Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Start/stop a vliv na spotřebu v koloně

Od: laureada odpovědí: 38 změna:

Poslední dobou jsem začala jezdit úsekem, kde je prakticky neustále dlouhá kolona, která se posunuje stylem, kdy pár metrů popojedu, pár vteřin stojím atd. V autě mám systém start/stop, který normálně nevypínám. Na internetu se píše, že by měl tento systém šetřit palivo, a i by mi to dávalo smysl při delším zastavení auta jako na přejezdech apod. Ale nebude to mít v kolonách spíš opačný efekt, tj. nezvyšuje to spotřebu paliva? Nevím nic o automechanice, ale říkám si, jestli se při startu nespotřebuje více paliva, než co se může ušetřit za těch pár vteřin, co auto stojí? Nebo je to jedno a vyjde to nastejno? Nemáte na to někdo odpověď?

 

 

38 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


12x

Vliv na spotřebu paliva bude docela minimální, subjektivně neznatelný. Horší je, že se rychleji opotřebovává akumulátor (baterie) a startér, kterým se prokazatelně zkracuje životnost.

18.06.20 17:17
Ano.
asd1

Tam bude i spotřeba dost možná vyšší než když jede furt - pro start je potřeba velká dávka paliva, navíc motor chladne a pak do ohřátí jede na bohatší směs.. Moje stará piksla si na volnoběh bere ca 0,6 L/hodinu, start stop - v koloně těch přískoků s chcípnutím/ startem bude desítky, za hodinu spíš stovky a na ty starty si to určitě cucne víc než půl litru za hodinu volnoběhu...

Ekokurvíko a nesmysl dobrý jen na emisní test a prodavače baterek

Chytrý dobíjení podobně, to je taky píííííp jak vrata

 


11x

Na takové popojíždění fakt stop-start postrádá veškerý smysl. Osobně jej vypínám hned po nastartování motoru a zapnu jej pouze když vím, že budu někde stát déle než minutu (železniční přejezd, semafor u kyvadlového provozu...)

Taky souhlas.

 

mak*

5x

Systém start-stop je nesmyslné eurokurvítko, stejně jako inteligentní dobíjení a podobné nesmysly. Skutečným účelem těchto "vyvhytávek" je zvýšit cenu auta a snížit životnost, aby se trh hýbal. A to ještě mají tu drzost říkat tomu ekologické opatření.

mak, nebylo by levnější tam nic nedat a zvýšit stejně cenu?

mak*

Já to nevymýšlím.

odchytova*

@mak spíš de o emise (papírově a v modelových situacích je to sníží)

 

 


4x
Start-stop je v autě proto, aby při homologaci vozu ušetřil pár gramů CO2.
EU stanovila nesmyslné limity spotřeby, tedy gramů CO2 na kilometr.
Od letošního roku začíná platit jednoduchá rovnice = flotilový průměr je stanoven na 95g CO2 (průměr všech prodaných vozů koncernu VW, FCA, PSA nebo aliance Renault či značky - třeba Mazdy).
Každý gram navíc znamená 95 eur za každé prodanè auto.
Příklad: prodej za rok milion aut, flotilový průmer 100g (o 5 nad limit).
5x95x1000 000 = 475 milionu eur jako "pokuta" za vysoké emise.
Resumé: Start-stop nasadili výrobci kvůli nesmyslným limitům které protlačila EU + ekoteroristi.
Praktický přínos pro zákazníka je nulový, proto Start stop vždy po startu vypínejte.
On je vždy implicitně zapnutý, protože EU řekla, že kdy? jej výrobce použije ke snížení tabulkové spotřeby, musí být po každèm startu aktivní (tedy připraven motor zhasínat).

 

laureada

Moc všem díky za odpovědi!

 


0x

Nedávno jsem četl článek v motoristickém časopisu, že tento Stop Start je jen kvůli tomu, aby se setina ušetřené spotřeby projevila do emisních povolenek.

Že se ale více opotřebí součásti vozidla, to se již nepočítá do limitu.

A já jsem nedávno četl, že systém start/stop lze vypnout trvale a to mechanickým odpojením hlídání napětí autobaterie.

