to

No vidím že šanci je několik
Kdybych se teda rozhodl pružiny podložit gumovým dorazem musel bych ho položit dolů pod pružinu jelikož jsem zjistil že z hora není možné doraz nainstalovat (dorazy nejsou originální)
Možnost teda dolů do nápravy umístit doraz a na to pružinu, jen mám obavy že pružina bude vyčnívát jakoby ven s té mísy foto i s dorazem přikládám a bojím se že třeba vyskočí může to být nebo se jen strachuji

 

to

Ještě k té fotce
Když umístím pružinu na doraz tak je hodně venku z nápravy může to např vyskočit
jenda2*

Nic takového nemůžete udělat a použít pružiny pro těžší auto je hovadina. Dejte si tam rovnou klacek místo pružin . Už vám bylo popsáno co a jak.

 


0x

Rešil jsem to na své Felicii hatchback. Použil jsem pružiny pro VAN Plus Forman a tlumiče na kombíka Felinu. Tlumiče Sachs a pera Lesjofers HD. Zvedlo se to o 3cm.

Ovšem v mém případě je i v zadu koncepce mcpherson, kdy je pružina auvnitř ní je tlumič. Tlumič má na sobě jako sukničku držák pružiny (misku).

V obou případech koncepcí uložení nápravy budou na ině unavené pružiny díky špatným tlumičům. S výměnou těch nových, jak píšete řešte i pera a vyberte na tu větší zátěž. Nebo Laguna Combi?

to

Dobrý den
Můžu teda použít i pružiny s combi?
A jaký je mezi něma rozdíl

V zatížení. Oproti normálním se combi pružiny hůře stláčejí a je potřeba větší síla. Nebo na jiných autech mají o závit delší celkovou délku.

 

asd1

Nevymýšlej kokotiny, ale podle VIN si najdi co tam má být, jaký jsou možnsoti pro konkrétní auto a z toho vyber. Nevěřim že tam máš správný péra. Nějak to podkládat je tuzing a mmch. při nehodě se toho snadno chytí pojištovna - technicky nezpůsobilé vozidlo, úprava pérování určitě měla přímý vliv na ovladatelnost vozu - a budeš složitě řešit jak neplatit následky nehody..

Podkládat nebo vkládat plastové nebo gumové tuzingy nesmysl je, ale jiné péro pojištovna nepozná. Číslo dílu časem smyje sůl a déšt. Origo péra VW mají barevné čmárnutí na závitu a dle toho se pozná. Ovšem rozdíl je na první pohled od normálního stavu laicky k nepoznání. 4cm je prd. Spíš každej kouká, když to auto sedí na azdku, jako by vezlo 150kg a ve 4 lidech.

asd1

Problémový myslim tu tuzing podložky. Bez homologace by to nemělo projít ani technickou.. U nehody to může být velký problém, protože dnes pojištovny hledají cokoliv aby mohly snížit plnění nebo nejlíp neplatit nic..

Jo, těch se urču pojištovna chytne. Technik ohledá sebemenší věc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]