Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Proč není značení ve středu vozovky?

Od: keebleek® odpovědí: 8 změna:

Jsou na okresech silnice, i nové s novými asfalty. Na kraji u krajnice je nastříkána úzká plná čára, která vyznačuje šířku vozovky. To je v případě, že je tato úšší než 6 metrů. Ale nikde, není na prostředku vyznačený střed vozovky. Nějaké značení, které by ukázalo, kde se ten střed vozovky nachází. Spousta řidičů, spíše blbů co se drží volantu jezdí tak, jako by pro ně platila celá šíře vozovky. A to i v zatáčkách, do kterých není moc vidět za ně.

A teď ten dotaz. Proč tahle věc není nějakým způsobem vyznačena, jako to je na těch širších vozovkách?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


7x

Odpoveděl jste si v podstatě sám, je předpis na od jaké šíře komunikace se vyznačuje středová čára a tyhle úzké okresky se do toho nevejdou.


Tak to je právě ono, že je nějaký předpis a je takový zažitě fungující. Nemělo by to mít stejné značení klasickou středovou čárou. Jiným rozdílným způsobem. Jen kdyby se to změnilo, mohlo by na to označení středu i úzké vozovky reagovat nějaké procento řidičů, kteří by mohli více jezdit po své straně a necpat se do protisměru v nepřehledných zatáčkách. Někteří vlastně kdekoliv. I na rovinách. Zřejmě odpovědné úřady hrají na to, že je zřejmě ještě málo mrtvých a zraněných z těhle střetávajících incidentů. Někdy ten počet přiblížení je o nervy. Jedu asi 800 metrů a potkám 2-3 blby v protisměru. A je jedno, jestli je to ve městě nebo kousek dál v lese. Chápejte. Proč můžu já obkružovat každou zatáčku a někdo si to prostě střihne prostředkem? Vlastně je možné, že se ani nečeká na to, že to napadne někoho z Evropské komise.

dusger*

Přesně, odpovídáš si sám. Předpisů máme už víc než dost, potíž je jinde, různé předpisy, normy, zákony na hloupé, bezohledné, egocentrické lidi neplatí. Kdyby tam byly čtyři čáry, tak tihle lidé budou zatáčky řezat i tak.


Tak že, ani ty nevěříš, že by nějaké i malé procento blbů mohlo kladně zareagovat na to oddělující značení. Třeba to někteří dělají neúmyslně. Že se jenom neorientují na úzké vozovce v nepřehledných zatáčkách.

Když se nad tím hlouběji zamyslíte tak je to pochopitelné. Ono by to na těch úzkých cestách mohlo být i nebezpečné, pokud se nědko bude chtít mermomocí vejít do takového úzkého pruhu tak by mohl navnitřku zatáčky spadnout za krajnici nebo ji utrhnout. A taky při stavu krajnic na okreskách v ČR je lépe se držet od nich dále pokud teda nejede někdo proti a pokud by byla uprostřed v některých úsecích plná čára tak by to bylo vlastně proti předpisům.

 

bery*

0x
Kdysi jsem nekde cetl, ze stredova cara se dneska nevyznacuje tam, kde doslo kvuli setreni pri "modernizaci" silnice k jejimu zuzeni natolik, ze se to jeste vejde do nejakyho limitu, ale bud celkova sire nesplnuje soucet dvou samostatnych pruhu, nebo by prestala splnovat po odecteni sire zabirane prave tou stredovou carou ...

 


0x

Pro všechny řidiče platí jízda při pravém okraji vozovky. Je spousta širokých silnic, které mají uprostřed tramvajové pásy a klidně bez čar.

 

mak*

0x

Oni ti, co jste zmiňoval tak jezdí i když tam ta čára je, takže čára nic neřeší. SUV řízené ženami velmi často jezdí levými koly za čárou. Zřejmě proto, že nemají odhad a jak sedí vysoko, tak se blíž ke kraji bojí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]