Nejste přihlášen/a.
Ahoj kolegové,
jeden kamarád řeší takové zapeklité divné problémy se Škodou Octavia rv 2001, 1,8T (benzín), 110kW.
Auto mu čas od času škube při akceleraci a případně chcípe, to i na volnověh, ale je zajímavé, že spíš až když je to zahřáté. Řešil teď i běh na tři válce, to už je OK. Závada na diagnostice teď žádná není.
Vím, že to je popis takový nedokonalý, ale moje parketa to není tak se ho můžu doptat, ale máte nějaké tipy na co kouknout? Případně doplňující dotazy?
Díky
Měřila se komprese ve válcích? Tlak paliva v liště (manometrem)? Kolik km má najeto? Kdy se měnil filtr paliva?
*Stávalo se mi na monotronicku, že zapalovací trafo po zahřátí nedávalo jiskru. *
Moduly tam jsou ještě původní? (šlo by půjčit na vyzkoušení z jiné?)
Svíčky jsou v jakém stavu? (ideálně fotky)
Svíčky jsou jaké? Dle DP?
Při závadě zapalování by měla VAG diagnostika hlásit směs mimo toleranci nebo překročena dolní či horní mez. Popř. vynechání válce. Ovšem někdy to prostě nezahlásí, pokud je směs vpořádku.
vpohodě, pak se pochlub.
Svíčky nové, střiky nový, cívky nový, řídící jednotka zapalování nová, tepelné čidlo nové, snímač otáček nový, tlaky v pořádku.
Auto jede jako z praku, zacuká, sníží se výkon, ale nechcípne, pokud musíš zastavit v tuto chvíli tak chcípne. Jde hůr nastartovat, třeba až na potřetí a jak nastartuješ tak už je vše ok, třeba celý den.
Ale jak se přijede z delší cesty a nechá se běžet 2-3 minuty tak sama chcípne a zase jde těžko nastartovat.
Diagnostika dělaná několikrát (diagnostika z autorizáku i mimo autorizovaný servis) a pokaždé OK
Ten běh na 3 válce byla vadná řídící jednotka zapalování
Pokud je diagnostika OK, pak se bude jednat o závadu, kterou diagnostika nepodchytí. Tedy v zapalování kabely a svíčky, a pak dodávka paliva, tedy filtr paliva, nízký tlak dodávky paliva, nekvalitní palivo apod. Zapalovací modul/y by diagnostika měla odhalit, nízká komprese by zlobila stále a ne jen občas atd. Prostě i při možnostech diagnostiky je třeba uvažovat logicky a podle toho hledat.
začal bych návštěvou někoho, kdo tomu skutečně rozumí a má s tímto motorem zkušensoti...cédéčko s diagnostikou, které se prodává na aukru za pár strokorun funguje asi jao věštecká koule
A která diagnostika ti řekne přesně co máš dělat?
Žádná
Namátko chyba otáček snímače nemusí nutně znamenat nefunkční snímač, ale poškozený snímací kroužek nebo špatná vzdálenost od snímače. Diagnostika ovšem zjistí jen výpadek signálu, ale netuší proč. Ani ta za 100 000kč to nezjistí. To musí zjistit mechanik.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.