Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Trochu se ztrácím ve všech číslech a tak se raději chci zeptat. Nerozumím jak je myšlena hmotnost soupravy, z čeho se skládá.
Mám Renault Megane II. Nejvyšsí technicky přípustná hnotnost je 1880 kg a pov. hmotnost brž. přívěsu je 1250 kg a hmotnost soupravy je 2800 kg. Mám řidičák jen na B.
Chtěl bych si půjčit karavan, který má celkovou hmotnost 1000 kg a provozní hmotnost 820 kg.
Z čeho se skládá ta hmotnost soupravy, z reálné hmotnosti nebo maximální.
Děkuji.
Z maximální. Nesmíš jako Bčkař mít maximální hmotnost přívěsu větší než auta. Dále nesmíš překročit hmotnost tažáku (bržděný/nebržděný přívěs). A nesmíš překročit součet maximálních (překročit hmotnost soupravy 3500kg).
Jako Bčkař tedy v příkladu nesmíš táhnout autopřepravník, který váží 700kg, ale má maximálku 3200kg, byt malej osobáček utáhne bržděnej přívěs do 800kg a sám váží 1100kg. Tohle lze jenom s BE.
Takto jsem byl informován na školení i v autoškole před několika lety. Od té doby v tom byl docela guláš. V době, kdy se povolil skůtr 125 s automatem na území ČR jen s Bčkem a případy karavanů dostali možnsot harmonizačního kódu k Bčku B96 tuším, kdy stačilo s vlekem odjezdit 2 hodiny jízd bez teorie. (A výsledkem bylo rozšíření na soupravu s Bčkem 4250kg - tak nějak)
Je to upravený přepis. Takto to je i v zákoně (vyhlášce...). Jen umazali část textu. Proto je tam auto a vlek do 750 a pak nad 750 bez nějakých dalších specifikací.
U toho nad 750kg bylo připsáno někdy v roce 2010 to, že platí pouze s kódem B96, jinak bez něj Bčkař mohl mít pouze maximální vlek 750kg.
Jak je to dnes netuším. Tehdy to zvedlo rozruch k vůli přívěsům v EU (tuším anglie nebo nizozemí podávala návrh změny).
Sám mám BE, takže netuším, jak ty zmatky jsou dnes.
Se skupinou B smis ridit jizdni soupravu s nejvyssi povolenou hmotnosti 3500kg.
Ty pises, ze mas auto s cekovou hmotnosti 1880kg a povolenou hmotnost brzd. privesu 1250kg.
Coz je dohromady 3130kg.
Je zvlastni, ze mas v TP maximalni pripustnou hmotnost soupravy pouze 2800kg. Nikdy sem to hloubeji nezkoumal, ale ted sem rychle mrkul do TP mych aut a vsude mam maximalku soupravy stejnou jako soucet celkovych hmotnosti auta a brzdeneho privesu. Nikoliv nizsi.
Pokud to tak ale skutecne mas, pak skutecne nemuze byt souprava tezsi nez 2800kg a pak se to samozrejme musi brat na zaklade skutecne aktualni hmotnosti cele soupravy, nikoliv papirovych maximalnich hmotnosti jednotlivyh vozidel v souprave.
Určuje to i síla motoru a brzdy auta. Kolikrát skelety v rámci modelu jsou všechny stejné, ale motory jiné. Dle toho i hmotnosti souprav.
Guidku. To samozrejme chapu, napr. menicove automaty maji bezne nizsi povolene hmotnosti privesu nez jinak stejne manualy, ale jak sem se tim nikdy nezabyval, tak sem nejak automaticky predpokladal, ze to bude prave osetreno nizsi dovolenou hmotnosti privesu.
1880 auto + 1000 vlek = 2880Kg soupravy
Takže správně to nesmíš táhnout kvůli autu pro těch nadbývajících 80kg nad limit, ne kvůli papírům. Po ČR bych se vůbec nebál, pokud nebudeš mít auto naložené po strop a logicky aktuální hmotnost auta nebude 1880KG jako udávaná maximální, tak nemůžeš mít problem. V zahraničí bych si už tak jistý nebyl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.