Nejste přihlášen/a.
zdravím vás vlastním babetu 210 koupil jsem ji asi před rokem od jedné postarší paní dostal jsem k ní velký techničák který je ale propadlý v polopřevodu (puvodní majitel to odhlásil a ta paní to na sebe již nepřihlásila) moje otázka zní je to plnohodnotný dokument na který se dá legalně babeta pojistit? mam k tomu i spz. předem děkuji za odpovědi V.R
dnes jsem se bavil s paní od která mam tu babetu a řikala že nikdy nebyl problé.a že povinné ručení mela přihlášené na TP.
Babeta 210 má velký techničák a RZ ( spz )?
Já mám jen takovou malou papírovou kartičku a žádnou RZ.Číslo stroje mám na štítku na rámu,pak na motoru a v té kartičce.Pojistku platím podle čísla na tom štítku na rámu.
babeta která byla schválena do roku 2001 nepodléhala nikdy registraci, v minulosti se stát pokoušel vcyčistit registr a a dostat mopedy se šlapadly pod kontrolu...asi rok a půl platila legislativa podle které musel majitel auta na STK a s protokolem z evidenční kontroly a SPZ na evidenci vozidel, kde mu byla vylepena stříbrná kontrolní známka...a Babeta se měla zaregistrovat, ministerstvo nechalo vylisovat staticíce miniaturních značek pro mopedy...na základě odporu veřejnosti poslanci tuto povinnost zrušili asi v polovine běžící lhůlty, tak se stalo že ti co poslechli mají od roku 2002 babetu na značkách nebo mají na spzt vylepenu stříbrnou evidenční známku, utratili prachy za protkol z STK a na úřadu dalších 30,- kč, přišli o půl dne dovolené...a ti s tou Babetou mají navíc problém, jak jí dostat z evidence
brzy mi bude 60 a ten rok 2002 pamatuji, sám jsem stál před tím úřadem ve frontě s protokolem a značkou...
máš babetu technicky nezpůsobilou a administrativně zaniklou a neuděláš s tím nic, i kdyžý si koupíš na burzce nabo na bazoši kartičku a vepíšeš si tam to číslo rámu, při důkladné policejné lustraci by se na to mohlo přijít...číslo na motoru nemusí souhlasit protože je to náhradní díl, jediným řešením které není správné ani zákonné je dát babetě novou identitu a provozovat jí s kartičkou
Babetta evidenci nepodléhá, tedy pokud evidovaná byla a evidence byla zrušena, ničemu to nevadí. Zahoďte SPZ a pojistěte ji na číslo motoru. Policajtům stačí doklad o pojistce. Pokud chcete být precizní a nemáte tu kartičku o schválení do provozu, tak si můžete nechat v Praze udělat doklad, že vozidlo je schválené pro provoz na pozemních komunikacích. Stávalo to 1000.-Kč, webovky už nevím, ale vygooglíte.
i zaniklá babeta je v evidenci, jízda vozidlem které ztratilo technickou způsobilost je přestupek
co bude chtít policie je ve hvězdách, v každém případě má přístup do evidence vozidel a když bude chtít lustrovat, vylustruje podle výrobního čísla informaci že babeta je v evidenci a je techznicky nezpůsobiláí a zaniklá
kartička z prahy za 1000,- Kč je skutečný luxus, na bazosi jsou kartičky za 50 až 100 Kč, na motoburzách za 80 a na fichtkrámku za 60 až 100,- Kč..ale v Praze je draze
děkuji za odpovědi. takže jako nejsnažší východisko vidím asi koupit tu kartičku z bazaru nebo motokramku a dělat že techničák neexistuje a doufat při kazdé policejní kontrole.
správně Vojtěchu, jezdi s výrobním číslem technicky nezpůsobilého vozidla a doufej, že nepřijdeš na půl roku o řidfičák
Pokud je ta Babetta odhlášená a má k tomu i SPZ tak je otázkou jestli ta SPZ neměla být při tom odhlašování odevzdána. Jinak nevidím důvod proč hledat a kupovat nějakou neoficiální a kdo ví jakou kartičku někde na bazaru když je tu možnost jak oficiálně získat na to legální technický průkaz. Odkazy na to jsem tu už dal.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.