Podobné je monitorování tlaku v pneumatikách - to má taky šetřit palivo.

Snad každý rozumný řidič si tlak v pneumatikách pravidelně kontroluje.

Osobně takové auto s těmito vymoženostmi bych nechtěl ani zadarmo.

Osobně takové auto s těmito vymoženostmi bych nechtěl ani zadarmo.

Ale to určitě změníte názor, až koupíte novější vozidlo.

jurajjuraj*

ono mu totiz ani nic jineho nezbyde kdyz je to povinna vybava od urcitych roku vyroby

I kdybych si koupil auto o 10 let mladší než mám nyní taktyto vymoženosti mít nebude protože bude mít rok výroby 2011.

takové auto bych si musel koupit po roce 2030 a to mi bude dost přes 70 a to nevím zda bidu ještě jezdit.

 

odchytova*

0x

Někde sem četl, že start spotřebuje tolik paliva, kolik motor na volnoběh za 17s. Jinak to vzniklo jenom kvůli "šetření" emisí.. Palivo znatelně neušetříte, ale části auta dostanou zabrat mnohem víc než bez něj...
Osobně jedinou výhodu, kterou v tom vidím je, že pokud vám chcípne při rozjezdu motor, tak stačí sešlápnout spojku a zase naskočí...

Mám vůz z roku 2018 s S&S a po zdechnutí a zmáčknutí spojky tedy rozhodně nenaskočí. Nastartuje si sám jen v případě, že si sám motor vypnul.
Ale stejně to radši ještě dneska zkusím

Mě to taky nastartuje šlápnutím na spojku, když zhasne při rozjezdu.

odchytova*

@mikihans tj divný.. v podstatě by mělo bejt jedno jestli to chcípne samo nebo nepřidáním plynu, ne? Teoreticky se to řídí podle polohy klíčku.

wv jetta 2016

Tak fakt ne. Očividně si to hlídá a nastartuje jen když si motor vypne sám. Je to Citroën Jumpy rok a půl starý.
odchytova*

@mikihans Ok, tak v tom případě tenhle s/s nemá jedinou výhodu..

Stejně ho vypínám hned po startu jen tam mám lepší vybavu, takže na to nemám tlačítko, ale musím to dělat přes dotykovou obrazovku. I ta má očividně nevýhody
nickys

Fabia iii 2016. Startstop vypnuty sw zasahem do rj. Stejne kdyz chcipne nesikovnosti ridice, tak po vyslapnuti spojky sam nastartuje.

 

jurajjuraj*

0x

na S/S usetris asi tolik paliva ze za dobu co to auto budes mit si vydelas na nejakou levnejsi kavu nekde v restauraci

trpi tim hlavne baterka stejne jako trpi inteligentnim nabijenim ktere je dneska v autech , at zije ekologie

ekologove maji dobre spocitane ze je lepsi usetrit par deci benzinu na tisicich kilometru a vyrabet o miliony baterek vic, takova tovarna na baterky a likvidace baterek urcite neni zatez pro ekologii, maji dost zajimave pocty

ale to nedělají ekologové, ale výrobci vozidel. Snaží se ušetřit kdejaký gram paliva.

Tady se teda Milane mýlíš, budu citovat z článku: Start-stop vznikl kvůli lepším emisním výsledkům měření v laboratořích, kde se zjistilo, že ušetří několik gramů oxidu uhličitého na kilometr. V reálném životě je přínos mimořádně neefektivní. Měření ukázalo, že při 400 naježděných kilometrech ve městě systém ušetřil jen 0,12 l paliva. V přepočtu na 100 km je to jen 0,03 litru. A rozebrané je to třeba tady auto-mania.cz/... . Takže ano, je to kvůli ekologům.

ajvn: Je to přesně tak. A k tomu navrch každý motorář ví, jak tahle pitomost škodí motoru.

ajvn, Vy se domníváte, že to udělali ekologové, já tvrdím, že to udělali automobilky, aby splnili limit.

Každý si necháme svůj názor, Vy klidně nadávejte na ekology, já na EU, která dává směrnice pro množství splodin.

