Nejste přihlášen/a.
Poslední dobou jsem začala jezdit úsekem, kde je prakticky neustále dlouhá kolona, která se posunuje stylem, kdy pár metrů popojedu, pár vteřin stojím atd. V autě mám systém start/stop, který normálně nevypínám. Na internetu se píše, že by měl tento systém šetřit palivo, a i by mi to dávalo smysl při delším zastavení auta jako na přejezdech apod. Ale nebude to mít v kolonách spíš opačný efekt, tj. nezvyšuje to spotřebu paliva? Nevím nic o automechanice, ale říkám si, jestli se při startu nespotřebuje více paliva, než co se může ušetřit za těch pár vteřin, co auto stojí? Nebo je to jedno a vyjde to nastejno? Nemáte na to někdo odpověď?
Vliv na spotřebu paliva bude docela minimální, subjektivně neznatelný. Horší je, že se rychleji opotřebovává akumulátor (baterie) a startér, kterým se prokazatelně zkracuje životnost.
Tam bude i spotřeba dost možná vyšší než když jede furt - pro start je potřeba velká dávka paliva, navíc motor chladne a pak do ohřátí jede na bohatší směs.. Moje stará piksla si na volnoběh bere ca 0,6 L/hodinu, start stop - v koloně těch přískoků s chcípnutím/ startem bude desítky, za hodinu spíš stovky a na ty starty si to určitě cucne víc než půl litru za hodinu volnoběhu...
Ekokurvíko a nesmysl dobrý jen na emisní test a prodavače baterek
Chytrý dobíjení podobně, to je taky píííííp jak vrata
Systém start-stop je nesmyslné eurokurvítko, stejně jako inteligentní dobíjení a podobné nesmysly. Skutečným účelem těchto "vyvhytávek" je zvýšit cenu auta a snížit životnost, aby se trh hýbal. A to ještě mají tu drzost říkat tomu ekologické opatření.
Nedávno jsem četl článek v motoristickém časopisu, že tento Stop Start je jen kvůli tomu, aby se setina ušetřené spotřeby projevila do emisních povolenek.
Že se ale více opotřebí součásti vozidla, to se již nepočítá do limitu.
A já jsem nedávno četl, že systém start/stop lze vypnout trvale a to mechanickým odpojením hlídání napětí autobaterie.
Podobné je monitorování tlaku v pneumatikách - to má taky šetřit palivo.
Snad každý rozumný řidič si tlak v pneumatikách pravidelně kontroluje.
Osobně takové auto s těmito vymoženostmi bych nechtěl ani zadarmo.
Osobně takové auto s těmito vymoženostmi bych nechtěl ani zadarmo.
Ale to určitě změníte názor, až koupíte novější vozidlo.
Někde sem četl, že start spotřebuje tolik paliva, kolik motor na volnoběh za 17s. Jinak to vzniklo jenom kvůli "šetření" emisí.. Palivo znatelně neušetříte, ale části auta dostanou zabrat mnohem víc než bez něj...
Osobně jedinou výhodu, kterou v tom vidím je, že pokud vám chcípne při rozjezdu motor, tak stačí sešlápnout spojku a zase naskočí...
@mikihans tj divný.. v podstatě by mělo bejt jedno jestli to chcípne samo nebo nepřidáním plynu, ne? Teoreticky se to řídí podle polohy klíčku.
wv jetta 2016
na S/S usetris asi tolik paliva ze za dobu co to auto budes mit si vydelas na nejakou levnejsi kavu nekde v restauraci
trpi tim hlavne baterka stejne jako trpi inteligentnim nabijenim ktere je dneska v autech , at zije ekologie
ekologove maji dobre spocitane ze je lepsi usetrit par deci benzinu na tisicich kilometru a vyrabet o miliony baterek vic, takova tovarna na baterky a likvidace baterek urcite neni zatez pro ekologii, maji dost zajimave pocty
Tady se teda Milane mýlíš, budu citovat z článku: Start-stop vznikl kvůli lepším emisním výsledkům měření v laboratořích, kde se zjistilo, že ušetří několik gramů oxidu uhličitého na kilometr. V reálném životě je přínos mimořádně neefektivní. Měření ukázalo, že při 400 naježděných kilometrech ve městě systém ušetřil jen 0,12 l paliva. V přepočtu na 100 km je to jen 0,03 litru. A rozebrané je to třeba tady auto-mania.cz/... . Takže ano, je to kvůli ekologům.
ajvn, Vy se domníváte, že to udělali ekologové, já tvrdím, že to udělali automobilky, aby splnili limit.
