Nejste přihlášen/a.
Ahoj. Moje panička sdílí sympatie (a ceny) základních menších vozů Renault pro to, že dobře vidí přes krátký čumák. Dnes máme staré Clio Grandtour 1200ccm, 55 kW. Koukal jsem do nových, na motory a dnes je to ...no přehlédl jsem se,blbec... Dnes je to 74 kW na litrovém tříválci, tak to čumím. Co o tom soudíte? Sice je to za rozpočtem, ale zatím řeším motor. Dík.
Nesoudím o tom celkem nic. Je to v současné době běžný motor pro taková auta. Pochopitelně výkonově na něj stará 1.2 l nemá, ale pokud bude rozumná životnost, není co řešit.
@mak: Atmosférickou 1.2 už asi v nabídce nemají. A tvé zkušenosti s tím "litrem" svědčí o tom, že buď jsi narazil na nepovedený kousek, nebo spíš s takovým motorem neumíš jezdit.
Bez turba dnes asi nejde dosáhnout emisních norem. Osobně mám 4válec s turbem Clio III s výkonem 105kw a spokojen.
Renault Clio III Sport 2.0 i 16V. V podstatě Renault "přeladil" řídící jednotku. Výkon je získán, že je obětován rovnoměrný točivý moment (jinak řečeno - pro pohodlí běžného řidiče se obětuje špička točivého momentu). Křivka točivého momentu není plochá. Výkon točí od 2500ot/min (motor udržovat ve vyšších otáčkách). Myslím, že tímto lze získat výkon u jakéhokoliv "ladiče" motorů i u nás. Prodávala se verze i s výkonem 145KW. No a potom RS verze.
Jenže těch 74kW je předstíraných turbem. Máme v práci Dacii, řekl bych, že s tím samým motorem a je to fakt špatný. Pokud to mají v nabídce, volil bych atmosférickou 1,2. Není to žádný divoch, ale jezdit se s tím dá a je to spolehlivý motor.
No vidíte. Já jenom, že Škodovka už tříválce dělala kdysi dávno a dnes se Renault "probudil". Anebo musel. V autech se nevyznám, takže mne tolerujte. Bude s tím jezdit manželka a nerad bych jako spolujezdec trpěl tím, jak je to líný a neschopný předjet, už při zátěži dvou osob na dovolenou.
S tím oturbeným 3 válcem předjedete tak max traktor a to ještě to nesmí být John Deere (to si nedělám legraci), pod 4000 ot/min to nejede a nad 4000 ot/min už zas taky ne. Jediný, k čemu je to dobrý je, že to člověka naučí řadit. Pokud nechcete zdržovat, tak musíte za každou vesnicí řadit 3ku.
Clio IV 1,2 atmosféru máme doma. Žádný divoch, na předjíždění taky nic moc, ale na manželčino ježdění 20km do práce levný, spolehlivý a pěkný (to ženský ocení nejvíc) auto.
Ano chápete to dobře, protože turbomotor se chová jinak než atmosférický. 74kW na papíře není 74kW pod kapotou. Za určitých podmínek je z toho motoru dostanete, ale nejdřív musíte ty podmínky vytvořit.
V dobách, kdy jsem to ještě sledoval, povolovala pravidla F1 maximální zdvihový objem 3000ccm nebo 1500ccm s turbem. Proč tedy skoro všichni jezdili s těžkými třílitrovými motory, když mohli použít poloviční motor s obdobným výkonem?
To jsou keci v kleci. Žádné auto nebude mít těch 74 kW když si člověk usmyslí. Atmosféra je sice atmosféra, ale u těchto malých motorů a malých aut bych nad atmosférou už dnes neuvažoval. Sportovní ambice to sice nemá, ale hýbne to s autem dostatečně.
No takto asi..
Snad nečekáte, že 1.0/74kW v kombíku..budě nějaké svižné auto, kor když ho naložíte na dovolenou..no nebude.
Ale dělají jo (téměř) všichni výrobci...EU...a "lidi" to tak chtějí.
A objektivně..jsou lidé, kterým to stačí (některým jen do té doby, pokud se nesvezou s autem, které má motor výkonnější).
Také jsem měl 1,2/53kW atmosférických (čtyřválec). Dnes máme 1,5/96kW...a dolů bych již nikdy nešel.., spíše bych šel o 30kW výše.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.