Ale Milane.. Jasně že výrobce auta ten S/S musel dát do auta..a ne EU a ekologové. Všechno je to ale kvůli pomateným limitům a jejich metodice měření. Tady by do té medodiky stačil dáy jeden odstaveček jako upřesnění (nebo zcela vypustit onu část měření kdy auto "stojí") a je po pseudoproblému. Nebo alespoň připustit volbu S/S trvale vypnout uživatelem, pokud bude chtít..když už tam v autě ta krávovina je.

Ale ono to není jen v autech... Servisák od myčky Bosch mi říkal "buďte rád, že máte ještě ten předchozí model, ty nové už vždy nastavují po zapnutí mycí program na přednastavný "nejúspornější" a nikoliv na program, který si přeje uživatel..a nedá se to změnit.

Milane, na nikoho jsem nenadával, pouze jsem napsal, že tento systém zavedli výrobci automobilů, aby splnili ekologické limity. Určitě je nezavedli proto, že se jim chtělo. Naopak - prodražuje to výrobu. Je pátek, fakt se mi nechce přít o slovíčko. Že je to nesmysl se myslím shodnem všichni.

ajvn, omlouvám se, že jsem Vás nařknul z nadávání na ekology, reagoval jsem na jurajjuraj®, který to napsal, vy jste mi pak oponoval, že to jsou ekologové, kdo to nařídil.

Já tvrdím, že to nařídila norma, kterou musí automobilky splnit a jednu z variant udělali ten špatný systém STOP STAV.

-------------

Pane Cakle, nejsem ekolog, jen se zastávám, když se na ně hází všechno. Dříve to bylo na Bursíka, ale na něj se již nemyslí.

To že ekologové jsou někdy na obtíž, to je určitě fakt.

Jen bych upřesnil - tohle neprosadili ekologové, ale ekoteroristé. Teroristé, kteří ekologii vůbec nerozumí, ale některá slova z ní používají ve své ideologii.

martincakl

Tak ted nevím jestli mám starší myčku Bosch (asi 2 roky) nebo už novější ale zdá se mi že technik kecá a čemu by uvodní automatická volba na Eco měla vadit nebo škodit.Zapnu myčku automaticky se ukáže program ECO ale já stejně měním manuálně na jaký chci.To že to mají pednastavené na ECO nemuže ničemu vadit a nic poškozovat.

Samozřejmě Start/Stop je něco jiného a je to blbost ja píšete.To že za den(krát měsíce) se třeba 40x na několik vteřín vypne a zapne motor logicky nemůže být pro auto nic dobrého a časem se logicky nějaká porucha musí dostavit a tu bude platit pan uživatel tohoto užasného vynálezu

jana222: Ale to se nechápeme..Toto sice neškodí, ale uživatel musí po každém zapnutí myčky manuálně zapnout program který chce, a ne který mu vždy skočí na myčce (tedy vždy ten ECO). Starší typ myčky (i když program ECO také má) si pamatuje poslední použitý program a po zapnutí myčky ten program opět naskočí. Poškozuje to tedy nervy uživatele, který je nucen pokaždé zmáčknout tlačítko, které by jinak mačkat vůbec nemusel. Je to tedy zcela zbytečné, potože si to uživatel sám přepne (stejně jako drivá většina lidí vypne S/S hned po nástupu do auta), jen musí dělat zbytečné mezikroky.

jurajjuraj*

milancukrar tak jasne, delaji to automobilky ale proto ze musi plnit emisni limity ktere vymysli EU a ta si nechava radit od ekologu

 


0x

Představte si, co by bylo, nebýt těch ekokokotin. Kdyby se neinvestovaly biliony Euro do prosazování a tunění dieselů a jejich následného zákazu, kdyby nebyly ty spousty nesmyslných asistentů bránících používat auto. O kolik (sta)tisíců by bylo levnější každé auto a kolik prostředků by zbylo na potřebné věci? Kolik bytů by se za to dalo postavit, kolik dobrých učitelů zaplatit .. a jak by si oddychlo životní prostředí ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]