Nejste přihlášen/a.
Docela bych se vsadil, že něco takového by už nemusel být problém v dnešní době. Autonomní řízení, různé ovládání na dálku, nonstop online...
@nox Tak určitě. U Tesly zítra znamená již/....
Smrtící kombinace autopilota s pasažérem idiotem.
To se nedá říct, na takové odhady je moc brzo. I když já myslím, že aut bez řidiče jezdí celkem dost, zrovna dneska se před barákem snažilo sousedčino Volvo asi 5 minut zaparkovat.
Vcera rikali v Automotorevue, ze Volvo chysta prijit s nejakym poloautonomnim voze uz za dva roky. Bude umet jet po dalnici uplne sam. Do vesnicek to asi jeste nebude.
Chápu Váš problém, ale na rozdíl od Vás doufám, že se toho už nedožiju. Podle mě jsou už dnešní auta nepřijatelně "chytrá". Už i automatická převodovka mi jde na nervy (bohužel jí mám). Já rád řídím a rád jezdím podle své okamžité nálady. Neumím si představit, že bude nějaký robot řídit za mě a já na to budu jen bezmocně koukat. A to nepíšu o možnosti, že by moje auto kdosi řídil dálkově z nějakého centrálního dispečinku podle svého "rozumného" uvážení, bez ohledu na moje přání. To bych snad radši jezdil vlakem.
Neznám Vaše finanční možnosti, ale myslím, že i kdyby k tomu (nedejbože) došlo v dohledné době, budou takové auto splácet ještě vaše vnoučata.
Pokud vím, tak už se s tím pokusy dělají. Ono už dnes se běžně vyrábí auta, kde je čím dál více asistentů, takže ten přesun k autonomním autům asi nebude skokový, ale plynulý. Někde jsem četl výsledky těch pokusů a pobavila mě statistika jakési firmy, která měla tuším 5 nehod na 100km, to teda nic moc . Ale jsou i firmy mnohem úspěšnější a ty produkují už použitelná autonomní auta. Ale doba, kdy automat převezme i odpovědnost za řízení, ta je ještě daleko. Můj názor je, že se v tomto zaspala doba protože příčinou valné většiny nehod je nevěnování se řízení. Už dnes by měl řídit jen ten, kdo se tomu věnovat chce a bude, ale bohužel technika zaspala.
Zdravím, auta bez řidiče určitě masově zavedena nebudou a pokud ano, tak jen nějaká jednoduchá vozídka pro malé rychlosti. Zůstává totiž nezodpovězena jedna otázka, na kterou ani odpovědět nejde. V případě nouze zachránit lidi v autě (najet třeba na chodník), nebo zabít posádku (trefit strom či sloup) a zachránit nevinné například na zastávce? V tomto nemá právo rozhodovat člověk, natož stroj. Současně nelze nadefinovat řešení všech situací, ale lze vytvořit "samoučící systém" reagující na signály ostatních vozidel, ovšem i zde je nutná rezerva pro lidský zásah - nelze plně předat řízení např. ve 100 km/h.
Jen mne napadá otázka, jak je to řešené, automatické řízení, ráno se probudím a všude je 2-10 cm sněhu. Jak pozná, kde je silnice?
@milancukrar dokonalejší gps + třeba se zavede něco jako vodící linky..
bohužel Vám nemohu odpovědět ohledně toho blikání na křižovatce, někdo zavedl max. 4 odpovědi na otázku, pokud nemáte alespoň 10procent ohodnocených odpovědí...
"pokud tvar křižovatky připomíná písmeno T, tak se nebliká. Když se blíží písmenu Y, tak se bliká." - písmeno T nebo X resp. + (klasickou křižovatku)?
odchytová, stále nechápu dotaz
pokud tvar křižovatky připomíná písmeno T, tak se nebliká. Když se blíží písmenu Y, tak se bliká
co na tom není jasné?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.