Každý si necháme svůj názor, Vy klidně nadávejte na ekology, já na EU, která dává směrnice pro množství splodin.
Ale Milane.. Jasně že výrobce auta ten S/S musel dát do auta..a ne EU a ekologové. Všechno je to ale kvůli pomateným limitům a jejich metodice měření. Tady by do té medodiky stačil dáy jeden odstaveček jako upřesnění (nebo zcela vypustit onu část měření kdy auto "stojí") a je po pseudoproblému. Nebo alespoň připustit volbu S/S trvale vypnout uživatelem, pokud bude chtít..když už tam v autě ta krávovina je.
Ale ono to není jen v autech... Servisák od myčky Bosch mi říkal "buďte rád, že máte ještě ten předchozí model, ty nové už vždy nastavují po zapnutí mycí program na přednastavný "nejúspornější" a nikoliv na program, který si přeje uživatel..a nedá se to změnit.
Milane, na nikoho jsem nenadával, pouze jsem napsal, že tento systém zavedli výrobci automobilů, aby splnili ekologické limity. Určitě je nezavedli proto, že se jim chtělo. Naopak - prodražuje to výrobu. Je pátek, fakt se mi nechce přít o slovíčko. Že je to nesmysl se myslím shodnem všichni.
ajvn, omlouvám se, že jsem Vás nařknul z nadávání na ekology, reagoval jsem na jurajjuraj®, který to napsal, vy jste mi pak oponoval, že to jsou ekologové, kdo to nařídil.
Já tvrdím, že to nařídila norma, kterou musí automobilky splnit a jednu z variant udělali ten špatný systém STOP STAV.
-------------
Pane Cakle, nejsem ekolog, jen se zastávám, když se na ně hází všechno. Dříve to bylo na Bursíka, ale na něj se již nemyslí.
To že ekologové jsou někdy na obtíž, to je určitě fakt.
Jen bych upřesnil - tohle neprosadili ekologové, ale ekoteroristé. Teroristé, kteří ekologii vůbec nerozumí, ale některá slova z ní používají ve své ideologii.
Tak ted nevím jestli mám starší myčku Bosch (asi 2 roky) nebo už novější ale zdá se mi že technik kecá a čemu by uvodní automatická volba na Eco měla vadit nebo škodit.Zapnu myčku automaticky se ukáže program ECO ale já stejně měním manuálně na jaký chci.To že to mají pednastavené na ECO nemuže ničemu vadit a nic poškozovat.
Samozřejmě Start/Stop je něco jiného a je to blbost ja píšete.To že za den(krát měsíce) se třeba 40x na několik vteřín vypne a zapne motor logicky nemůže být pro auto nic dobrého a časem se logicky nějaká porucha musí dostavit a tu bude platit pan uživatel tohoto užasného vynálezu
jana222: Ale to se nechápeme..Toto sice neškodí, ale uživatel musí po každém zapnutí myčky manuálně zapnout program který chce, a ne který mu vždy skočí na myčce (tedy vždy ten ECO). Starší typ myčky (i když program ECO také má) si pamatuje poslední použitý program a po zapnutí myčky ten program opět naskočí. Poškozuje to tedy nervy uživatele, který je nucen pokaždé zmáčknout tlačítko, které by jinak mačkat vůbec nemusel. Je to tedy zcela zbytečné, potože si to uživatel sám přepne (stejně jako drivá většina lidí vypne S/S hned po nástupu do auta), jen musí dělat zbytečné mezikroky.
Představte si, co by bylo, nebýt těch ekokokotin. Kdyby se neinvestovaly biliony Euro do prosazování a tunění dieselů a jejich následného zákazu, kdyby nebyly ty spousty nesmyslných asistentů bránících používat auto. O kolik (sta)tisíců by bylo levnější každé auto a kolik prostředků by zbylo na potřebné věci? Kolik bytů by se za to dalo postavit, kolik dobrých učitelů zaplatit .. a jak by si oddychlo životní prostředí ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.