Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problémy s Octavia 2001

Od: maverick® odpovědí: 17 změna:

Ahoj kolegové,
jeden kamarád řeší takové zapeklité divné problémy se Škodou Octavia rv 2001, 1,8T (benzín), 110kW.
Auto mu čas od času škube při akceleraci a případně chcípe, to i na volnověh, ale je zajímavé, že spíš až když je to zahřáté. Řešil teď i běh na tři válce, to už je OK. Závada na diagnostice teď žádná není.

Vím, že to je popis takový nedokonalý, ale moje parketa to není tak se ho můžu doptat, ale máte nějaké tipy na co kouknout? Případně doplňující dotazy?

Díky

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Začni tímto club-opel.cz/...
A rozpadali se tomu hadice odvětrání motoru plus se zsnesli ty zpetny ventilky na bratrově oktě sem to už měnil dohnal to na ebay komplet za cca 250kč

Tak klapka je vyčištěná, ale podle tvého návodu zkusí mrknout ještě na ty převodová kola.

 


0x

Měřila se komprese ve válcích? Tlak paliva v liště (manometrem)? Kolik km má najeto? Kdy se měnil filtr paliva?

*Stávalo se mi na monotronicku, že zapalovací trafo po zahřátí nedávalo jiskru. *

Moduly tam jsou ještě původní? (šlo by půjčit na vyzkoušení z jiné?)

Svíčky jsou v jakém stavu? (ideálně fotky)

Svíčky jsou jaké? Dle DP?


doplněno 16.06.20 20:57:

Při závadě zapalování by měla VAG diagnostika hlásit směs mimo toleranci nebo překročena dolní či horní mez. Popř. vynechání válce. Ovšem někdy to prostě nezahlásí, pokud je směs vpořádku.


doplněno 16.06.20 21:45:

vpohodě, pak se pochlub.


Svíčky nové, střiky nový, cívky nový, řídící jednotka zapalování nová, tepelné čidlo nové, snímač otáček nový, tlaky v pořádku.
Auto jede jako z praku, zacuká, sníží se výkon, ale nechcípne, pokud musíš zastavit v tuto chvíli tak chcípne. Jde hůr nastartovat, třeba až na potřetí a jak nastartuješ tak už je vše ok, třeba celý den.

Ale jak se přijede z delší cesty a nechá se běžet 2-3 minuty tak sama chcípne a zase jde těžko nastartovat.

Diagnostika dělaná několikrát (diagnostika z autorizáku i mimo autorizovaný servis) a pokaždé OK

Ten běh na 3 válce byla vadná řídící jednotka zapalování

 


0x

Pokud je diagnostika OK, pak se bude jednat o závadu, kterou diagnostika nepodchytí. Tedy v zapalování kabely a svíčky, a pak dodávka paliva, tedy filtr paliva, nízký tlak dodávky paliva, nekvalitní palivo apod. Zapalovací modul/y by diagnostika měla odhalit, nízká komprese by zlobila stále a ne jen občas atd. Prostě i při možnostech diagnostiky je třeba uvažovat logicky a podle toho hledat.


Filtr paliva nový, tlak paliva v pořádku, nové čerpadlo, palivo by mělo být OK...

 


0x
Muze to klidne byt i spatna komprese, nebo odchazi cerpadlo v nadrzi popripade relw. Nam postupne ztracela kompres oktavka ale novejsi, hazela vynechani zapalovani, jenze tady ta starsi to mozna jeste neumi. Na krizovatkach chcipala, kdyz uz byla v tockach tak jakz takz.

Čerpadlo, filtry nové, komprese OK

 


Chlapi, diky za reakce. Zkusim ho zitra chytnout a probrat to s nim. Prosim tedy o trpelivost, chvili mi bude trvat, nez neco odepisu.

 


0x

Tlak paliva kolik daolo čerpadlo v maximu a kolik do lišty reguluje ventil?

Jaké jsou tlaky jednotlivých válců?

 


@gumidek
@dabel
a další rádci...
Ahoj,
omlouvám se ta prodlevu, ale nebylo co vhodného psát. Tak závada není úplně odstraněna, ale už se nestává moc často. A to po výměně snímače váčky. Minule jsem zapomenul co říkal tak jsem se musel přeptat. Jako laika na auta mi to přijde zajímavé, u vás netuším

 

xenofob

0x

začal bych návštěvou někoho, kdo tomu skutečně rozumí a má s tímto motorem zkušensoti...cédéčko s diagnostikou, které se prodává na aukru za pár strokorun funguje asi jao věštecká koule

 

A která diagnostika ti řekne přesně co máš dělat?

Žádná

Namátko chyba otáček snímače nemusí nutně znamenat nefunkční snímač, ale poškozený snímací kroužek nebo špatná vzdálenost od snímače. Diagnostika ovšem zjistí jen výpadek signálu, ale netuší proč. Ani ta za 100 000kč to nezjistí. To musí zjistit mechanik.


No asi takhle. Nechápu tvou reakci, snažíš se jen napsat něco za každou cenu...
Ten co to řeší autům rozumí, věřil bych více než ty.
Diagnostika to byla ta co je v autorizáku, ne ty co so myslíš.
A stejně jsem psal co? No že na diagnostice nic nebylo.

 


Tak kolegové pro zajímavost asi opravdu vyřešeno:
- vadná řídící jednotka zapalování
- vadná váha vzduchu
Už proto, že se stávalo nahodile tak se diagnostikovalo dost špatně.
Třeba to někomu pomůže.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]